• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060100772
  • خبرنگار : 71592

پاسخ آمریکا به گزارش‌ها درباره اختصاص پایگاه‌های نظامی خارج از کشور برای پناهجویان افغان

پاسخ آمریکا به گزارش‌ها درباره اختصاص پایگاه‌های نظامی خارج از کشور برای پناهجویان افغان

فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در واکنش به وجود گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد پایگاه‌های نظامی خارج از کشور از جمله پایگاه نظامی موجود در کره جنوبی را به پناه دادن افغان‌ها اختصاص دهد، اعلام کرد، هیچ دستوری برای پذیرش پناهجویان افغان دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال لی پیترز، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در سئول در پاسخ به این سوال که آیا فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی به فکر فراهم کردن جایی برای پناه دادن پناهجویان افغان است یا خیر، گفت: تا الان هیچ دستوری برای تدارک جا برای اسکان موقت یا سایر کمک‌ها به کسانی که از افغانستان خارج شده‌اند، دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که چنین دستوراتی دریافت کنیم ضمن حفظ ائتلاف کره جنوبی- آمریکا و موضع دفاعی مشترک، در این باره با وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا و دولت کره جنوبی همکاری خواهیم کرد.

این در حالی است که کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده می‌خواهد از پایگاه‌های نظامی خود در این کشور برای اسکان مهاجران افغان استفاده کند.

چونگ اویی یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی در جلسه پارلمانی کمیته روابط خارجی گفت: ایالات متحده می‌خواهد شهروندان افغان را که از افغانستان تخلیه شده‌اند به پایگاه‌های خود در کره جنوبی منتقل کند، استفاده از پایگاه‌های نظامی در این کشور به عنوان اردوگاه پناهندگان به تأیید دولت نیاز دارد.

چونگ با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا به شهروندان افغان که با کره جنوبی همکاری می‌کنند، پناهندگی دهد، گفت: افغان‌های زیادی در این روند شرکت یا از آن حمایت می‌کنند. بنابراین دولت در حال بررسی راه‌های مختلف در مورد گزینه ایمن انتقال آنها به کشور کره جنوبی است.

روزنامه وال استریت ژورنال دو روز پیش نوشت، آمریکا اختصاص برخی پایگاه‌های نظامی خود در خارج از کشور از جمله پایگاه‌های موجود در کره جنوبی را به عنوان پایگاه‌هایی برای پناه دادن افغان‌هایی که از کشور خارج شده‌اند، بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha