• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201091
  • خبرنگار : 71594

مخالف وزیر پیشنهادی صمت

ارکانی: برنامه وزیر صمت برای واحدهای تعطیل شده از کرونا چیست؟

ارکانی: برنامه وزیر صمت برای واحدهای تعطیل شده از کرونا چیست؟

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی صمت موضوعات مختلفی را در برنامه‌هایشان اعلام کرده‌اند گفت که آیا این برنامه‌ها مبتنی بر واقعیت‌ها تهیه شده یا صرفا یک ایده خام است.

به گزارش ایسنا، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس شورای اسلامی در راس تمام نهادهای جمهوری اسلامی است. الحمدلله در این چند روزه جلوه‌ای از مردم سالاری دینی نشان داده شد. آقای رئیسی هم فرمودند که مساله مهم نگاه ملت است. امروز افکار عمومی با دقت و حساسیت دنبال می‌کنند که مجلسی که با اعتماد آقا تشکیل شده چه خواهد کرد و مشخص می‌شود که آیا شعارهایی که نمایندگان از ابتدای مجلس انقلابی مبنی بر پاسخگو کردن وزرا داده اند فقط برای دلخوشی مردم بوده است یا مرد عمل هم هستیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادامه گفت: از برکات قانون اساسی و انقلاب اسلامی این است که مردم حتی در انتخاب وزرای کابینه از طریق اعمال رای اعتماد نمایندگان برگزیده خود سهم دارند. رئیس جمهور محترم هم فرمودند که مساله مهم مساله نگاه نمایندگان ملت است. وزیر شدن دو شرط دارد که اول پیشنهاد رئیس جمهور و دوم رای اعتماد مجلس است، اگر این دو شرط تحقق پیدا کند آقایان در سمت و جایگاه وزارت قرار می‌گیرند.

وی افزود: برخی می‌پرسند مجلسی که ۲۰۰ امضا در حمایت از کاندیداتوری آقای رئیسی جمع کرد بعدا می‌تواند بر دولت و وزرای ایشان نظارت کند. امروز همگان نظاره گر خواهند بود که همان نمایندگان بتوانند در کمال استقلال و آزادگی و بدون کوچکترین تعارفات سیاسی وزرای پیشنهادی را نقد و ارزیابی و نظارت کنند. گفته می‌شود امروز روز آزمون دولت و رای اعتماد به کابینه است البته صحیح این است که بگوییم امروز روز آزمون و اعتماد نمایندگان خانه ملت و اعتماد و اطمینان مردم به مجلس شورای اسلامی هم است.

ارکانی خاطرنشان کرد: امروز افکار عمومی با دقت و حساسیت دنبال خواهند کرد مجلسی که توسط حضرت آقا مزین به صفت مجلس انقلابی شود با اعتماد آنان به نمایندگان خود در راستای انتخاب وزرای توانمند و کارآمد و پاکدست چه خواهد کرد.

وی افزود: یک سال و نیم است که به مردم حوزه‌های انتخابیه در برابر انبوه مشکلات در حوزه صنعت، خودرو، اقتصاد، بورس و  معیشت اعلام کردیم که مشکل از دولت ناکارآمد و وزرایی است که درد مردم را حس نکرده اند برنامه برای اداره وزارتخانه ندارند. آیا امروز که افراد دیگر برای وزارت معرفی شده‌اند این گزینه‌ها در نقطه مقابل وزرای قبلی می‌بینیم؟ اگر می‌بینید که به همت ۱۹ گزینه پیشنهادی رای دهیم و انتخابشان کنید والا انصافا اگر حجت شرعی و قانونی برای انتخاب این عزیزان نداریم فارغ از اینکه چه تعداد هستند رای اعتماد ندهیم.

وی گفت: امروز اثبات کنیم که طبق فرمایش آقا مجلس انقلابی و زنده است و مقتدر و محکم بر مواضع و منافع ملت ایستاده است و البته بالاترین کمک به دولت آقای رییسی این است که مجلس انقلابی و فرزندان آقا در این مجلس ذره ای از وظایف و اختیارات خود کوتاهی نکنند.

ارکانی بیان کرد: حضرت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی که رئیس جمهور داماد ایشان هستند صراحتا فرموده اند اگر در آینده وزیری ناکارآمد درآمد مردم تقصیرات را از چشم مجلس می‌بینند. ارزیابی وزرا وظیفه مجلس ایت و اگر در آینده وزرا ناکارآمد درآمدند مردم گریبان نمایندگان خود را می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارتخانه‌ای است که بازار شیر گوشت مرغ و مایحتاج اساسی مردن به آن وابسته است تا خودرو و فولاد و... و صادرات و واردات و حتی اشتغال تنظیم و اداره مملکت ۸۰ میلیونی ما د این وزارتخانه عریض و طویل است.

وی افزود: باید بین خودمان و خداوند قضاوت کنیم که آقای فاطمی امین توانمندی اداره یک وزارتخانه بزرگ با این اهمیت و تاثیرگذاری در زندگی مردم که از سفره آنها تا خودروی زیر پای شان و اشتغال و غیره را در بر می‌گیرد، دارد یا خیر. آقای فاطمی امین همین ایام که ما در مجلس هستیم قیمت ها به ویژه قیمت خودرو لوازم خانگی و سایر اقلام حوزه جنابعالی افزایش چشمگیری داشته است.

ارکانی خاطرنشان کرد: شما بالغ بر ۳۰ سامانه مدیریتی تعریف کرده اید، این سامانه ها ابزار رسیدن به هدف است، آیا زمان بندی و سنجش ظرفیت و تحقق این ابزارها مشخص شده است چون تحقق اینها گام اول در مسیر حرکت به سوی هدف گذاری شما است. فراموش نکنید که سالهاست هنوز اتصال سامانه اطلاعاتی گمرک به سامانه های وزارت صمت علیرغم تکلیف قانونی اجرایی نشده است ضمانت اجرایی شما برای این سامانه ها و رسیدن به هدف چیست؟

ارکانی گفت: برنامه شما برای تامین نهاده های دامی چیست؟ برنامه شما برای ادامه پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان برای صنایع و معادن چه می‌باشد؟ شما گفته بودید دولت کارت اعتباری ۳۰۰ هزار تومانی به مردم بدهد که ضمانت اجرای این کار را اعلام بفرمایید.

وی بیان کرد: امروز اگر فارغ از هر مذاکره و تعاملات فیمابین و فارغ از فشارهای پیدا و پنهان سیاسی و رفاقتی جناحی به این نتیجه رسیدیم و فردا به رای خودمان بالیدیم و افتخار کردیم رای اعتماد بدهیم و الا محکم پای انجام وظیفه خود و تبعات مترتب بر آن رای اعتماد بدهیم. قرار نیست تکلیف شرعی و قانونی عصاره فضایل ملت و مجلس در راست امور فدای هم خطی سیاسی و مصلحت‌های آینده شود. در خلوت خود قضاوت کنیم اگر آقای روحانی هم همین گزینه را پیشنهاد می‌داد باز هم رای اعتماد می‌دادیم؟

وی افزود: کجای انقلاب و انقلابی گری به ما مجوز داده به یک وزیر ضعیف رای اعتماد بدهیم تا فلانی از ما کدورت به دل نگیرد؟ کجای انقلاب و اصول انقلاب به ما مجوز داده مجلس رکن رکین نظام برآمده از خون شهدا را در برابر دولت تعطیل کنیم و رسما وکیل الدوله شویم؟  کجای انقلاب و انقلابی گری به ما مجوز می دهد که در شرایط پیچیده  منطقه و اقتصادی و کرونا، سرنوشت مردم در حوزه‌های مختلف را به دست افرادی بسپاریم که بعضا آنهاد را حتی به عنوان استانداری استان خودمان قبول نکنیم.

وی افزود: فردا روز آزمون رای اعتماد دولت نیست. آزمون و امتحان ملت به خانه خودش است. با تشکر از آقای رئیسی که در برخی وزارتخانه‌ها افراد با سابقه قوی معرفی کردند، انتظار این است که در حوزه وزرای اقتصادی تصمیم گیری با دقت و وسواس بیشتری توسط مجلس انجام شود.

ارکانی گفت: هیچ وقت و در هیچ نظام نمره دهی به داوطلب فاقد شرایط و کم توان نمره قبولی نمی‌دهند. البته همه عزیزانی که در معرض رای اعتماد مجلس قرار گرفته اند چه رای بگیرند و چه نگیرند ماجور هستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: حضرت آقا این مجلس را مجلس امید و انتظار نامیدند. ما هم به اصول انقلاب اسلامی و فررندی رهبری و نوکری برای مردم مفتخر و پایبند خواهیم بود و این را صراحتا اعلام می‌کنیم که همه ما نمایندگان و برگزیدگان ملت با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم و ان‌شاءالله تمام ۱۹ وزارتخانه ای که به مجلس معرفی شده نهایت دقت و حساسیت و وسواس به خرج داده شد و علاوه بر وزرای اطلاعات و کشور و خارجه و دفاع و برخی وزرای دیگر که سابقه قوی دارند در مورد سایر عزیران هم دقت برای انتخاب بهترین ها انجام خواهد شد و اعلام می کنیم ما فقط پای سربازی برای نظام حضرت آقا و نوکری بیشتر برای مردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha