• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400060201502
  • منبع : نمایندگی ایلام

کلافگی مردم سیوان از قطعی گاه و بیگاه تلفن همراه + پاسخ مسئولان

کلافگی مردم سیوان از قطعی گاه و بیگاه تلفن همراه + پاسخ مسئولان

ایسنا/ایلام مشکلات خطوط مخابراتی در بخش سیوان شهرستان ایلام، مردم منطقه را کلافه کرده است.

خطوط مخابراتی بخش سیوان متشکل از دهستان‌های «میشخاص» و «علیشروان» این روزها موجب کلافگی شدید مردم این منطقه شده ، به طوری که بعد از دو سه روز پایداری شرایط حتما منتظرند که شاهد چند ساعت یا چند روز قطعی خطوط ارتباطی باشند.

«محمد» یکی از اهالی منطقه می‌گوید: در هفته گذشته چند روز متوالی خطوط ثابت، همراه اول و ایرانسل قطع بود و زندگی ما را به طور کامل مختل کرد.

وی گفت: این منطقه یک منطقه گردشگرپذیر است و کشاورزان منطقه هنگام فروش محصولات خود در اکثر ایام مخصوصا روزهای آخر هفته با مشکل مواجه هستند، چون الان دیگر به دلیل شرایط کرونایی پول نقد در دست مردم نیست و همه از کارتخوان استفاده می‌کنند.

زنی میانسال نیز با انتقاد از این شرایط گفت: دو سه روزگذشته برای انجام کار اداری به دفتر پیشخوان «جعفرآباد» رفتم اما اینترنت قطع بود و تنها هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت نصیب ما شد.

«باقر» جوانی از روستای میدان نیز گفت:قبلا با قطع شدن برق خطوط ارتباطی قطع می‌شد اما دو سه روز گذشته با وجود وصل بودن برق این مشکل بوجود آمد.

«کیومرث»، از اهالی روستای «کله‌کبود» نیز از قطعی پیاپی خطوط ثابت، همراه اول و ایرانسل انتقاد کرد و گفت: برای حل این مشکل باید چاره اندیشی حسابی کرد.

«علی» از اهالی روستای «شانکبود» نیز که نزدیک‌ترین روستای بخش به شهر ایلام است گفت: آنتن روستا بسیار ضعیف است و اینترنت هیچکدام از اپراتورها در این منطقه فعال نیست و همین امر این روستا را با وجود شرایط جغرافیایی نزدیک در بن‌بست قرار داده است.

«شریف جهانی» رئیس شورای اسلامی روستای «حسین‌آباد» نیز گفت: متاسفانه قطعی گاه و بیگاه تلفن همراه و ثابت در بخش سیوان به یک داستان تکراری خسته کننده تبدیل شده و می‌توان گفت همه‌ی مسئولان استانی و شهرستانی از آن اطلاع دارند اما هنوز کار اساسی در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته وعده‌های زیادی برای حل این مشکل داده شده اما عملی نشده است، گفت: بعضی روزها تمام خطوط تلفن همراه قطع می‌شوند، تصور کنید در چنین شرایطی مشکل غیرمترقبه‌ای پیش بیاید واقعا تکلیف چیست؟

رئیس شورای اسلامی حسین‌آباد گفت: امروز در شرایط کرونایی انجام کارها از طریق فضای مجازی جزئی از زندگی شده است ، آیا با این شرایط نمی‌توان در خانه برخی کارهای ساده را انجام داد بلکه باید به شهر رفت و خطر کرونا و هزینه‌های رفت و آمد را هم به جان خرید.

وی به نمایندگی از مردم منطقه از استاندار و فرماندار و مدیران کل مخابرات، ارتباطات و زیرساخت خواست برای حل این مشکل اقدام عملی انجام دهند.

«عباس چگنی» رئیس مخابرات شهرستان ایلام، اظهار کرد: عموما مشکل روزهای اخیر به پروژه راهسازی در سه راهی اراکواز ملکشاهی مربوط می‌شد که خوشبختانه با حضور نیروهای مخابرات حل شد و امیدواریم با اتمام پروژه راهسازی این مشکل هم برای همیشه رفع شود.

وی گفت: مشکل قطعی فیبر نوری در روستاهای دهستان میشخاص و مرکز میدان به بالا حل شده و پیش‌بینی ما این است که این مشکلات دیگر تکرار نشود.

«عباس بیرامی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: مشکل اینترنت روستاهای قجر، چشمه‌داوی و شانکبود تا چند ماه آینده حل خواهد شد و تجهیزات لازم در روستای قجر در حال نصب است.

«بابایی» بخشدار سیوان، نیز  با تایید مشکلات مطرح شده از طرف مردم این مشکلات را ناشی از ضعف زیرساخت‌ها عنوان و تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت در بخش تمام تلاش خود را برای حل این مشکل و ارجاع آن به مدیران شهرستان و استان به کار گرفته‌ایم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha