• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400053121664
  • خبرنگار : 71565

موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه

گلرو: امیرعبداللهیان صلاحیت تصدی وزارتخانه امور خارجه را دارد

گلرو: امیرعبداللهیان صلاحیت تصدی وزارتخانه امور خارجه را دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی وزار امور خارجه بیان کرد: امیرعبداللهیان صلاحیت تصدی وزارتخانه امور خارجه را دارد.

به گزارش ایسنا، عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در خصوص گزارش کمیسیون نسبت به آقای امیرعبداللهیان عرض می‌کنم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متشکل از حوزه های مختلف امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی کشور می‌باشد، حضور آقای امیرعبداللهیان و پاسخ ایشان به سوالات در کمیسیون نشان از تسلط ایشان به این حوزه ها می باشد، جمع بندی کمیسیون هم این بود که ایشان صلاحیت تصدی این وزارتخانه امور خارجه را دارد.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان دارای تحصیلات و تخصص اجرایی این حوزه می‌باشد، برای تحلیل این مهم نگاه به موضوع بازیگران خارجی، چالش های موجود در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی و ابرچالش های این حوزه، ضرورت ها و الزامات فعلی سیاست خارجی و برنامه های ایشان از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس ادامه داد: به تحلیل ها و نگرانی های رسانه های ضدانقلاب نگاهی بیندازید که ایشان را به عنوان تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی عنوان کردند و علیه ایشان به میزان زیادی رپرتاژ خبری کار کردند، محور مقاومت و فعالین منطقه ای و همسایگان ما از معرفی ایشان استقبال قابل توجهی داشتند.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان دیپلماتیک توانمد، کارآزموده، انقلابی است. در این مدت که با ایشان از نزدیک همکاری کردم شاهد بودم ایشان در بسیاری از مذاکرات بین المللی و منطقه ای حاضر بودند و شاهد هنر دیپلماتیک ایشان بودم، مشاور امین حاج قاسم سلیمانی بودند و مورد اعتماد ایشان، در حوزه منطقه ای هم بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید داشتند و بنده شهادت می‌دهم در این مدت تحرک و پویایی ایشان در این حوزه شاهد بوده ام.

گلرو گفت: برای اینکه بدانیم از وزیر خارجه چه انتظاراتی داریم باید به وضعیت روابط خارجی خود و چالش های منطقه نگاهی داشته باشیم، آنچه در کشور ما مورد تاکید همه ما است این است که ما در حوزه خارجی چالش هایی داریم، ضرورت دارد وزیر در تراز حل این چالش ها تلاش کند، مهم ترین چالش ما در جهان، چالش گفتمانی و روایتی می‌باشد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب تاثیرگذار در جهان پرچم دار ابر جنگ گفتمانی با آمریکا است و چالش ما هم در گفتمان با امریکا منطقه غرب آسیا و منطقه ای است که در آن زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ابرچالش دوم در خصوص موضوع فلسطین و موجودیت خطرناک رژیم صهیونیستی می‌باشد که منافع ملی ما را تهدید می‌کند و موجب بی‌ثباتی در منطقه و حوزه ها فرامنطقه ای شده است، رژیم صهیونیستی مخرب ترین عامل در منطقه علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت ما می‌باشد و استراتژی ایران هم در این حوزه مشخص است، اول حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت، دوم ابتکار سیاسی در قالب طرح رفراندوم که وزیر پیشنهادی در هر دو حوزه به خوبی خوب درخشیدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در منطقه ریز چالش هایی هم وجود دارد، غرب تلاش دارد مسئله هسته ای را به مسائل منطقه گره بزند، از سوی دیگر تنش با برخی همسایگان و برخی مداخلات خارجی و حضور نظامی آمریکا در منطقه  و ...از جمله این چالش ها می‌باشد، مجموع این موارد در حوزه منطقه ای ما متمرکز می‌شود که حوزه اصلی وزیر معرفی شده می‌باشد، سکاندار وزارت امور خارجه در درجه اول باید مرد میدان باشد و به حقانیت گفتمان و روایت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.

وی در پایان خطاب به وزیر معرفی شده بیان کرد: وزیر ملتی می‌شوید که صاحب تمدنی غنی است و پرچم دار گفتمان و روایت تمدنی است و چشم ملتی به شما می‌باشد که منافع آن ها را در منطقه و در عرصه های بین المللی تامین کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha