• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400060302002
  • خبرنگار : 71480

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای درباره وضعیت زندانها

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای درباره وضعیت زندانها

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، متن نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای به شرح زیر است:

به نام خدا

‏حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه
باسلام و احترام

انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد.

 البته ‌دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رییس سازمان زندان‌ها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیر قابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی از سوی ایشان، که در نوع خود بی‌سابقه بود، گامی به جلو محسوب می‌شود.

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هر از گاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است، اما هیچگاه تمهیدات اساسی و ساختاری برای جلوگیری از این وضع اتخاذ نشده است.

برای حل اساسی این معضل دو راهکار زیر پیشنهاد می‌شود:

۱- تشکیل یک هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه که اینجانب طرح آن را به مجلس دهم ارائه کردم و مورد استقبال قوۀ قضاییه قرار گرفت اما به علت ضیق وقت مورد بررسی و تصویب قرار نگرفت.

۲- انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه، باتوجه به اینکه ادارۀ زندان‌ها امری قضایی نیست و  ماهیت اجرایی دارد و ضمنا امکان نظارت مجلس بر آن را فراهم می‌سازد. در این مورد نیز در مجلس دهم طرحی تدوین و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

امید است این رویداد موجب شود که ضمن رسیدگی به موضوع و مجازات مأموران و مسئولان متخلف و اعادۀ حقوق زندانیان، حل ریشه ای و ساختاری آن مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۰:۵۲

توچکاره این مملکتی ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۱

یک ایرانی هست یا نه؟ تو چکاره ای که از حرف ایشون بدت میاد؟نکنه مامور زندان اوین هستی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۶

مرد حسابی دارد حرف حساب میزند تازه اعتراض هم داری ...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۲

و تو چکاره ای

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۷

از قوه محترم قضائیه این انتظار می رود بعنوان مدعی العموم با آقای روحانی که در زمان ریاست جمهوری این بلا را بر سر اقتصاد آورد و میلیارد ها تومان از بورس ( از پول مردم ) برای تامین کسری بودجه خود برداشت برخورد نماید .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۲

وضعیت داخل زندان ها از اختیارات قوه قضائیه است که همواره در زمان همه رئیس جمهور ها با مشکلاتی روبرو بوده است که میبایست برطرف گردد. آقای اژه‌ای نیز دستور لازم را برای رفع آن خواهند داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۱

سلام. ایده ی آقای صادقی درست میباشد .حتما باید اجرا شود. هر کسی در این کشور تخلفی کرده باید محاکمه شود .هر کسی میخواهد باشد . خط قرمزی نداریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۶

اگر مرتکبین این عمل ... محاکمه و مجازات و اخراج شوند دیگر هیچ .... مرتکب چنین اعمالی نمیشود .ولی متاسفانه اینها....

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۲۵

آقای صادقی ی نامه هم بزن و از آقای اژه ای بخواه روحانی و مدیرانش رو هم محاکمه کنن و به اشد مجازات برسونن که این وضع رو برا مملکت بوجود آوردن.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۴

چرا توی اکثر کامنت ها اگه قراره در مورد یک شخصی صحبت بشه منوط میکنن به اینکه شخص دیگری هم پاسخگو باشه؟ الان چه ربطی داره که اگر X تخلف کرده اول Y رو محاکمه کنن ... اولا اگر کسی تخلف کرده فرقی نمیکنه کی باشه دوما محض خدا دست از تفکر جناحی و سیاسی بردارید...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۴۱

زندان چه ربطی به قوه مجریه داره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۰

ای کاش. آقای صادقی خودتان مظلم نمایی نمی کردید که دلتان برای مردم و نظام مسوزد وقتی نماینده بودید چرا به فکر نبودید وقتی نماینده بودید یک بار هم ندیدیم از حق مظلم مردم در برابر دولت قبل سینه چاک بدهید فعلا فقط حرف میزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۴

با رسیدگی به جرائم خود شما انشاالله میروی و خودت از نزدیک بهتر رسد میکنی نمیدانم موضوع برخورد فیزیکی چی بوده ولی میدانم کسی که جرم و جنایت میکند یا سرقت یا تجاوز یا غارت منزل میکند را حلوا حلوا نمیکنند و باید خیلی بدتر از اینها با او برخورد شود ،هتل که نرفته باید شکنجه شود تا خاطره تلخی داشته باشد و دوباره تکرار نکند ،شما هم به فکر یاوه بافیهای گذشته خود باش تا به زودی پاسخگو باشی ،کم نامه های دشمنانه شما با نظام را ندیده ایم لطفا خ...ه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۶

بویی از انسانیت وشعور نبرده ای

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۰

با شعور رصد نه رسد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۷

بله مجرم برابرقانون به زندان محکوم شده ولی درقانون نانوشته این آقا شکنجه هم باید بشه!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۷

سلام.شما نرفتی.زندان رفتن.فقط از این طریق ها که گفتین نیست.برای همه شاید اتفاق بیافتد.حتی آدمهای بسیار شریف.پس بد نخواه.شاید برایت اتفاق بیفته.قضاوت بی جا همین نشان دهنده شخصیت شماست.پس..........

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۳:۵۲

آقای صادقی بدترازاین دردها درد نداری،تورم،گرانی،ازدواج،مسکن،اشتغال و قیمتهای چندصدبرابر هست چرا تواین ۸سالی که همفکرها و هم حزبی های شما مردم را به بلا وگرفتاری کشوندن نامه ننوشتی؟ چون با دولت اصلاح طلب روحانی هم سفره بودید راستی شماکه دلسوزمردم هستی چقدرحقوق میگیری؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۹:۱۱

این ها نان به نرخ روز می خورن و تمام

avatar

انشاءالله که در این دوره وقت کم نیاد