• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060100740
  • خبرنگار : 71516

الکاظمی در الطارمیه؛ عملیات امنیتی عراق علیه داعش در شمال بغداد

الکاظمی در الطارمیه؛ عملیات امنیتی عراق علیه داعش در شمال بغداد

نخست وزیر عراق از عملیات نیروهای امنیتی علیه داعش در شهرستان الطارمیه در شمال بغداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق طی بازدید از فرماندهی عملیات نظامی در الطارمیه گفت: مبارزه با تروریسم یک مسؤولیت جمعی است که باید همگان در آن شرکت کنند. از بین بردن تروریسم و خشکاندن منابع آن به عزم و اراده نیاز دارد و از طریق همکاری میان دولت و شهروندان ممکن است. ما باید طرح‌های امنیتی برای مقابله با باندهای زیرزمینی داعش را مجددا بررسی کنیم و مانع تکرار هرگونه نقضی شویم و نیروهای اضافی را در این راستا بسیج کنیم.

وی گفت: من از ساکنان الطارمیه می‌خواهم با نیروهای امنیتی برای مقابله با داعشی‌ها همکاری کرده و هرگونه تحرک مشکوکی را گزارش دهند. من از ساکنان می‌خواهم شورایی را از چهره‌های سرشناس این منطقه برای ارتباط با نیروهای امنیتی تشکیل دهند.

الکاظمی گفت: من از اینجا آغاز عملیات امنیتی با همکاری ساکنان شهرستان الطارمیه برای از بین بردن باندهای زیرزمینی در منطقه را اعلام می‌کنم. همگان باید از اظهارات افراط گرایانه که به دنبال فرصتی برای ایجاد شکاف اجتماعی بین عراقی‌ها و ایجاد فتنه طایفه‌ای هستند، آگاه باشند. همگان با این اظهارات مخالفند. عراقی‌ها ثابت کردند که با این اظهارات گمراه نمی‌شوند.

وی گفت: عراق امروز در شرایط بسیار حساسی است. ما موفق شدیم بسیاری از بحران‌های داخلی و خارجی را خنثی کرده و با چالش‌های زیادی مقابله کنیم. دو ماه تا زمان انتخابات زودهنگام باقی مانده است. ما عراقی‌ها در مقابل یک نقطه عطف تاریخی بزرگ هستیم. همگان باید در این مسیر و برای تحقق منافع کمک کنند.

الکاظمی امروز دوشنبه وارد شهرستان الطارمیه شد و نشستی را با فرماندهان امنیتی برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha