• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400053121744
  • خبرنگار : 71588

الکاظمی امیر کویت را به اجلاس بغداد دعوت کرد

الکاظمی امیر کویت را به اجلاس بغداد دعوت کرد

نخست‌وزیر عراق امروز، یکشنبه با امیر کویت مجموعه مسائل مشترک را بررسی کرد و از امیر کویت برای حضور در اجلاس بغداد در پایان ماه جاری میلادی دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از موازین نیوز، دفتر پادشاهی کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ بیان دیدار کردند و در این نشست صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت نیز حضور داشت.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و دو ملت و عزم مشترک برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف  و راه‌های رشد و توسعه تجارت بین دو کشور در سایه تمایل دو کشور به توسعه شراکت دوجانبه و ایفای نقش فعال در زمینه توسعه مداوم و سرمایه گذاری صنعتی و تجاری پرداختند.

دو طرف همچنین در خصوص پرونده‌های مهم و مورد توجه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الکاظمی تشکر عراق از موضع امیر فقید کویت و دیدگاه نواف احمد الجابر الصباح در حمایت از این کشور و یاری آن و توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور را ابراز داشت.

الکاظمی افزود: آنچه منطقه از چالش‌ها از کرونا گرفته تا شرایط دشوار اقتصادی و تنش‌های منطقه‌ای روبه‌رو است ایمان ما را به لزوم همبستگی بیشتر می‌کند و هماهنگی بین دو کشور را افزایش می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق اشاره کرد، دولتش برای رسیدن عراق به نقطه مذاکره، تلاقی و تبادل نظرها بین طرف‌های مختلف و نیز افزایش اقدامات برای تقویت همکاری بین‌المللی جهت حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تلاش می‌کند.

او افزود: بغداد اواخر ماه جاری میلادی میزبان رهبران کشورهای هم‌جوار عراق و منطقه خواهد بود و تمایل به مشارکت کویت در سطح عالی دارد.

امیر کویت نسبت به تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری کرد و کویت همواره حامی عراق و دولت آن در برابر بسیاری از چالش‌ها و مشارکت در برچیدن موانع برای تقویت بهترین روابط خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha