• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060100732
  • خبرنگار : 71415

طالبان: در حال مذاکره با امرالله صالح هستیم

طالبان: در حال مذاکره با امرالله صالح هستیم

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان امروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این جنبش هیاتی را به استان پنجشیر واقع در شمال شرق شهر کابل پایتخت افغانستان که به عنوان کانون مقاومت باقی مانده فرستاده تا در مذاکراتی با امر الله صالح، معاون رئیس جمهور سابق افغانستان شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین اظهار کرد: ما هیاتمان را برای مذاکرات به پنجشیر فرستاده‌ایم. بنا براین انتخاب به عهده آنهاست. اگر آنها آشتی را رد کرده و به سراغ درگیری بروند این تصمیم آنهاست. در آن مرحله ما مجبور خواهیم شد واکنش نشان دهیم. در غیر این صورت سیاست ما صلح و آشتی است. ما از قبل یک گروه از علمای مذهبی را برای مذاکره با آنها و حل این مساله از طریق گفتگو فرستاده‌ایم.

سخنگوی طالبان همچنین تایید کرد که مذاکرات با صالح ادامه دارد. طالبان به گفته سهیل شاهین، طالبان امیدوار است که روسیه و دیگر کشورهای همسایه افغانستان به بازسازی این کشور کمک کنند.

شاهین بیان کرد: ما با کشورهای همسایه شامل روسیه نه فقط الان بلکه برای سالهای زیادی رابطه داریم. همه آن را می دانند. ما این روابط را ادامه خواهیم داد و امیدواریم این روابط را تقویت کرده و قدرتمند تر کنیم و ما امیدواریم که آنها در بازسازی و ساختن افغانستان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۱۲:۰۶

طالبانی که ریش تراشیدن جوانان راجرم میداند چطور باروسیه وچین که کمونیست وصدخداست راتجویزمیکند عحب ادنهای حقه باز وشارلاتان وکیثف هستتداین طالبان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۲

دمت گرم تنها راه حفظ صندلی خلافت و قدرت دروغ ریا جنایت است تنها نکته ای که برایشان اهمیت ندارد زن گی و آرامش مردم است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۱۷:۵۱

روس خیانتکار هست.در تاریخ ثابت شده که روسها دوستی ندارند و از پشت خنجر میزنند هر کجا که منافع داشته باشند برای مدت کوتاهی از طریق دوستی انجا را غارت میکنند