• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400053121405
  • خبرنگار : 50088

آمار مبتلایان به کرونا در تایباد رو به افزایش است

آمار مبتلایان به کرونا در تایباد رو به افزایش است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی وضعیت شهرستان تایباد همچنان قرمز اعلام شده و آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است اما مساله مهم و قابل تامل در این شهرستانِ مرزی، نبود یک بیمارستان مجهز است.

شهرستان مرزی تایباد در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز افغانستان قرار گرفته و تبادلات تجاری و مسافری با کشور همسایه روزانه در حال انجام است.

تنها بیمارستان شهرستان با بیش از ۵۰ سال قدمت هم به بیماران کرونایی و هم بیماران عادی خدمات ارائه می‌دهد اکنون سه بخش عادی و یک بخش آی.سی.یو در این مرکز درمانی پر شده از بیماران مبتلا به کرونا و تنها یک بخش در اختیار جراحی عمومی، زنان و زایمان و... قرار دارد که اگر روند شیوع کرونا به همین وضع باشد آن بخش را هم باید به کرونا اختصاص دهند.

در این وضعیت اگر تنها بیمارستان شهرستان به کرونا اختصاص پیدا کند با وضعیت منع تردد و قرمز بودن سایر شهرستان‌ها تکلیف بیماران عادی چه خواهد شد، نماینده مجلس و بسیاری از مسئولان کشوری و استانی بارها مشکلات این بیمارستان را بررسی کردند و فقط نتیجه آن در حد یک بازدید باقی مانده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: طی سه هفته اخیر آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) افزایش یافته که نگران کننده است.

حیدر احسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که پنج بیمار با حال وخیم در بخش آی.سی.یو تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

وی با اعلام اینکه از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون ۹۱۸ نفر به کرونا مبتلا شدند، افزود: از این تعداد ۴۷۰ بیمار مثبت کرونایی در بیمارستان بستری شده‌اند.

احسانی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر با علائم مثبت کرونا در بیمارستان بستری شدند که این آمار نگران کننده است و اگر وضعیت به همین روال باشد مجبور خواهیم بود تنها بخش باقیمانده را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ظرفیت بخش آی.سی.یو با ۶ تخت تکمیل شده است، بیماران با علائم مشکوک باید در مراحل ابتدایی به بیمارستان مراجعه کنند تا روند درمان ساده‌تر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد توضیح داد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا زمانی که شهروندان واکسینه نشوند قادر به مهار کرونا نخواهیم بود.

وی از توزیع ۲۴ هزار و ۵۷ دز واکسن در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۵۸۷ نفر دز اول و ۳۴۶۰ نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha