• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201336
  • خبرنگار : 71594

مخالف وزیر پیشنهادی علوم

رجایی: برنامه‌های وزیر علوم کلی است

رجایی: برنامه‌های وزیر علوم کلی است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی علوم بسیار خوب نوشته شده و با اسناد بالادستی هم همراهی دارد، اما کلی است و برنامه عملیاتی ندارند.

به گزارش ایسنا، حسین رجایی نماینده مردم لنجان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: برنامه های آقای زلفی گل بسیار خوب نوشته شده است و با اسناد بالادستی هم همراهی دارد، اما کلی است و برنامه اقدام نیست و برنامه عملیاتی ندارند و وضعیت موجود و مسیری که طی خواهد شد را نشان نداده‌اند و بازه زمانی برای برنامه هایشان مشخص نکرده‌اند.

رجایی در ادامه گفت: برنامه وزیر پیشنهادی علوم نه قابل ارزیابی است و نه قابل سنجش. برنامه های وزیر پیشنهادی از یکسری موضوعات هم غافل است مثلا موضوع تامین اعضای هیات علمی مغفول است، ساماندهی کارکنان دانشگاه ها، دانشگاه های بلاتکلیف مانند علمی- کاربردی، موضوع مهم تعارض منافع در دانشگاه های خصوصی مغفول مانده است. دانشگاه های خصوصی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند و به کارخانه مدرک صادر کردن تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه آقای زلفی گل ناظر به یک نگاه سنتی است، چند دهه است که کشورهای پیشرفته نگاهشان را تغییر داده اند، اما نگاه وی همچنان سنتی است و سیستم آموزش و پژوهش در دنیا به سمت نوآوری، کارآفرینی، تولید قدرت، ثروت و... رفته ولی در برنامه ایشان این موضوعات مشاهده نمی شود. وی ۶۰۰ مقاله در زمینه شیمی دارد و بسیار دانشمند است.

رجایی افزود: حضرت آقا در سال ۹۳ به ظلم بزرگی که نسبت به دانشجویان بورسیه اتفاق افتاده بود صحبت کردند و خواستند که در این موضوع اقدامی شود، ولی مشکل دانشجویان بورسیه هنوز حل نشده است و باید پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه منظومه فکری وزیر پیشنهادی درباره مسائل کشور منسجم نیست، گفت: جریان سیاسی وی نامشخص است و موضع گیری های چند سال اخیر زلفی گل قابل تأمل است و باید به جریانی که از وی حمایت می کند، توجه کرد.

رجایی تاکید کرد: وزارت علوم باید وزارت تربیت نیروهای متخصص و انقلابی و متعهد باشد. آیا این وزارتخانه نیاز به یک وزیر با گفتمان انقلابی ندارد؟. باید وزیر پیشنهادی دیدگاه های خود را در این زمینه شفاف اعلام کند، چرا برخی جریانات سیاسی از شما حمایت می کنند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha