• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400053121461
  • خبرنگار : 30054

با امن‌ترین گاوصندوق‌ها آشنا شوید

با امن‌ترین گاوصندوق‌ها آشنا شوید

همه ما دارایی‌های ارزشمندی داریم؛ که ارزش نگهداری در گاوصندوق را دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مستر سیف، دارایی‌هایی که به هیچ وجه نمی‌خواهیم خطری آن‌ها را تهدید کند. اما آیا هر گاوصندوقی می‌تواند امنیت اموال ما را تأمین کند؟ مطمئنا خیر. با این مقدمه کوتاه می‌خواهیم سراغ معرفی امن‌ترین گاوصندوق‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان برویم. در پایان این مطلب شما می‌آموزید که چه‌طور یک گاوصندوق مطمئن را تشخیص دهید.

اهمیت گاوصندوق

 در شرایط نابه‌سامان اجتماعی امروز، به نظر می‌رسد گاوصندوق دیگر به یک عضو ثابت در منازل افراد تبدیل شده است. گاوصندوق اگر واقعا ویژگی‌های امنیتی و معتبر را دارا باشد؛ به‌خوبی می‌تواند امنیت اموال و دارایی‌های ارزشمند ما را تأمین کند. نیاز به وجود گاوصندوق، به علت افزایش آمار سرقت‌ها و بالا رفتن روز افزون قیمت طلا، کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد. اما چه گاوصندوقی؟ در این مطلب؛ ما در پی پاسخ به این پرسش هستیم که کدام گاوصندوق امنیت بالایی داشته و می‌تواند به‌خوبی اموال ارزشمندمان را حفاظت کند. 

ویژگی‌های امن‌ترین گاوصندوق‌ها

برای تشخیص امن‌ترین گاوصندوق‌ها، باید در آن‌ها به دنبال ویژگی‌های خاصی بگردیم. البته درست است که تمهیدات امنیتی مثل نصب کردن گاوصندوق به زمین با رول بولت، می‌توانند به امنیت این محصول بیفزایند؛ اما در ابتدا باید از امنیت خود گاوصندوق خیالمان راحت باشد. معمولا استانداردهای خاصی برای تضمین هریک از ویژگی‌های امنیتی گاو صندوق وجود دارد؛ که امنیت آن را اثبات کرده و ما را در انتخابمان ثابت‌ قدم‌تر از پیش می‌کند. این ویژگی‌های امنیتی عبارتند از:

۱.بدنه قوی

برای توضیح این قسمت بیایید گاوصندوق خانگی خودمان را به یک منطقه جنگی تشبیه کنیم. همان‌طور که خط مقدم در جنگ، مهم‌ترین نقطه دفاعی به حساب می‌آید؛ مهم‌ترین گارد امنیتی گاوصندوق خانگی نیز، بدنه آن است. حتی پیچیده‌ترین ویژگی‌های ضد سرقت هم اگر بر روی یک گاوصندوق خانگی با بدنه ضعیف نصب شوند؛ تأثیری در امنیت این گاوصندوق خانگی نخواهد داشت. پس دغدغه شماره یک‌تان در انتخاب یک گاوصندوق خانگی، همیشه بدنه قوی آن باشد.
قوی بودن و امنیت بدنه را با استفاده از استاندارد RSC معین می‌کنند. این استاندارد، نشان می‌دهد که محصول شما در چه بازه زمانی و در برابر چه وسایل مکانیکی می‌تواند دوام بیاورد. مثلا یک محصول خانگی با RSC LEVEL-۱ نشان می‌دهد که گاوصندوق شما به مدت ۵ دقیقه می‌تواند در برابر ابزارهای دستی ساده مثل چکش کوچک و پیچ‌گوشتی مقاومت کند. دقت کنید این ۵ دقیقه، فقط برای امنیت بدنه محاسبه شده و اگر با سایر ویژگی‌های امنیتی مثل آلارم ضدسرقت نیز ترکیب شود؛ حسابی سارق را به دردسر می اندازد.

گاهی افراد فکر می‌کنند وزن بالای گاوصندوق تضمین‌کننده امنیت آن است. در حالی‌که این کیفیت بدنه است که حرف اول را در بحث امنیت می‌زند. از طرفی برخی می‌پرسند چرا قیمت یک گاوصندوق خاص، با اینکه وزن کمتری دارد بسیار بیشتر است؟ می‌گوییم به این علت که درجه امنیت بدنه آن بسیار بالاست. در حالی‌که گاوصندوق سنگین، ممکن است با مواد بی‌کیفیت و سنگین پر شده باشد. بالاترین رتبه بدنه گاوصندوق، که متعلق به امن‌ترین گاوصندوق‌های دنیاست، RSC LEVEL-۱ است. این محصولات تا ۳۰ دقیقه و از ۶ جهت با ابزارهای صنعتی موجود در بازار غیر قابل باز شدن هستند.

۲. نسوز بودن

دومین ویژگی امنیتی گاوصندوق نسوز بودن آن است. از آنجایی که بعد از سارقین، دومین تهدید بزرگ برای اموال ما آتش‌سوزی است؛ بنابراین گاوصندوق نسوز، یکی از تمهیداتی‌ست که در این راستا اندیشیده شده است. در گاوصندوق‌های نسوز از بدنه‌ای دو جداره با آلیاژها و فلزات نسوز استفاده می‌کنند. این مواد باعث می‌شوند گاوصندوق نسوز در برابر دما مقاومت بالایی از خود نشان داده و حتی گرما را هم به داخل خود نفوذ ندهد؛ تا از آسیب رسیدن به اموالمان در امان باشیم. گاوصندوق نسوز را با استفاده از استاندارد معتبری به نام استاندارد UL تعیین می‌کنند. این استاندارد نیز در سه سطح درجه‌بندی شده؛ که مدت زمان و دمای تابآوری محصول را نشان می‌دهد. مثلا استاندارد UL ۳۵۰ که مختص نگهداری اسناد و مدارک کاغذیست، به مدت یک ساعت و تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۹۴۵ درجه سانتیگراد) در برابر آتش از اشیاء داخلش به‌طور کامل محافظت می‌کند.

۳.سیستم رمز نگاری

یکی دیگر از عواملی که امنیت گاوصندوق را تعیین می‌کند؛ سیستم رمز آن است. از طرفی، از آن‌جا که شما بعنوان کاربر از طریق قفل گاوصندوق با آن در تماس هستید، راحتی و کارآیی بالای قفل نیز، تأثیر به‌سزایی دارد. سیستم رمزها در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند؛ که این دسته‌ها عبارتند از:

  • قفل های مکانیکی: قفل‌های اهرم‌دار و یا کلیدی را قفل مکانیکی می‌نامند. در این نوع قفل، از ابزارهای دیجیتال استفاده نشده است.
  •  قفل های دیجیتال: قفل‌هایی با رمز عددی و بایومتریک در این دسته قرار می‌گیرند. دقت رمز قفل‌های دیجیتال عمومأ بین ۴ تا ۲۰ رقم تعریف می‌شود. امینت این قفل‌ها نسبت به مدل مکانیکی بالاتر است. به‌طور کلی امنیت گاوصندوق دیجیتالی نسبت به مکانیکی بیشتر است. البته در امنیت گاوصندوق‌های دیجیتالی، برند این محصولات نیز خیلی مهم است. چرا که وقتی قفل دیجیتالی باشد، پیچیدگی آن را با استفاده از روش‌های عادی نمی‌توان اندازه گرفت.
  •  قفل ترکیبی: این نوع قفل‌ها ترکیبی از قفل‌های دیجیتال و مکانیکی هستند. یعنی در آن‌ها رمز عددی، بایومتریک با کلید یا اهرم مکانیکی قابل ترکیب هستند.

آیا امن‌ترین گاوصندوق، سنگین‌ترین گاوصندوق است؟

همانطور که پیشتر نیز از قول کارشناسان “مسترسیف” عنوان کردیم؛ وزن گاوصندوق‌ها ربطی به میزان امنیت‌شان ندارد. بلکه این امنیت درب و بدنه است که اهمیت بیشتری دارد. اگر به‌خاطر حجم دارایی‌هایتان مجبورید سراغ گاوصندوق‌های سنگین بروید؛‌ مانعی ندارد. اما به‌خاطر امنیت بیشتر، هرگز مجبور نیستید هزینه اضافی برای تهیه گاوصندوق سنگین‌وزن بپردازید.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha