• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400053121265
  • خبرنگار : 71592

ممانعت تشکیلات خودگردان فلسطین از برگزاری تظاهرات در رام‌الله/تهدید دومین فعال سیاسی به ترور

ممانعت تشکیلات خودگردان فلسطین از برگزاری تظاهرات در رام‌الله/تهدید دومین فعال سیاسی به ترور

سرویس‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از برگزاری تظاهرات در رام‌الله با هدف درخواست مجازات مسوولان مرگ نزار بنات، فعال سیاسی ممانعت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای سرویس‌های امنیتی در مرکز رام الله مستقر شده و تعدادی از فعالان را هنگام ورود به این شهر پیش از برگزاری تظاهرات با هدف درخواست مجازات مسوولان مرگ نزار بنات، فعال سیاسی فلسطینی بازداشت کردند.

در همین راستا، هیئت مستقل حقوق بشر فلسطین درخواست کرد، هر چه سریعتر کسانی که قصد داشتند در این تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کنند و توسط پلیس بازداشت شدند، آزاد شوند.

نزار بنات که در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و این تشکیلات معروف است، دو ماه پیش، در پی بازداشت در منزل یکی از بستگانش در شهر الخلیل درگذشت. نتایج کالبدشکافی نشان داد که در جریان بازداشت مورد خشونت قرار گرفته است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای مطالبه مجازات قاتلان بنات، دفاع از آزادی و مخالفت با بازداشت سیاسی خواستار مشارکت در تظاهرات روز شنبه در رام الله شده بودند.

هنوز سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بیانیه‌ای درمورد این بازداشت‌ها یا شرایط بازداشت‌شدگان صادر نکرده‌اند.

فعالان همچنین خواستار انجام تظاهرات عصر امروز یکشنبه در مرکز رام الله شدند.

از سوی دیگر، همسر ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی آزاد شده اعلام کرد، تهدیدهای زیادی علیه همسرش از طرف تشکیلات خودگردان وجود دارد که از جمله این تهدیدات این است که وی، پس از نزار بنات، دومین نفر خواهد بود.

همسر ماهر الاخرس در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ماهر از لحظه بازداشتش توسط نیروهای امنیتی از اعتصاب غذا خبر داد و ما خواستار مشخص شدن سرنوشت وی پس از بازداشتش قبل از آغاز تجمعی اعتراض آمیز در محکومیت ترور نزار بنات، فعال فلسطینی در مرکز رام الله شدیم.

وی در ادامه افزود،ماهر می‌خواست در این تجمع اعتراض‌آمیز با هدف درخواست برای بازخواست عاملان قتل نزار بنات مشارکت کند و آرزو داشت سالم به خانه بازگردد.

همسر ماهر الاخرس همچنین تصریح کرد: بلافاصله به سمت اورژانس بیمارستان رام الله رفتم، اما او را در آنجا پیدا نکردم.

وی در پایان گفت، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و این تشکیلات مسئول کامل زندگی همسرش هستند که خواستار آزادی و عدالت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha