• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060100875
  • خبرنگار : 50082

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

وضعیت کرونا در سبزوار همچنان بحرانی است

وضعیت کرونا در سبزوار همچنان بحرانی است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طی روزهای گذشته بیماران بستری کرونا در سبزوار از ۳۷۰ بیمار فراتر رفت که این تعداد بیشترین آمار از ابتدای شیوع کرونا بوده است.

علی‌رغمضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در بیمارستان واسعی سبزوار حال بیش از ۳۵ بیمار وخیم گزارش شده که این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه پیک پنجم کرونا بسیار سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است، گفت: این شهرستان به لحاظ کرونا همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

مسلم افزود: پیک پنجم کرونا بر اثر قدرت انتقال سویه دلتا در مقایسه با سویه‌ها و اوج گیری‌های قبلی شیوع این ویروس، بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و دوری از دورهمی، شرکت در مراسم و سفر اظهار کرد: در شرایط فعلی بروز هر گونه علامت در افراد باید ابتلا به کرونا در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با توجه به ازدحام بیماران در بیمارستان و جلوگیری از سردرگمی، شهروندان در صورت بروز علائم، ابتدا به مراکز ۱۶ساعته منتخب کرونا در سطح شهر مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان خودداری نمایند.

مسلم با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  هم اکنون واکسیناسیون کرونا در ۲ مرکز تجمیعی و ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت برای گروه‌های هدف در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا، برای دومین بار پس از اردیبهشت سال جاری،  نقاهتگاه بستری موقت بیماران کرونایی با ظرفیت ۶۰ تخت، در ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان شامل سرم تراپی و تزریقات و خدمات پرستاری در منزل به بیماران نیازمند کرونایی پویش طرح  «خادمان سلامت حسینی» به وسیله ماموران اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha