• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400053121742
  • خبرنگار : 71560

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت باید در خصوص اجرای پزشک خانواده، مقابله با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی به نمایندگان تضمین بدهد.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز بعد از ظهر مجلس بیان کرد: در کمیسیون بهداشت در خصوص بحث کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن مواجه می شویم به وزیر پیشنهادی هشدار دادم در ۱۱ سالی که ایشان دبیر شورای  گسترش دانشگاه علوم پزشکی بودند نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافت بلکه نسبت به زمان آغاز به کار ایشان این ظرفیت کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: دسترسی به پزشک و خدمات درمانی  و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی  و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دیگر دغدغه های است که باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برای گرفتن یک پزشک متخصص باید التماس کنیم تا به مناطق محروم بیایند. مردم در صف خدمات پزشکی آواره تهران و مراکز استانها هستند؛ چرا علیرغم وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت ها استفاده نمی شود؟ میانگین پزشک عمومی در ایران ۱۱.۷ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت و در کشورهای پیشرو ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است و پزشک متخصص نیز ۵.۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت در حالی که در کشورهای پیشرو این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است. دندانپزشک نیز ۳.۲۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که در کشورهای پیشرفته این میانگین بسیار بالاتر است. 

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد زیرساختهای جدید در  حوزه علوم پزشکی مطالبه ملت ایران است. چین که بالاترین آمار کرونا را داشت اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است. ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا برداشتیم اما یک دلار هم خرج طب سنتی نکردیم طب سنتی در ایران مظلوم است حداقل یک اتاق در بیمارستانها برای طب سنتی اختصاص دهید.

وی در پایان گفت: چرا صداوسیما یک ساعت به بحث در خصوص طب سنتی اختصاص نمی دهد؟ چرا بر روی محصولات تراریخته یک برچسب هم نمی خورد؟ ما انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس تضمین دهد تا در خصوص اجرای پزشک خانواده، مقابله با فساد دارو و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی گام بردارد در غیر این صورت با او مخالف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha