• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060201725
  • خبرنگار : 71620

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

ضرغامی: باید از فرصت پیش آمده برای انجام کارهای تحولی استفاده کنیم

ضرغامی: باید از فرصت پیش آمده برای انجام کارهای تحولی استفاده کنیم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

به گزارش ایسنا، بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی  وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

کمیسیون فرهنگی صلاحیت ضرغامی را تایید کرد

حجت الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تایید کرد.

نظر کمیسیون صنایع درباره ضرغامی

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون ضرغامی را برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شایسته دانست.

در ادامه نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگ، نظرات خود را بیان کردند.

صباغیان: به دلیل ارزش های اسلامی و اعتقادی مقاومت هایی در مقابل گردشگری وجود دارد

محمدرضا صباغیان، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با عنوان اینکه به دلیل ارزش های اسلامی و اعتقادی مقاومت هایی در مقابل گردشگری وجود دارد، از وزیر پیشنهادی پرسید که برنامه شما برای این موضوع چیست؟

موسوی: نداشتن انگیزه کار جهادی در وزیر پیشنهادی میراث نگران کننده است

سیدعلی موسوی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به ضرغامی گفت: دغدغه عدم وجود انگیزه بالای کار جهادی از سوی شما در وزارتخانه‌ای که تناسب چندانی با امور جاری و بدنه آن ندارید، نگران کننده است.

قاضی زاده هاشمی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی است چند وجهی

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: آقای ضرغامی هم دارای شناخت در حوزه دفاعی و هم آشنا به مسائل استراتژیک و همچنین رسانه بوده و هم اهل تعاملات اجتماعی می باشد.

رضایی: نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است

علی رضایی، نماینده مردم کنگاور در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موضوع تعامل با مجلس، ارتباط با رسانه ها، روحیه جوانگرایی و آشنایی با مبانی نظری قرآن کریم اشاره کرد.

احمدی بی غش: وزارت ضرغامی اهانت به نخبگان میراث فرهنگی است

محمود احمدی بی غش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تجربیات ضرغامی هیچ تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد، گفت که حضور ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی اهانت به بخش قابل توجهی از نخبگان میراث فرهنگی و اساتید برجسته این حوزه است.

سعیدی: برنامه ضرغامی غلط املایی دارد/وی مناسب وزارت گردشگری نیست

معین الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: آقای ضرغامی مدیری است در تراز انقلاب اسلامی، تحول گرا، خلاق، هیچ نکته خاکستری در کارنامه مالی ایشان نیست، ولی هر کسی را بهر کاری ساختند.

توانگر: ضرغامی مرد میدان و عمل است

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضرغامی مرد میدان و مرد عمل است و در صداوسیما مدیری اصولگرا و توسعه گرا بوده است.

رشیدی کوچی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری ارتباط خوبی با جوانان دارد.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دفاع از برنامه هایش پرداخت.

ضرغامی: باید از فرصت پیش آمده برای انجام کارهای تحولی استفاده کنیم

سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: میراث فرهنگی شناسنامه و هویت ملی ما است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کنیم.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۱۶ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۱۹:۳۲

ایشون هنوز دانشجو هستند و طبق قوانین نمی توانند کار تمام وقت داشته باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۲ ۲۱:۴۹

جناب آقای ضرغامی اگر حضرتعالی به عنوان وزیر میراث فرهنگی رای اعتماد آوردید؛ ما کارشناسان اداره کل میراث استان البرز از حضرتعالی تقاضا داریم فورا و بدون فوت وقت، تغییرات اساسی در مدیریت این اداره کل اعمال نمایید.... با تشکر

avatar

آقای ضرغامی باسلام خواهش میکنم اگررای اعتماد آوردیم و وزیر محترم میراث فرهنگی شدید خواهش میکنیم حتما به اداره کل البرز رسیدگی جدی داشته باشید تا بامدیریت وقت بیش ازاین کارشناسان این اداره مورد ظلم واقع نشوند باسپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۴

جناب آقای ضرغامی با توجه به جلسه مجلس و صحبت نمایندگان و دفاع امروز شما در مجلس؛ به شما تبریک می گم که قطعا وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهید شد. از شما به عنوان وزیر این وزارتخانه چند وجهی درخواست داریم به شرایط استان البرز رسیدگی جدی نمایید. جناب آقای مونسان که کوتاهی کردن و رفتن؛ از شما انتظار رسیدگی فوری در تغییر مدیریت اداره کل میراث البرز را داریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۹

باسلام و احترام جناب اقای ضرغامی انشالا پس از گرفتن رای اعتماد به داد اداره کل استان البرز برسید. اداره ای که پرسنلش مطلوم واقع شده و مدیران شایسته ای نداردمتاسفانه .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۰

‌جناب آقای ضرغامی وزیر محترم گردشگری با عرض تبریک فراوان به مناسبت این انتصاب شایسته شنیدیم که حضرتعالی می خواهید تحول ایجاد کنید و پیش از این نیز افتخار ایجاد تحول و پیشرفت در دستگاه های تحت مدیریت خود داشته اید. اداره کل گردشگری استان البرز از مدیران ناکارمد رنج می برد و مدیران وزارتخانه نا دیده می گیرند ... یک سال و نیم از حضور مدیرکل فعلی این اداره کل می گذرد و ما کارشناسان شاهد ظلم های متعدد ایشان بوده ایم . از پرداخت های نامناسب و غیر عادلانه، که به دلیل باز بودن دست مدیران در پرداخت های رفاهی شکل قانونی نیز به خود گرفته است... و تصمیمات اداری که بسیار نابخردانه است ... ما از شما درخواست رسیدگی فوری داریم ...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۰:۵۳

ما نگاه امیدوارانه به وزیر جدید گردشگری داریم،.امیدواریم با ما امیدی مواجه نشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۰:۵۶

خبرگزاری ها بهتره نظرات کارشناسان را در طول سال بررسی کنن،اینکه دائم خبرهای با آب و تاب مدیران را منتشر کنند و بزرگنمایی ها رسانه ای کنند که به نظر میاد دور از رسالت آنها باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۸

با سلام لطفاً از مدیران با صلاحیت و متخصص و دلسوز در این حوزه استفاده کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۵:۳۴

تواضع وفروتنی آقای ضرغامی قابل تحسین است ، بنده از نزدیک شاهد رفتار واخلاق مهندس ضرغامی بوده ام.