• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400060201420
  • خبرنگار : 71021

تمدید پویش «کودک، همدلی و کرونا»

تمدید پویش «کودک، همدلی و کرونا»

پویش «کودک، همدلی و کرونا» تا دهم شهریورماه تمدید شد. آثار برگزیده همزمان با روز جهانی کودک اعلام و در موزه‌ها نمایش داده خواهد شد.

علی‌اکبر زین‌العابدین - دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» ـ به ایسنا گفت: قرار بود این پویش همزمان با روز جهانی موزه‌ها، یعنی ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزیدگان خود را معرفی کند، اما به دلیل آن که در موعد مقرر تعداد آثار شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، اختتامیه آن به ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰، روز جهانی کودک موکول شد. همچنین برای ارسال آثار تا دهم شهریورماه مهلت داده شده است.

او با اشاره به موضوع این پویش، اظهار کرد: «همدلی» موضوع اصلی پویش است، اما چون در دوران کرونا، مردم با وضعیت خاصی به لحاظ روحی، اجتماعی و اقتصادی مواجه شده‌اند، پیام همدلی از سوی کودکان و نوجوانان برای عبور از این شرایط می‌تواند راهگشا باشد. بنابراین کرونا در این پویش، موضوعیت اصلی ندارد و بیشترین تاکیدِ آثار روی همدلی در دوران حاضر باشد.

به گفته او، این پویش در چهار رشته "نقاشی و تصویرگری"، "فیلم کوتاه، انیمیشن و ویدئو"، "نوشتن خلاق" و "عکاسی" برای گروه سنی هفت تا هفده سال برگزار می‌شود.

زین‌العابدین یادآور شد: پویش کودک، همدلی و کرونا، غیررقابتی بوده و بیشتر تلاش بر این است که آثار ارسالی به دبیرخانه، در موزه‌ها به نمایش گذاشته شود. همچنین قرار است نوشته‌ها در کتاب دیجیتالی منتشر شود.

وی افزود: نقاشی‌ها در موزه ملی، ویدئوها در موزه سینما و عکس‌ها در کاخ موزه گلستان نمایش داده خواهند شد. آثاری که به این مرحله راه یابند، تقدیرنامه ایکوم ایران را دریافت خواهند کرد.

دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» همچنین گفت: از بین آثاری که برای نمایش در موزه‌ها و انتشار کتاب انتخاب می‌شوند نیز ۲۰ اثر با نظر داوران، از هر رشته پنج اثر، برگزیده خواهند شد که به خالقان آن‌ها، مدال طلای ایکوم ایران و یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. همچنین، این آثار در فضای مجازی موزه‌های جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

زین‌العابدین یادآور شد: این پویش از سوی ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌های ایران) به مدیریت احمد محیط طباطبایی و کانون توسعه فرهنگ کودکان به مدیریت منیر همایونی به عنوان مجری طرح برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره این پویش را می‌توان از طریق شماره تلفن و واتس‌اپ ۰۹۳۷۲۳۹۸۸۸۸ دریافت کرد. جزئیات و مشخصات آثار ارسالی را از «این‌جا» می‌توان مشاهده کرد. همچنین، آثار باید به نشانی ایمیل koodakhdeli@gmail.com فرستاده شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha