• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201598
  • خبرنگار : 71560

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

شریعتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی دارد

شریعتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی دارد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: ما به دنبال برنامه ریزی جهت تقویت فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که وزیر پیشنهادی این امر را در برنامه های خود دیده است.

به گزارش ایسنا، عفت شریعتی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کشور ما کشوری عظیم و با عظمت بوده و انقلاب ما انقلابی بی نظیر در جهان بشریت است. انقلاب ما انقلابی فرهنگی است. در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی به فرمایش مقام عظمای ولایت توسعه تمدن نوین جهان اسلامی نیازمند برنامه های عظیم فرهنگی است، ما باید فرهنگ اسلامی را در جهان اسلام گسترش دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت فرهنگ نقش تعیین کننده ای در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت. ما با فرهنگ راستین اسلامی همه موانع را پشت سر گذاشتیم و با خون شهیدان گرانقدر و فرمایشات گهربار امام راحل و مقام معظم رهبری سرمایه گرانسنگ فرهنگ اسلامی را حفظ کردیم و اکنون باید به سمت تکامل این فرهنگ حرکت کنیم.

نماینده مردم زرند در مجلس گفت: ما افتخار می کنیم که در مجلس انقلابی خدمتگزار هستیم، امروز می خواهیم برنامه ریزی کنیم تا فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد تقویت شود.

شریعتی ادامه داد: در فرصت کوتاه نمی توان حق مطلب را در خصوص شخصیت، منش و روشهای مدیریتی وزیر پیشنهادی فرهنگ ادا کرد، اما در بحث شخصیت علمی و مدیریتی ایشان به اختصار به نکاتی اشاره می کنم؛ تعیین‌ تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور و تعدد مراکز تصمیم گیری در این حوزه مهمترین محورهایی است که دکتر اسماعیلی به  درستی به آن پرداخته است. همچنین ارتقای جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقام تصمیم گیری از دیگر برنامه های ایشان است.

وی در ادامه گفت ایشان چهره محبوبی در بین جوانان انقلابی دارد و شخصیت ایشان در میان  اساتید دانشگاهی قابل احترام است، همچنین چهره خوشنامی در میان رسانه های مکتوب و تصویری کشور دارد و ببش از ۳۰ رسانه کشور، جلسه ۴ ساعته صمیمانه با ایشان برگزار کردند. ارتباط گسترده ایشان با علما و نمایندگان مقام معظم رهبری در استانها و طلاب جوان از دیگر نقاط مثبت ابشان است. اقتصاد فرهنگی که اهمیت قابل توجهی دارد در برنامه های ایشان دیده شده، خودکفایی در تهیه ابزار و لوازم فرهنگی از مواردی است که به آن توجه دارد.

شریعتی در پایان بیان کرد: ما در مسائل فرهنگی باید به سه نقطه مهم توجه کنیم؛ اول اینکه مسائل فرهنگی و امور فرهنگی باید مورد توجه وزیر منتخب بوده و در جهت تقویت معنوی و معرفتی جامعه حرکت کند. مسئولان فرهنگی ما باید با مردم در ارتباط باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha