• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400053120962
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان عنوان کرد:

واکسیناسیون ۳۳درصدی در استان/ سمنان در سراشیب قله پیک پنجم

واکسیناسیون ۳۳درصدی در استان/ سمنان در سراشیب قله پیک پنجم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از واکسیناسیون ۳۳درصدی جمعیت بالای ۱۸ ساله ها در این استان خبر داد و گفت: به دنبال محدودیت های کرونایی و همکاری هم استانی ها، با رسیدن این استان به قله موج پنجم، سیر نزولی بیماری در حال شکل گیری است.

 علیرضا آشناگر اظهار کرد: بر اساس گزارش های ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، استان سمنان به قله پیک پنجم سرایت و ابتلا به بیماری کرونا رسیده و سیر نزولی در حال شکل گرفتن در این استان پهناور است.

استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم استان، هیات های مذهبی و مسئولین استان و اجرای دقیق و تداوم محدودیت های اعلامی، به وضعیت با ثبات تری در استان در خصوص همه گیری و ابتلا به کرونا دست پیدا کنیم.

 آشناگر با اشاره به خطر بالقوه ابتلا به این بیماری عالمگیر بر لزوم رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: باید به شدت از حضور در اجتماعات دوری کنیم.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید همچنان در دستور کار قرار داشته باشد افزود: با توجه به اینکه مهمترین اجتماعات این روزهای ما در استان مربوط به هیات های مذهبی است، خوشبختانه تاکنون همکاری مطلوبی داشته و به خوبی موارد و مسائل بهداشتی را رعایت کردند که جای تقدیر دارد.

این مقام ارشد استانی خطاب به مسوولان ذی ربط خاطرنشان کرد: توجه مردم به محدودیت ها و منع ترددها در جاده های بین استانی باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد.‌

آشناگر بااشاره به اعلام رنگ بندی های جدید اعلام شده گفت: در وضعیت رنگ بندی های کرونایی شهرستان ها تغییری ایجاد نشده و همچنان ۵ شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونایی و مابقی نارنجی هستند.

 استاندار سمنان با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت ها و منع تردد در جاده های بین استانی تا یک هفته دیگر تداوم داشته و اعمال خواهد شد افزود: تداوم ترددها و محدودیت های اعلامی همراه با همکاری مردم استان، می تواند سرعت سیر نزولی ابتلا و همه گیری کرونا را افزایش دهد و سریعتر انشالله به وضعیت ثبات است پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و بیمارستان های سطح استان، بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شدند.

 استاندار سمنان اضافه کرد:  آمادگی داریم در صورت دریافت دُوزهای بیشتر واکسن، در سطح قابل قبولی جمعیت بیشتری از استان را مورد واکسینه قرار دهیم و سرعت آن را افزایش دهیم.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس تصریح کرد: محدودیت های اعلامی در خصوص کسبه به استثناء پاساژهای بزرگ و بازارهای سرپوشیده، همچنان برقرار بوده و تداوم دارد. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه اقدامات اعم از محدودیت ها، منع تردد، واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم، منجر به موفقیت های بیشتر در مهار کرونا در استان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha