• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400053020888
  • خبرنگار : 71145

سقوط یک پهپاد بر فراز پایگاه آمریکایی در بزرگترین میدان نفتی سوریه

سقوط یک پهپاد بر فراز پایگاه آمریکایی در بزرگترین میدان نفتی سوریه

ساعت‌ها پس از گشت‌زنی بر فراز پایگاه‌های غیرقانونی مستقر در سوریه نیروهای ارتش آمریکا در میدان نفتی العمر مدعی شدند پهپاد ناشناخته‌ای را ساقط کرده‌اند. این پهپاد بر فراز میدان نفتی العمر و میدان گاز طبیعی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور در سوریه به پرواز درآمده بود.

به گزارش ایسنا، منابع محلی به خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور گفتند، این پهپاد از ساعات اولیه صبح امروز، شنبه بر فراز میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو که نیروهای آمریکایی آنجا را مقر نظامی غیرقانونی خود قرار داده‌اند، پرواز کرده بود اما آنها نتوانستند آن را که پروازش تا اطراف میدان نفتی العمر امتداد یافت، ساقط کنند.

منابع اشاره کردند، نیروهای اشغالگر نهایتا توانستند این پهپاد را از طریق سامانه‌های دفاع هوایی در میدان نفتی العمر ساقط کنند و منطقه بعد از آن شاهد تعدادی هلی‌کوپترهای آمریکایی بود که بر فراز دو پایگاه العمر و کونیکو به گشت زنی پرداختند.

پایگاه‌های آمریکایی در میدان نفتی العمر و گاز کونیکو بزرگترین میادین نفت و گاز در حومه دیرالزور معمولا هدف حملات موشکی ناشناس قرار می‌گیرند.

ارتش آمریکا فعالیت‌های هر روزه تجاری خود برای آماده سازی نفت خام و گاز طبیعی سرقت شده از میادین سوریه در دو استان حسکه و دیرالزور را ادامه می‌دهد و آن را از طریق گذرگاه سیمالکا و الولید یا از طریق خط لوله‌های کشیده شده بین چاه‌ها و بین اراضی اقلیم کردستان عراق از زیر رود دجله به بخش‌هایی در عراق صادر می‌کند.

همچنین مشتقات نفت و گاز به استان ادلب می‌رسد که تحت کنترل جبهه النصره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۲۱:۲۳

یعنی آمریکا توروز روشن وجلوچشم روسیه وایران ومقاومت وسوریه، غارتگری ونفت دزدی میکند؟؟خیلی تاسّف دارد،سوریه بعدازاین همه شهیدوجانفشانی،یعنی ازآمریکا میترسد؟؟.