• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400053020734
  • خبرنگار : 50042

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

ارتش با اجرای طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با کرونا می‌پردازد

ارتش با اجرای طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با کرونا می‌پردازد

ایسنا/گیلان فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش هم با طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند، گفت: ایجاد بیمارستان‌های حاد تنفسی یکی از مراحل اجرای این طرح است که این بیمارستان‌ها در کسری از زمان ساخته و تجهیز می‌شوند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز در آیین بهره‌برداری از بیمارستان پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجوی در بیمارستان پورسینای رشت، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رکاب فرمانده معظم کل قوا ولی امر مسلمین ماموریت بالا بردن قدرت دفاعی به منظور دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی، تمامیت ارضی و استقلال کشور را بر عهده دارند و در شرایطی هم مامور به تولید امنیت کشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دو بازوی محکم و مسلح مقام معظم رهبری، یک لشکر الهی هستند که تفاوتی در ماموریت ما وجود ندارد. امروز ارتش و سپاه وارد یک عرصه جدیدی از خدمتگزاری شده‌اند این عرصه جدید را تجلی اراده ولی امر مسلمین تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین، رهبر الهی ما بر این باورند که ارتش و سپاه ضمن حفظ استحکام دفاعی و تولید امنیت در مرزها، در جبهه مقابله با کرونا در خدمت مردم باشند لذا ارتش و سپاه دست در دست هم و به عنوان ید واحد به میدان آمدند. سپاه با طرح «شهید سردار سلیمانی» و ارتش هم با طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند و آنچه که اتفاق می‌افتد تجلی اراده الهی ولی امر مسلمین است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نیروی زمینی بنابر اوامر فرمانده کل ارتش جهت صدور فرمان رهبر معظم کل انقلاب طرح «سپهبدهای اخلاص» به تصویب رسید و در این عرصه وسیع مشغول به مبارزه شدیم.     

امیر سرتیپ حیدری گفت: روش کار ما در طرح سپهبدهای اخلاص این است که استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته‌های استان خود را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنند و ستاد ملی مقابله با کرونا هم درخواست‌ها را به قرارگاه پدافند زیستی ارتش منعکس می‌کند.

وی در خصوص فرآیند اجرای طرح سپهبدهای اخلاص تصریح کرد: ابتدا با بیماریابی و هجوم به ویروس کرونا درصدد هستیم که زنجیره انتقال را کم کنیم، اگر استانداران عزیز درخواست کنند می‌توانیم بیماریابی را در سطح گسترده انجام دهیم؛ بحث دیگر ایجاد بیمارستان‌های حاد تنفسی است که این بیمارستان‌ها در کسری از زمان ساخته و تجهیز می‌شوند البته هزینه ساخت آنها بالاست اما اعتبارات آن همه تامین شده و مشکلی نیست.  

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: موضوع دیگر نقاهتگاه پسابیمارستانی یا پیشا بیمارستانی است به اینصورت است که بعد از مرحله بیماریابی، بیماران قبل از مراجعه به بیمارستان در این نقاهتگاه‌ها مراقبت می‌شوند یا پس از بستری در بیمارستان و طی مراحل اول درمان به نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

حیدری اضافه کرد: بخش دیگر کمک‌ها، کمک تجهیزاتی به بیمارستان‌هاست که تاکنون هر چقدر اعلام نیاز شده اجابت کردیم علاوه بر این ۲۸ بیمارستان تخصصی ارتش در سراسر کشور با ۱۲ هزار کادر درمانی در خدمت مردم هستند و همچنین ۶ گردان خدمات بهداری نیز به عنوان معین استان‌ها در شرایط کرونایی پیش بینی شده است که در صورت نیاز فعالیت می‌کند. عرصه دیگر که می‌توانیم کمک کنیم ایجاد بستر واکسیناسیون ثابت و خودرویی است که واکسن باید توسط وزارت بهداشت تامین شود.    

وی اضافه کرد: در استان گیلان هم امروز افتخار داریم که هفتمین بیمارستان حاد تنفسی مجهز و پیشرفته را افتتاح و تقدیم‌ به مردم عزیز و دوستداشتنی این خطه کنیم. در بحث محرومیت‌زدایی هم در این استان خدمات خوبی انجام گرفته که این خدمات با همراهی و حمایت استاندار و همچنین پای کار بودن سرهنگ رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha