• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400053121670
  • خبرنگار : 30054

دوربین پلاک خوان

دوربین پلاک خوان

امروزه دوربین های مدار بسته یکی از مهم ترین و اصلی ترین سیستم های امنیتی برای روزمره ما محسوب می شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دوربین مارکت، سیستم های امنیتی که علاوه بر حفظ اماکن و وسایلی که برای ما مهم اند، برای پیگیری های بعد از بروز ناامنی نیز بسیار به کمک بشر آمده اند. دوربین پلاک خوان، نوعی دوربین مدار بسته است که وظیفه ی کنترل تردد و ثبت اطلاعت خودرو ها را برعهده دارد.
دوربین های مدار بسته پلاک خوان، از آن دسته دوربین هایی هستند که هم قبل از بروز ناامنی و هم بعد از وقوع حادثه به ما کمک می کنند؛ به گونه ای که این دوربین ها، در شرایط نرمال و معمولی، با بهره گیری از تکنولوژی های به روز خود، اطلاعات خودرو های متردد را به طور کامل ثبت و شناسایی می کنند و در شرایط بحرانی این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهند؛ و با استفاده از این اطلاعات، می توان پیگیری های لازم کیفری و قضائی را به طور کامل انجام داد.

چگونه یک دوربین پلاک خوان به شما کمک می کند؟! 

اصلی ترین هدف استفاده از دوربین پلاک خوان، تصویربرداری از پلاک خودروها، شناسایی اطلاعات مالک و آنالیز و ثبت این اطلاعات می باشد؛ به این معنی که زمانی که شما یکی از تصاویر ثبت شده توسط دوربین پلاک خوان را در نرم افزار پلاک خوان خودرو اسکن کنیم، این نرم افزار تمامی اطلاعات مستخرج از پلاک خودرو را در اختیار شما قرار می دهد.
اما دوربین پلاک خوان در خلال ثبت و ضبط اطلاعات و شناسایی خودروها، ممکن است دچار خطاهایی نیز بشود؛ اگر چه درصد بروز خطا در این دوربین مدار بسته، به شدت پایین است.
از مواردی که برای بروز خطا در دوربین پلاک خوان می توان به آن اشاره کرد، خطا در شناسایی پلاک های مختوش شده خودرو ها است. پلاک هایی که از بین رفته اند یا اعداد و حروف در آن ها به سختی خوانده می شوند، در  این دسته قرار می گیرند.
نوشته های پشت یا جلو خودرو، درصد خطا در دوربین مدار بسته پلاک خوان را بالا می برند، به این صورت که ممکن است دوربین آن ها را بجای پلاک شناسایی کند و در آنالیز اطلاعات اختلال ایجاد شود.
سرعت های بسیار زیاد و غیر مجاز نیز منجر به مختل شدن کارکرد دوربین پلاک خوان شده و احتمال بروز خطا در دوربین را تا ۴ درصد افزایش می دهد.

تکنولوژی های عمومی یک دوربین پلاک خوان

دوربین های مدار بسته پلاک خوان باید قادر باشند تا در شرایط متنوع و سرعت های گوناگون از پلاک خودرو های مختلف در اماکن و یا جاده ها تصویربرداری کنند و اطلاعات آن ها را پردازش کنند. برای رسیدن به این مهم، این دوربین ها باید از برخی از تکنولوژی های روز دوربین های مدار بسته استفاده نمایند که در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.
سنسورهای BLC، HLC و WDR قوی در دوربین های پلاک خوان، باعث شده است تا این دوربین ها در شرایط نوری مختلف، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و ناهماهنگی های نوری خللی در کار آن ها ایجاد نکند.
FPS به کار رفته در دوربین های پلاک خوان، کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها را بالا می برد و منجر به وضوح بیشتر تصاویر پلاک ها می شود.
دوربین های پلاک خوان هم چنین با استفاده از سنسور های DEFOG خود را برای شرایط مه گرفتگی و ناهنجاری های جوی نیز آماده کرده اند و با بهره گیری از این سنسور قادرند تا در شرایط ناملایمات هوایی نیز به نحو احسن و با کیفیت بالا پلاک خودرو ها را ثبت کنند.

دوربین مدار بسته پلاک خوان برای چه مکان هایی مناسب تر است؟

با توجه به کارکردها و هدف هایی که از دوربین پلاک خوان در این مقاله مرور کردیم، بدیهی است که دوربین های مدار بسته پلاک خوان برای استفاده عموم خیلی مناسب نیستند و بیشتر برای اماکنی که در آن ها، ثبت و ذخیره اطلاعات خودرو و پردازش آن ها ضرورت دارد، مناسب استفاده می باشند.
در نتیجه، طبق توصیه کارشناسان حرفه ای دوربین مارکت، استفاده از دوربین پلاک خوان در پارکینگ ها، کاربری های جاده ای و ترافیکی، مراکز نظامی، بیمارستان ها، ورودی و خروجی ساختمان های مسکونی و تجاری بزرگ و در کل هر مکانی که ورود و خروج خودروها در آن جا اهمیت بالایی داشته باشد، ضرورت دارد. 
کاربرد دوربین مدار بسته پلاک خوان در اماکن مختلف، به ویژه مکان هایی که تعداد محدودی خودرو مجاز به ورود و خروج از آن ها هستند، اهمیت بالایی دارد. شناسایی خودرو های غیر مجاز و ثبت متخلفین در این مکان ها توسط دوربین پلاک خوان به خوبی صورت پذیرفته و قابل پیگیری است. 
دوربین مارکت فروشگاه اینترنتی با سابقه در زمینه فروش دوربین های مداربسته، شما را برای یک خرید با کیفیت و آگاهانه آماده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی ها، نحوه نصب و قیمت دوربین پلاک خوان، کافی است به وبسایت دوربین مارکت مراجعه نمایید. در دوربین مارکت شما می توانید انواع دوربین مدار بسته را در برندها و مدل های مختلف مشاهده کرده و با کاربرد هر یک از آن ها به طور مجزا آشنا خواهید شد. پس برای داشتن خریدی مطمئن و با آگاهی به شما پیشنهاد می کنیم تا با کارشناسان و متخصصان دوربین مارکت در ارتباط باشید!

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha