• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060100406
  • خبرنگار : 71234

دلایل ده گانه موسوی لارگانی برای موافقت با خاندوزی

دلایل ده گانه موسوی لارگانی برای موافقت با خاندوزی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دلایل ده گانه ای را برای موافقت با وزرات احسان خاندوزی گزینه پیشنهادی وزرات امور اقتصادی و دارایی بیان کرد.

به گزارش ایسنا سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در یادداشتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داد به تشریح دلایلش در موافقت با احسان خاندوری گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت که در زیر آن را می خوانید:

«دلایل موافقت با وزارت آقای دکتر خاندوزی : 

۱- اقتصاد ایران پس از تجربه ۸ سال سخت و پرتب و تاب، درسهای لازم را آموخته است. در سالیان اخیر با بهای گزافی نتیجه تصمیمات خطا در اقتصاد را پرداخت کرده ایم. سالهاست گروه ذی نفع کوچکی، منافع کل اقتصاد و مردم عزیز را به گروگان گرفته اند. 

۲- قانون بهبود محیط کسب و کار با همت مجلس سالهاست تصویب شده لیکن بروکراسی موجود و منافع لیبرالها مانع اصلی پیاده سازی این راهکارها و در نتیجه استمرار انحصارهاست.  این خیلی نگران کننده است که در چهار ماهه اول امسال حدودا ۵۷ هزار میلیارد تومان برای رفع کسری بودجه از بانک مرکزی برداشت شده است. ما نباید اجازه دهیم این روند فاجعه بار ادامه یابد . 

۳- آقای خاندوزی یکی از مصادیق مدیران جوان انقلابی منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب هستند که دارای هر دو ویژگی علم و تجربه در کنار جوانی هستند . ایشان در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اولویت‌های اساسی اقتصادی کشور را شناخته ‌و با نگاهی استراتژیک، راهکارهای لازم برای اصلاح وضعیت موجود را به خوبی می‌داند . 

۴- نکته مثبت دیگر شخصیت آقای خاندوزی، استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه کارشناسی و اندیشکده‌های کشور برای اجرای اصلاحات اساسی اقتصادی است تا در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند. 

۵- بازدیدهای میدانی، جلسات کارشناسی متعدد و مستمر دکتر خاندوزی باعث شده ایشان با ابرچالش های اقتصاد ایران آشنایی داشته و برای حل وفصل این معضلات برنامه داشته باشند. هرچند حل برخی از آنها نیاز به تعامل با دیگر وزرا و دولتمردان و توجه ویژه ریاست محترم جمهوری دارد . 

۶- آقای دکتر خاندوزی با پولی کردن کسری بودجه جاری و افزایش فشار بر بخشهای شفاف و شرکتی در اقتصاد ایران مخالفند. در موضوع کسب و کار هر آن چیزی که بخواهد عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی را بدتر از این کند را نمی پذیرند. زیر بار تعارض منافع مدیران ذیل وزارت اقتصاد و شرکتهای دولتی نمی روند. عدم تعارض منافع و شفافیت را از خود وزیر آغاز خواهند کرد و به سرکوب کردن نرخ ارز اعتقادی ندارند.

۷- سهامداران بورس که حدود ۵۰ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم عزیز ایران هستند در طول یکسال گذشته خسارتهای فراوانی را متحمل شدند. آقای خاندوزی برنامه مشخص کمی برای ارتقای بازار سرمایه و اصلاح ساختار سازمان بورس دارند. حمایت از شفاف‌سازی و رشد شفافیت اطلاعات، توسعه صندوق تثبیت و مقابله با قیمت‌گذاری دستوری راهکارهایی است که در برنامه آقای خاندوزی به آن تاکید شده است. 

۹- انتظار مجلس از وزیر آینده اقتصاد در شرایط فعلی، تامین مالی دولت برای کسری بودجه و باز کردن گره های بخش مولد اقتصاد جهت رقابتی شدن اقتصاد و مقابله با انحصار است که الحمدلله آقای دکتر خاندوزی قول مساعد را در این خصوص به مجلس داده اند . 

۹- حمایت قاطع از کارآفرینان و تولیدکنندگان از طریق حذف مقررات زائد و ایجاد پنجره واحد الکترونیک برای کاهش روند و تعداد مجوزات، هدایت نقدینگی به سمت تولید ‌در یک کلام تلاش برای عدم رقابت دولت با بخش خصوصی از برنامه های ارائه شده ایشان است .

۱۰- نکته پایانی هم اینکه آقای خاندوزی سالهاست که با مجلس و کمیسیون اقتصادی ارتباط دارند و این ارتباط دوطرفه قطعا بعد از رای اعتماد باعث می شود دغدغه های اصلی جامعه سریعا در دستور کار وزیر و دولت قرار گیرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha