• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400060201353

استاندار فارس:

هفته دولت ٩١٩ پروژه در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

هفته دولت ٩١٩ پروژه در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که ٩١٩ پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ٢٤ هزار و ٩٠٢ میلیارد تومان در هفته دولت در استان به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه دوم شهریورماه در یک کنفرانس خبری، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، بیان کرد: هزینه‌ها و اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح امسال در هفته دولت نسبت به سال ٩٩ فاصله معنا داری دارد. 

او با بیان اینکه ٥ هزار میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به پروژه‌هایی است که در هفته جاری و هفته آتی به افتتاح و بهره برداری می‌رسند، افزود: مابقی مربوط به پروژه‌هایی است که طی یکسال گذشته تاکنون در دست اجراست.

استاندار فارس به تفکیک تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و گفت: ۱۵ پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به امور آب شرب شهرها و روستاها با اعتباری بالغ بر ٥٠٦ میلیارد تومان است.

رحیمی خاطرنشان کرد: با افتتاح فاز اول خط دوم آبرسانی به شیراز شاهد کمترین مشکل در حوزه آبرسانی به کلانشهر شیراز بودیم. 

او گفت: البته هم‌اینک بیش از ٥٠٠ روستا در استان در حالت بحرانی قرار دارند و با تانکر آبرسانی به آنها انجام می‌شود.

به گفته استاندار فارس، عملیات آبرسانی به سعادت شهر، ارسنجان، داراب، جهرم و فسا نیز از موارد متعددی بود که در زمینه آبرسانی انجام و موجب بروز کمترین مشکل در این حوزه شد.

رحیمی اضافه کرد: امسال در هفته دولت ۴۷ پروژه در حوزه راه شامل بزرگراه، راههای اصلی، فرعی، روستایی و عشایری،  ١٢٣ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش و پرورش، فرهنگی، ٣٢ پروژه در حوزه امور برق شامل نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق رسانی روستایی و ...، ۶۰ پروژه در حوزه عمران شهری و روستایی، ١٥٧ پروژه در حوزه مسکن شهری و روستایی، ١٤٥ پروژه در حوزه عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی، ٣٣ پروژه در حوزه ورزشی و ٢٥١ طرح تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات به بهره‌برداری می‌رسد.

او عنوان کرد: همچنین ٥٦ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که بیمارستان ٣١٠ تخت خوابی شهر جهرم با اعتباری بالغ ٢٧٠ میلیارد تومان از شاخص ترین آنهاست.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: هفته دولت امسال مصادف با استقرار دولت جدید شده و اقدامات اجرایی کشور با توجه به سیاست‌های اعلامی رئیس جمهور جدید ادامه پیدا خواهد کرد.

رحیمی افزود: موضوع رفع بیماری کرونا در اولویت اقدامات رئیس جمهور منتخب قرار گرفته و پس از آن معیشت، فساد ستیزی و شفافیت از دیگر اولویت‌هاست.

او اظهار کرد: امروز مفتخریم که کارنامه چند ماهه دولت از ابتدای امسال تا انتهای هفته دولت در قالب پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و رفاهی که افتتاح شده و یا در حال افتتاح است را به استحضار مردم فارس برسانیم.

استاندار فارس گفت: رویکرد اساسی در اجرای این پروژه‌ها با توجه به زمان شروع و تلاش برای بهره برداری آنها، توجه به یک راهبرد کلان بوده که رفع مشکلات موجود از جمله آنها است.

رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر زمان افتتاح و بهره برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان، گفت: طول این پروژه ۲۲۵ کیلومتر است و هفت کیلومتر آن به سمت قلات باقی مانده است.

او با بیان اینکه این پروژه ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اکثر نقاط آسفالت و ابنیه فنی انجام شده، گفت: تنها حدود ٧ کیلومتر از قطعه ٧ باقی مانده که با تزریق منابع مالی باقی مانده با همکاری وزارت دفاع، به سرعت این پروژه افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس یادآور شد: کل قرارداد واقعی این پروژه ٦ قطعه بوده و قطعه هفت به آن اضافه شده و قطعه هشت آن هم در واقع امتداد قطعه یک است. 

رحیمی به پروژه آزادراه شیراز بوشهر هم اشاره و بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا این کریدور شمال به جنوب از طریق بندر بوشهر و عسلویه تکمیل شود.

او در خصوص میزان تصدی زنان در پست‌های مدیریتی هم گفت: افزایش ١٢ درصدی حضور بانوان در پست‌های مدیریتی در استان فارس داشتیم.امسال هم ٣ دهیار زن به عنوان بخشدار انتخاب شدند.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص بحران آب هم عنوان کرد: ۹۲ درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و ٢ درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود. اما امروز عمق ایستگاههای زیرزمینی ما کاهش پیدا کرده است و باید از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی جلوگیری و کشت‌های جایگزین و همخوان در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

رحیمی همچنین در ارتباط با مشکلات آب و برق شهرک صنعتی شیراز گفت: مشکلات این شهرک نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.کف شکنی آب چاه انجام شده و دو طرح ویژه آب شرب صنایع و دیگری پساب تصفیه خانه دوم هم در دست اجرا است.همچنین احداث نیروگاه برق در شهرک هم در دست اجرا قرار دارد و این نبوده که مشکلات این شهرک به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha