• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201619
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

تقوی: وزیر فرهنگ به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد

تقوی: وزیر فرهنگ به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشارکت پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تسلیت رحلت استاد حکیمی گفت: فرهنگ را به دو بخش کلاسیک و عمومی تقسیم می کنند که آقای اسماعیلی وزیر پیشنهادی برای مدیریت فرهنگ عمومی کشور معرفی شده‌اند که آن فرهنگ مجموعه آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه است.

وی گفت: عرصه مدیریت آقای اسماعیلی عرصه عمومی است و وسعتی به اندازه وسعت رسانه ها، کتاب، هنرهای تصویری، کتاب و... است و ایشان به مشارکت پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارد.

تقوی در ادامه با بیان اینکه عصر ما عصر انفجار اطلاعات و عصر نبرد فرهنگ‌ها است، گفت: حاکمیت امواج بر زندگی بشر با حضور کامپیوتر و اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی دنیا را به صورت دهکده‌ای در آورده است و رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۵۵ گفته بود که بزرگترین جنگ در آینده، جنگی برای تسخیر افکار انسان‌ها است.

وی افزود: فرهنگ هر جامعه بالاترین عنصر و مایه هویت آن جامعه است، تمدن‌ها فرزندان فرزانه فرهنگ‌ها هستند، بنابراین فرهنگ تمدن‌ساز است و بسیاری از دانشمندان انسان را در میان موجودات زنده، موجودی فرهنگی تعریف کرده‌اند.

تقوی با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از بینش‌ها، باورها و گرایشات بوده که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، گعت: رسالت فرهنگ این است که در رفتار انسان‌ها در راستای نظام ارزشی و آرمان‌های جامعه تحول و تغییر ایجاد کند. مدیریت این حوزه فرهنگ باید آزاداندیش باشد که زایش فرهنگی داشته باشد و آقای اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارد. فرهنگ مقوله‌ای عام دارد و در تعامل انسان‌ها باید به نتیجه برسد لذا نیاز به جلب مشارکت مردم دارد.

وی افزود: توسعه، اصلاح، تربیت و تکامل فرهنگ بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست. گرایش ذهنی و درونی مدیر فرهنگی باید ذاتی باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط مناسبی برقرار کند که آقای اسماعیلی این گرایش درونی را برای ارتباط فرهنگی دارد.

نماینده مردم تهران گفت: ایمان و دینداری در جامعه اسلامی زمینه و بستر بسیار مناسبی برای توسعه فرهنگی بوده و در این مسیر فرهنگ نظام اسلامی و ارزش‌های دینی نقش اساسی ایفا می‌کنند و اساسا فرهنگ جامعه اسلامی در بستر آموزش‌های دینی صورت می‌گیرد از این رو مدیر فرهنگی باید دیندار باشد و فرهنگ را با ارزش‌های دینی تکمیل کند که آقای اسماعیلی این خصوصیت را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha