• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400053121663
  • خبرنگار : 71234

موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه

علیزاده: وعده امیرعبداللهیان تبدیل وزارت خارجه ای در تراز انقلاب اسلامی است

علیزاده: وعده امیرعبداللهیان تبدیل وزارت خارجه ای در تراز انقلاب اسلامی است

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به موضوع انقلابی گری در وزارت خارجه توجه شود، گفت: رساندن وزارت خارجه به یک وزارت خارجه در تراز انقلاب اسلامی از وعده های امیر عبداللهیان است.

به گزارش ایسنا، محسن علیزاده در جلسه علنی عصر امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه به عنوان موافق، گفت: وزیر پیشنهادی خارجه دیپلمات برجسته انقلابی و مدیر شایسته موفقی است که از رده های پایین در وزارت خارجه شروع کرده و با تلاش و سعی مجدانه و مخلصانه در عرصه های مختلف روابط خارجی به یک مدیر برجسته تبدیل شده است. سوابق اجرایی امیر عبداللهیان نشان می دهد که او مدیری پلکانی و نه آسانسوری است که طی مدت حضورش در مجلس نیز توانسته دیپلماسی پارلمانی را در تراز انقلاب اسلامی فعال نگه دارد. او مایه مباهات مجلس است.

وی با بیان اینکه امیر عبداللهیان رویکرد تحول خواهانه انقلابی و فعال را سرلوحه کار دارد، گفت: روح کلی عزت خواهی در برنامه ایشان وجود دارد. آقای امیر عبداللهیان این اطمینان را داده که از افرادی در وزارت خارجه استفاده کند که برنامه ها را دنبال می کند. انتخاب دستیاران ویژه در حوزه اقتصادی از نوآوری های او است.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار می رود وزیر پیشنهادی در چینش نیروها به موضوع انقلابی گری توجه کند. ایجاد توازن در سیاست خارجی با محوریت همسایگان آسیایی و بسط دیپلماسی فرهنگی و ارتباط با حوزه های مربوطه و تعامل ویژه با جهان و غرب آسیا به ویژه محور مقاومت از نکات اصلی برنامه امیر عبداللهیان است.

علیزاده ادامه داد: ایشان اعلام کرده در روز اول حضورش در وزارت خارجه ستاد ویژه مقابله با کرونا را تشکیل داده تا ظرفیت های سیاست خارجی در خدمت بهداشت قرار گیرد که مشکل واردات واکسن و اقلام پزشکی در سریعترین زمان حل شود.

به گفته وی رساندن وزارت خارجه به یک وزارت خارجه در تراز انقلاب اسلامی از وعده های امیر عبداللهیان است لذا رای قاطع و بالا به او می تواند به تبیین و اجرای دیپلماسی در سطح منطقه و بین الملل کمک کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: کشور نیاز دارد که وزارت خارجه از وزارت برجام نافرجام به وزارت خارجه در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود. طبیعتا کسی که در راس وزارتخانه قرار می گیرد باید شرایط مدیر انقلابی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های امیر عبداللهیان اقتدار او در مذاکرات است که این را در مذاکرات بغداد نشان داد.

وی گفت که امروز اتاق های فکر بسیاری توسط سرویس های جاسوسی، صهیونیستی و منافقین تشکیل شده که هدفشان تحت تاثیر قرار دادن رای بالا به امیر عبداللهیان است.

علیزاده در پایان گفت: درخواست ما از آقای امیر عبداللهیان این است که اقتدار و عزت ایران در سطوح بین المللی را برگرداند، همچنین دیپلماسی ذلت به عزت تبدیل شود. مجلس انقلابی خونخواه حاج قاسم سلیمانی است که می خواهیم با تمام توان در مجامع بین المللی این موضوع دنبال شده که آمران و عاملان شهادت حاج قاسم سلیمانی مجازات شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha