• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400053121573
  • خبرنگار : 71452

در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با استاندار سیستان و بلوچستان تأکید شد؛

توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سیستان و بلوچستان/حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای این نهاد

توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سیستان و بلوچستان/حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای این نهاد

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با رییس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند دانشگاه‌های ما را نیز وادار به فعالیت کند و در پیوند عمیق با دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و صنعتی به حوزه فعالیت‌های اقتصادی که نیاز نهادهای خوداتکاست نیز ورود کند.

به گزارش ایسنا، مهندس احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی، با تبیین ظرفیت‌های بالا و منحصربه‌فرد استان سیستان و بلوچستان، به خدماتی که در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، امنیتی و ... در این استان انجام‌گرفته و در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: از نگاه خوب شما به استان سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنیم.

مهندس موهبتی با بیان اینکه جهاددانشگاهی متناسب با رشد جامعه بشری در حال رشد است، افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای مشکلات متعددی است، استانی که فاصله دو مدرسه آن از یکدیگر ۱۳۵۰ کیلومتر است و یقیناً نهادهایی همچون جهاددانشگاهی که نگاه علمی به مسائل دارند، اگر حمایت شوند می‌توانند در رفع مشکلات تأثیرگذار باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بابیان اینکه ما در استان تنها یک شاخص داریم که از میانگین کشوری بالاتر است و آن‌هم دانشگاه‌های ما هستند، تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند دانشگاه‌های ما را نیز وادار به فعالیت کند و در پیوند عمیق با دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و صنعتی به حوزه فعالیت‌های اقتصادی که نیاز نهادهای خوداتکاست نیز ورود کند. وی ضمن تشریح اهمیت و نقش جهاد دانشگاهی اظهار کرد: اگر هم‌وغم خود را برنهادهای جهادی و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری می‌گذاشتیم، الآن وضعیت ما بهتر بود و آینده استان را این‌ها تعیین می‌کنند، لذا نقش جهاد دانشگاهی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

مهندس موهبتی به موضوع توسعه سواحل مکران که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان گنج پنهان یاد می‌کنند، اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در آن منطقه نیز به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده و در مباحث مرتبط با صنایع ، پتروشیمی، فولاد، آبزی‌پروری و موضوعات دریامحور ورود کند و حتی نیروی انسانی مورد نیاز آن حوزه‌ها را تربیت و تامین کند. علاوه بر معادن بی‌بدیلی که در استان وجود دارد، سیستان و بلوچستان، استانی چهار فصل است و محصولات سردسیری، گرمسیری و هم استوایی دارد که نقش این نهاد انقلابی (جهاد دانشگاهی) در این عرصه نیز بسیار حائز اهمیت است. ظرفیت دیگر این استان که جهاد دانشگاهی می‌تواند به‌خوبی در آن ایفای نقش کند "شتر" است که نیمی از شتر کشور در این استان است و شتر یک کوهانه نیز خاص استان ما است. 

راه‌اندازی نمایندگی پژوهشگاه سلول‌های بنیادی رویان در استان با توجه به هم‌مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان و بحث گردشگری درمانی، کمک به امر تسریع در راه‌اندازی پروژه گیاهان دارویی که با همکاری استان در سیستان و بلوچستان شروع‌ شده است، تسریع در شروع عملیات ساختمانی مجتمع تحقیقانی، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی و .... از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست مشترک بود.

رییس جهاد دانشگاهی هم در این نشست مشترک ضمن تجلیل از فعالیت‌های مهم انجام‌گرفته در این استان علی‌رغم محرومیت‌های مضاعف آن به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: ما عمیقاً علاقه‌مندیم در این استان که نیازمند کار جهادی‌ است، خدماتی را به مردم خوب استان عرضه کنیم.

دکتر طیبی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های جاری انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی، اصلاح نژاد گاو سیستانی، تحقیقات بر روی دام‌های سبک و سنگین، کمک به فراوری شتر و فعالیت‌های کلان تحقیقاتی و اجرای پروژه‌های اشتغال‌محور که متناسب با مزیت‌های بومی استان است، از جمله علایق ما برای ورود به حوزه خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این نشست دکتر تاجری، رییس جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن قدردانی از زحمات استاندار محترم که استان را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده است، گفت: در این دوره جهاد دانشگاهی در غالب شوراهای مرتبط استانی عضویت دارد و برای پروژه گیاهان دارویی به‌ویژه  همکاری شایسته‌ای صورت گرفته و برای اولین بار برای آن پروژه، در شورای برنامه‌ریزی استان ردیف بودجه مصوب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha