• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201282
  • خبرنگار : 71594

مخالف وزیر پیشنهادی علوم

یزدی خواه: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افقی برای مواجهه با آموزش عالی نیست

یزدی خواه: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افقی برای مواجهه با آموزش عالی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افق و دکترینی در خصوص مواجهه با آموزش عالی ندیدم.

به گزارش ایسنا، سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ماموریت وزرای بعضی وزارتخانه‌ها ماموریت حال فعلی است، مانند وزارت های صمت و بهداشت. و برخی وزارتخانه ها آینده ساز هستند و برنامه هایشان معطوف به آینده است مانند وزیر آموزش و پرورش که این وزارتخانه مشخص شد که کارنامه، برنامه و تجربه خوب نداشت.

وی افزود: در مورد وزارت علوم هم به شخصیت آقای زلفی گل احترام می‌گذاریم، ولی محدوده عمل و تجربه ایشان دانشگاه همدان بوده  و با ۴، ۵ هزار دانشجو. حال می‌خواهند میلیون ها دانشجو و صدها واحد دانشگاهی را مدیریت کنند. همچنین با شوراهای مربوط به این حوزه چگونه می خواهند مواجه شوند؟ بدون اینکه تجربه قبلی در این حوزه را داشته باشد. همچنین در برنامه ایشان افق و دکترینی در خصوص مواجهه با آموزش عالی ندیدم.

یزدی خواه در ادامه با بیان اینکه اگر آقای زلفی گل انتخاب شوند کار فشرده و سنگینی باید انجام دهند، تصریح کرد: ایشان به بعضی حوزه‌ها هم اشاره ای نداشتند و در حوزه علوم انسانی که تحول در آن یکی از اولویت‌های ماست، دنیای غرب به فرزندان ما اجازه نمی دهد که در این حوزه ها تحصیل کنند اما همه منابع و رفرنس‌هایمان در اختیار اندیشه های غربی است و ایشان هیچ اشاره ای به تحول در علوم انسانی در برنامه خود نداشتند.

وی با اشاره به موضوع کنکور گفت: در این حوزه و معضلات آن که نظام آموزشی ما را زمین گیر کرده برنامه شفافی ندارند، علیرغم اینکه مجلس در دو مرحله مصوبه در این رابطه داشته است.

یزدی خواه بیان کرد: ایشان الان نماینده وزیر در خیلی از شوراها و هیات امناها هستند و با دولت فعلی همراه هست. در هشت سالی که اساتید ما تحت شدیدترین شرایط بودند هیچ جمله انتقادی از ایشان در ارتباط با این فضا شاهد نبودیم. در بحث مهاجرت نخبه ها نیز موضع خنثی دارند و انگیزه ای برای متقاعد کردن نخبگان کشور در خدمت با داخل کشور ندارند.

وی مدعی شد: وزیر پیشنهادی اعتقادی به شعارهای انقلاب ندارند. یکی از ابزارهای مدیریت شرح صدر است و کمتر از این موضوع برخوردارند. هر موقع صحبت از فتنه می‌شود زود عصبانی می‌ شوند. در این موضوع خواستار موضع شفاف ایشان هستیم.

یزدی خواه خاطرنشان کرد: ایشان پژوهشگر ارزشمند و دانشمند قابل احترامی است ولی این کفایت نمی‌کند اگر بحرانی مثل کوی دانشگاه ایجاد شود آیا مرد میدان هستند که مدیریت کنند و یا موضوعی مثل فتنه ۸۸ را مدیریت کنند؟. ما وزیری قاطع و متفکر می‌خواهیم که اهل تحول باشند. رشد علمی کشور در این ۸ سال به قهقرا رفت.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: من خواهشم این است با توجه به این که این وزارتخانه  کلیدی است در مورد آن مماشات نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha