• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060100396
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی کار

روشنفکر: اولین ویژگی وزیر کار اعتقاد عمیق به "ما می‌توانیم" است

روشنفکر: اولین ویژگی وزیر کار اعتقاد عمیق به "ما می‌توانیم" است

نماینده مردم بویر احمد در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین ویژگی وزیر پیشنهادی کار باورمندی و اعتقاد عمیق به جمله "ما می‌توانیم" است.

به گزارش ایسنا، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بعضی از کسانی که از سوی دکتر رئیسی برای وزارت پیشنهاد شده‌اند، مشخص است که انسان‌های برجسته بوده و کارنامه‌دار هستند و باید خدای بزرگ را شاکر باشیم. بی‌شک مجلس وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و آینده کشور و مردم در چهار سال آینده به نقدهایی بستگی دارد که در اینجا مطرح می‌شود، ما برنامه‌های این وزیران را رصد کرده و نقد می‌کنیم و رای می‌دهیم.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، اولین ویژگی که وزیر پیشنهادی کار دارند باورمندی و اعتقاد عمیق به جمله "ما می‌توانیم" است.

روشنفکر در ادامه اظهار کرد: ما با واسطه و وکالت از مردم ایران برنامه‌های وزرا را رصد می‌کنیم و با توجه به سوگندی که یاد کردیم نقد کرده و به آنها رای می‌دهیم.

وی افزود: درباره خیلی از وزرا قاعدتا کمیسیون های مربوطه باید بیشتر نقد و دفاع کنند که متاسفانه این شرایط فراهم نمی‌شود و مثلا در کمیسیون آموزش و تحقیقات فقط سخنگو صحبت کردند و هیچ یک از نمایندگان عضو فرصت صحبت پیدا نکردند. مخالفین نیز نکات خوبی را مطرح کردند، اما سوالی که مطرح این است که این جلسه، جلسه اعتماد است یا استیضاح؟ حتم یقین سوال ما در خیلی از کمیسیون ها از وزرا بر این مبنا بود که بر چه اساسی دکتر رئیسی شما را به عنوان وزیر معرفی کرد و مبنای انتخاب آقای رئیسی نسبت به پیشنهاد آقای عبدالملکی چیست؟

نماینده مردم بویراحمد خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان داده که آقای عبدالملکی در بدترین شرایط تحریم و وجود ویروس کرونا توانست نسبت به برنامه هایی که برای کمیته امداد مکلف کرده بودند به خوبی از عهده کار برآمدند.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم کمیته امداد ملزم بود که در طول این برنامه سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند. خوشبختانه از سال ۹۶ تا ۹۹ کمیته امداد که در رأس هرم این حوزه دکتر عبدالملکی بود نتوانست ۷۰۰ شغل ایجاد کند که دو برابر و نیم از آنچه که تکلیف کرده بودند، است.

روشنفکر گفت: داشتن تخصص و مهارت از خصوصیات هر کسی است که مسئولیتی را به او واگذار می‌کنند و باید دانش آن را داشته باشد و همچنین با توجه به شرایط و چارت آن سازمان و وزارتخانه از عهده کار برآید. یکی از کسانی که در ایران جزو نخبگان حوزه اقتصاد و مرتبط با این وزارتخانه است آقای عبدالملکی می باشند.

روشنفکر با بیان اینکه ویژگی دیگر عبدالملکی نگاه داشتن نگاه سیستمی در مسائل مدیریتی است، گفت: وی اهل مشورت بوده و خودرای نیستند چون یکی از ویژگی‌های مدیریت نوین در دنیا مدیریت سیستمی است.

وی افزود: ویژگی بعدی ایشان فسادستیزی است و البته بدون یک تیم متخصص نمی توان پیشرفت کرد.

نماینده بویراحمد در پایان گفت: با توجه به برنامه هایی که ایشان در کمیسیون مطرح کردند ما ایشان را دنبال خواهیم کرد که در روز رای گیری رای اعتماد کسب کنند. بیمه درمانی، بیمه تکمیلی، حوادث و... نیز جزء برنامه‌های ایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha