• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400053020731
  • خبرنگار : 71129

نیروهای خیزش مردمی ۳ منطقه را از طالبان پس گرفتند

نیروهای خیزش مردمی ۳ منطقه را از طالبان پس گرفتند

"نیروهای خیزش مردمی" که مخالف دولت طالبان هستند، مدعی شدند که سه شهر در شمال کابل را که در تصرف طالبان بوده، پس گرفته و ۶۰ طالب را نیز کشته یا زخمی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، نیروهای محلی و مخالف طالبان افغانستان اعلام کردند که مناطق "پل حصار"، "ده صالح" و "بنو" را در بغلان واقع در شمال کابل پس گرفته‌اند.

ژنرال بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع دولت ساقط شده افغانستان نیز در پیامی به زبان فارسی اعلام کرد که این مناطق از دست طالبان پس گرفته شده‌اند و نوشت: مقاومت افغانستان هنوز زنده است.

پل حصار ولایت بغلان در همسایگی دره پنجشیر در شمال شرق کابل است که آخرین ولایتی است که هنوز به دست نیروهای طالبان نیفتاده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تایید کرد که یک نیروی مقاومت مسلحانه در افغانستان در حال شکل‌گیری است و کماندوهای افغان آموزش دیده توسط نیروهای انگلیسی به مقاومت مسلحانه علیه طالبان در دره پنجشیر ملحق شده‌اند.

لاوروف همچنین بار دیگر بر درخواستش برای گفتگویی جامع با حضور تمامی طرف‌های سیاسی در افغانستان برای تشکیل یک "دولت پاسخگو" تاکید کرد.

همچنین گفته می‌شود که منطقه اندراب در بغلان نیز هدف بعدی نیروهای مقاومت افغانستان باشد البته دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که این منطقه پیش از اینها توسط نیروهای مقاومت افغانستان پس گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۹:۳۷

زنده باد قهرمانان ما

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۰:۱۳

بلاخره جرقه جنگ داخلی روهرطوربودروباه پیرتوافغانستان زد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۶:۰۰

موفق باشید مدافعان وطن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۲۰:۱۴

چه نیک گفت امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه که اعتماد به طالبان نمی شه داشت و در این دو رو به حرف امام جمعه پی بردم. لطفا کمکشان کنید طالبان حکومت رو کامل در دست بگیره القاعده و داعش هم کیششن. برای ایران و مرزهایمان مشکلات پدید می آورند مسئولین یا با دیپلماسی قوی به طالبان هشدار جدی بدن یا به پنج شیر(پنجشیر) و مقاومت افغانستان کم کنند.طالبان امروز همان طالبان هستند خط مشی نه طالبان نه داعش و نه القاعده را نمی شود تغییر داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۱ ۱۷:۲۹

بسم الله رحمان رحیم زنده باد افغانستان زنده باد ایران زنده باد احمدمعسود..چند روز ب شدت ناراحتم نمیدونم ازکجا و چطوری بریم پنجشیر کمک کنیم طالبان همون داعشه انشالله ب زودی ب کمکش میرم یاعلی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۱۶:۵۴

سلام

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۸ ۱۴:۲۷

مرگ بر طالبان طالبنماها مرگ بر پاکستان ومزدروانش درود وشرف بر مردم افغانستان درود بر احمد مسعود وجهبه مقاومت لعنت بر اشرف غنی خاین وحامیانش الخصوص امریکا وهمپیمانانش انشا الله روز خوش نبینید