• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201334
  • خبرنگار : 71620

مخالف وزیر پیشنهادی علوم

ویس کرمی: وزیر علوم برنامه ای برای تولید علم انسانی و اسلامی ندارد

ویس کرمی: وزیر علوم برنامه ای برای تولید علم انسانی و اسلامی ندارد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم به "عدم برنامه برای تولید علم انسانی"، "عدم برنامه برای نظریه پردازی"، "عدم ارائه راهکار برای کارآمدسازی رساله های دکتری " اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تایید سوابق علمی محمد علی زلفی گل  اظهار کرد: به نظرم تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه جامع به همه رشته های دانشگاهی و رشته های نوین  و میان رشته ای است. بنا نیست وضع موجود که به روز مرگی معروف است ادامه پیدا کند. گام دوم انقلاب اسلامی سزاوار امتداد تربیت بی هدف دانشجو و رساله های سزاوار بایگانی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان این که می تواند آموزش عالی را راهبری کند که در مورد تحول دانشگاه صاحب نظر باشد، گفت: ریز شدن آقای زلفی گل در رشته شیمی باعث شده است که حتی در برنامه نویسی به برخی مسائل توجه نکند. ترویج و تدوین نواندیشی دینی نیاز امروز دانشگاه ما است در برنامه آقای زلفی گل چیزی دراین خصوص دیده نمی شود.

وی با استناد به تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، عدم برنامه برای تولید علم را به عنوان یک نکته منفی برای وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد و گفت: مخصوصا در خصوص علوم انسانی و اسلامی مورد نیاز جامعه ما برنامه ای در خصوص تولید علم دیده نمی شود.  همه می دانیم که تحول جوامع غربی از علوم انسانی آغاز شد. گفته می شود که ایده ساخت کامپیوتر ابتدا در ذهن یک فیلسوف بوده است، این به معنی تایید ارزشی مدرنیته نیست. بلکه حرف من اهمیت تحول علوم انسانی و اسلامی است.

وی افزود: بسیاری رساله دکترا در کشور نوشته شده است اما هیچ کدام مشکلی را حل نکرده است. یکی دیگر از نکات منفی در مورد آقای زلفی گل فقدان برنامه در زمینه خانواده محوری و تسهیل ازدواج دانشجویی است. ایشان همچنین در زمینه ایجاد تعامل جدی و انتقادی در مورد علوم مرتبط حوزه و دانشگاه برنامه ای ندارند. سوال من این است که مشکل بانک و بیمه اسلامی را چه کسی باید حل کند؟ نکته دیگر این است که ما در کشور چندین نخبه داریم که خارج از دانشگاه هستند. در برنامه وزیر پیشنهادی علوم برنامه ای در خصوص ارتباط دانشگاه با نخبگان خارج دیده نمی شود. همچنین بنده برنامه ای در خصوص ارتباط دانشگاه با رسانه و توده مردم ندیده ام.

نماینده مردم خرم آباد رد ادامه مخالفتش با وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای زلفی گل برنامه موثر در جهت از بین بردن فساد، رانت و تعارض منافع ندارند. همچنین برنامه ای در زمینه عزیمت از ترجمه محوری و حرکت به سوی تولید علم ندارند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی علوم برنامه ای در خصوص ساماندهی مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت علوم ندارند. ایشان باید به قشر شریف کارمند در وزارت علوم توجه کند. شما همچنین برنامه ای در خصوص تامین خوابگاههای دانشجویی متاهلی ندارید و برنامه ای برای دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد و فرزندان رزمندگان معسر ندارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha