• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400060201022
  • خبرنگار : 50214

آزادی ۷۶ زندانی یزدی از ابتدای سال جاری

آزادی ۷۶ زندانی یزدی از ابتدای سال جاری

ایسنا/یزد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۶ نفر از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

«سید مسعود عظیمی» در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی یزد ضمن تقدیر از شکات به دلیل گذشت رضایتمندانه خود در پرونده‌ها، افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۳۱ میلیارد ریال بود که مبلغ ۲۶۸ میلیارد ریال از آن را توسط کمیته صلح و سازش ستاد از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۶۳ میلیارد ریال زمینه آزادی این محکومین از زندان فراهم شد.

این مسئول در خصوص تشریح انواع محکومیت این مددجویان، گفت: از این تعداد مددجویان تعداد ۵۲ محکوم مالی، تعداد ۱۱ مددجو محکوم پرداخت نفقه، تعداد ۹ مددجو محکوم مهریه، سه مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم دیه حوادث رانندگی بودند که از این تعداد ۱۴ محکوم با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین و بدون پرداخت مبلغ و تعداد ۶۲ محکوم نیز با پرداخت مبلغ بدهی از زندانهای استان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در خصوص هدف این ستاد از ساخت برنامه «نذری ماندگار» که در ایام محرم از سیمای استانی پخش می‌شود، گفت: یکی از بزرگترین اهداف ستاد دیه استان در کنار جذب کمک‌های مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اشائه‌ی فرهنگ گذشت و آزادگی است و امیدواریم مردم با مشاهده این برنامه، از روند فعالیت‌های این ستاد آگاه شده و بتوانند به عنوان یاوران این مجموعه ما را یاری دهند.

وی در خصوص پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» نیز گفت: این پویش برای دومین سال متوالی در استان و تا پایان ماه محرم اجرا می‌شود و هیئت‌ها و مردم دارالعباده می‌توانند با کمک به ستاد دیه استان در این پویش مشارکت داشته باشند.

عظیمی ضمن تقدیر از مردم فهیم استان یزد که در تمام اوقات حامی این ستاد بودن، اعتماد و اطمینان آنها را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون مبلغ چهار میلیارد ریال توسط مردم، هیئت‌ها و نذورات به این ستاد اهدا و از ابتدای ماه محرم تاکنون تعداد هفت مددجو از زندان آزاد و زمینه آزادی دو محکوم دیگر نیز تا پایان هفته جاری فراهم شده و در تلاشیم تا پایان محرم تعدادی دیگر از محکومین مالی را نیز از زندان آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان این برنامه ضمن ارائه طروق مختلف روش‌های کمک، از مردم خواست تا مانند همیشه حامی این ستاد بوده و با مشارکت در پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» بتوانند در آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد شریک بوده و بدین وسیله توشه‌ای برای آخرت خود فراهم کرده باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha