• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400060100652
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی یکم شهریور

آخرین خبر از مذاکرات/برخورد با خیانتکاران سلامت/ادامه بررسی صلاحیت‌ها

آخرین خبر از مذاکرات/برخورد با خیانتکاران سلامت/ادامه بررسی صلاحیت‌ها

بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم/ ادعای جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران/ درگذشت محمدرضا حکیمی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، ادعای ارتش آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ایران در سوریه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

وِین ماروتو سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این باره گفت: هواپیماهای ائتلاف روز گذشته موفق شدند یک هواپیمای بدون سرنشین را که گفته می شود متعلق به ایران بوده است پس از پرواز بسیار نزدیک در محدوده یک پایگاه نظامی آمریکایی در شرق سوریه که محل استقرار بیش از ۹۰۰ نظامی این کشور است، هدف حمله قرار گرفت و سرنگون شد.

همچنین بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی با اشاره به دیدارش با وزیر امور خارجه قبرس ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد و نوشت: یکی از محورهای گفت و گویمان  درباره مسائل امنیتی و استقرار نظامی ایران در خاورمیانه، تهدید از سوی آن علیه تجارت بین‌الملل، آزادی دریانوردی و جان انسان ها متمرکز بود. ما با لزوم وجود یک جبهه متحد بین المللی علیه آن چه خصومت رو به افزایش ایران می خواند، موافقت کردیم. 

نمایندگان مجلس که از صبح روز شنبه(سی ام مردادماه) جلسات خود را به منظور بررسی برنامه های پیشنهادی دولت سیزدهم و همچنین صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز کرده اند، پس از بررسی کلیات برنامه های دولت وارد بررسی صلاحیت وزرا بر اساس حروف الفبا شدند.

امروز هم بررسی صلاحیت ها در مجلس ادامه یافت و وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه هایش با اشاره به برنامه اش برای واکسیناسیون گفت: همان طور که در دنیا ثابت شده مهمترین عاملی که می تواند جلوی کرونا را بگیرد واکسیناسیون گسترده است که نتیجه آن کاهش میزان مرگ و میر است.

بهرام عین اللهی تأکید کرد: تهیه واکسن اولویت اول ما است و این توسط دولت انجام می شود. هر چه زودتر واکسن تهیه کنیم موفق تر می شویم. لذا تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون تمام می شود.

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظرات مخالفان و موافقان را می توانید اینجا بخوانید.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ضمن تشریح برنامه های خود تاکید کرد: اولین محور برنامه بنده بحث اشتغال است یکی از مهم‌ترین مشکلات رفاهی مردم بحث بیکاری است. اگرچه تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت، ساخت‌وساز، گردشگری، بهداشت و درمان و آموزش شکل می‌گیرد اما با توجه به این‌که وزارت کار دبیرخانه ستاد اشتغال کشور است لازم است در مسیر تحقق اشتغال با فرماندهی رئیس جمهور گام جدی بردارد.

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت بحجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار و نظرات مخالفان و موافقان را می توانید اینجا بخوانید.

همچنین گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت  سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و نظرات مخالفان و موافقان را می توانید اینجا بخوانید.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه در نشستی خبری امروزش با خبرنگاران درباره تاریخ جدید مذاکرات وین و حضورایرانیان در مراسم اربعین هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سعید خطیب زاده  در پاسخ به سوالب در مورد زمان بعدی مذاکرات وین و برخی از مسائلی که در این زمینه مطرح شده است، گفت: پیش تر هم اعلام کرده ایم که در تغییر و تحولاتی که در قوه مجریه ایران در حال وقوع است ممکن است برخی تغییرات صورت بگیرد. تاریخ جدید مذاکرات وین پس از اطمینان از تغییر و تحولات به طرف های ما در ۱+۴ اعلام خواهد شد.

وی همچنین در مورد آخرین پیگیری ها جهت شرکت شهروندان ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: در سفری که من به عراق داشتم با وزیر موقوفات و فرهنگ عراق گفت وگوهایی در مورد اربعین داشتیم. سفیر ما در عراق نیز با مقامات عراقی در این زمینه ملاقات هایی در این ارتباط داشته و این قضیه پیگیری شده است. برخی از توافقات به صورت اولیه انجام شده است. البته باید توجه داشت شرایط اپیدمی کرونا جدی است و باید دید آیا امکان دارد که به صورت محدود هم که شده تعدادی از عاشقان اهل بیت در این راهپیمایی حضور داشته باشند یا خیر. 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی درگذشت عالم و متفکّر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی هم از خبر های پرمخاطب بود.

در بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است:  ایشان دانشمندی جامع، و ادیبی چیره‌دست، و اندیشه‌ورزی نوآور، و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند. ایشان عمر را فارغ از آرایه‌ها و پیرایه‌های مادی، در خدمت معارف والای قرآن و سنّت گذرانده و آثاری ارزشمند از خود به جا نهادند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم در پیامی این ضایعه تاسف بار را به عموم ارادتمندان ایشان بویژه مردم مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی تسلیت گفته و افزود: کیمیای عدالت و بحث و فحص درباره ابعاد آن، دغدغه همیشگی آن مرحوم بود و خود نیز با حرکت بر سبیل ساده زیستی و بی توجهی به زخارف دنیوی، الگویی عملی برای همه دوستداران این مفاهیم ارزشمند، رقم زد.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم در پیام هایی جداگان فقدان آن مرحوم را تسلیت گفتند.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر برخورد قاطع با خیانتکاران به سلامت مردم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه خاطر نشان کرد که باید برای صیانت از اعتبار کادر درمان کشور با کسانی که با احتکار یا فروش داروی تقلبی و اقدامات مشابه نسبت به سلامت مردم خیانت و کار خادمان اصلی این عرصه را بی‌نتیجه یا کم نتیجه می‌کنند، قاطعانه برخورد شود.

وی به دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌‎العموم و سازمان بازرسی مأموریت داد با کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم در هر حوزه‌ای از پیشگیری تا درمان خیانت می‌کنند، با جدیت و حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند زحمات مدافعان سلامت زیرسوال برود.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

برگزاری نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای اصفهان با حضور سرلشکر سلامی

از کشورهای قابل اعتماد واکسن وارد می‌شود

وعده محمدبیگی برای حل مشکلات پزشکان و مدافعان سلامت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha