• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400060201808
  • خبرنگار : 50283

معاون استاندار گیلان:

رشد و توسعه کشورهای حاشیه خزر در گرو وجود صلح و امنیت است

رشد و توسعه کشورهای حاشیه خزر در گرو وجود صلح و امنیت است

ایسنا/گیلان معاون سیاسی استاندار گیلان تصریح کرد: بی‌شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه کشورهای حاشیه دریای کاسپین درگروی وجود صلح و امنیت در منطقه امکان‌پذیر خواهد بود.

محمود قاسم‌نژاد در آیین افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام دریا که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات به منظور نیل به یک جامعه صلح‌آمیز با رویکرد بهبود آموزش حرفه‌ای کارکنان نظامی کشورها و از همه مهمتر اعتلای حس میهن‌دوستی و بالابردن پرستیژ قوای نظامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها هر سال در ابعاد مختلف شاهد رشد و پیشرفت بوده، افزود: اهمیت برگزاری مسابقات از آنجایی دو چندان می‌شود که عمدتا در عرصه‌های بین‌المللی همگرایی‌های اقتصادی و تجاری و تاسیس اتحادیه‌ها و سازمانهای منطقه‌ای و موفق و کارآمد پیرامون مناطق آب‌پایه مانند اقیانوس‌ها و دریاها و دریاچه‌های مهم شکل گرفته‌اند و همسایگی دریایی و زمینی فرصت‌های بی‌نظیری برای ارتقای همه جانبه میان دولت‌ها و ملت‌های ساحلی فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: بی‌شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه کشورهای حاشیه دریای کاسپین درگروی وجود صلح و امنیت در منطقه امکان‌پذیر خواهد بود و برگزاری مسابقات نظامی در منطقه علاوه بر کمک به تامین امنیت و صلح منطقه می‌تواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر کشورهای حاشیه دریای کاسپین به تجربیات و آموزش‌های روز نظامی و ورزشی و تقویت برادری میان آنها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تجربه برگزاری مسابقات گذشته در کشورهای دوست و همسایه روسیه  قزاقستان و جمهوری آذربایجان به ارتقا سطح این دوره از مسابقات کمک خواهد کرد، افزود: امیدوارم ضمن تامین اهداف راهبردی مسابقات که توسعه مناسبات و تعاملات بین‌المللی کشورها است در کنار انضباط اقتدار و سلامت و ارتقای دانش تخصصی همه نیروهای دریایی با همکاری نظامی و آموزشی چشم طمع بیگانگان را از منطقه دور کرده و دریای کاسپین همواره همچون گذشته به عنوان دریای صلح باقی بماند.

به گزارش ایسنا، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا از فردا سوم شهریور در بندر انزلی به میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی با حضور شناورهای کشورهای آذربایجان، قزاقستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران با ۴۰۰ ورزشکار آغاز و بر اساس زمانبندی صورت گرفته تا ۱۳ شهریور سالجاری ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات بوده و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

بخش شناوری جام دریا در شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود و ناوهای «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدک کش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقستان؛ ناوهای «G-۱۲۲» و «G-۱۲۴» از جمهوری آذربایجان و ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha