• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060302125
  • خبرنگار : 71129

وزارت دفاع انگلیس: زمان دقیق پایان خروج از افغانستان هنوز اعلام نشده است

وزارت دفاع انگلیس: زمان دقیق پایان خروج از افغانستان هنوز اعلام نشده است

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، خروج از افغانستان تا مادامی که شرایط اجازه دهد، ادامه پیدا می‌کند اما زمان دقیق پایان خروج هنوز اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس بیش از ۱۰۰۰ سرباز این کشور در حال حاضر در کابل مستقر هستند. از ۱۳ اوت سال جاری میلادی به در بخشی از "عملیات حفره" ۹۲۲۶ تن از افغانستان خارج شده‌اند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است، این تعداد شامل کارمندان سفارت، شهروندان انگلیسی، افراد واجد شرایط برای حضور در سیاست اسکان و جابجایی و کمک به افغان‌ها و تعدادی دیگر از شهروندان از کشورهای شریک می‌شوند. همچنین انگلیس بیش از ۵۵۰۰ افغان و خانواده‌هایشان را بر اساس این برنامه از افغانستان خارج کرده است.

در همین حال، بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز پس از تماس تلفنی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری اسکای نیوز گفت:‌ هرقدر که به روند تخلیه کامل از افغانستان نزدیک می‌شویم می‌ببنیم که خطرات در افغانستان بیشتر می‌شوند. گروه‌های منشعب و دیگر گروه‌های تروریستی مانند داعش می‌خواهند از فرصت‌های پیش آمده در افغانستان به نفع خود استفاده کنند.

وی همچنین ادامه داد:‌ طالبان کنترل محوطه بیرون از فرودگاه کابل را در اختیار دارد و این کار را برای داعش سخت‌تر کرده است تا وارد فرودگاه شود چون مطمئنا آنها، دوست طالبان نیستند. اما اگر یک تروریست تصمیم به انجام کاری بگیرد، ما بسیار آسیب‌پذیر هستیم. نیروهای مسلح انگلیس ۲۰۰۰ نفر را در ۲۴ ساعت گذشته از افغانستان خارج کرده‌اند و ۷۰۰ تن دیگر هم روز دوشنبه از افغانستان خارج شده‌اند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین ادامه داد، لندن برنامه‌هایش را برای کوتاه کردن زمان‌بندی برای خارج کردن سربازان از کابل تغییر داده است تا پیش از مهلت ۳۱ اوت فرصت داشته باشد تمامی پرسنل و اتباعش را از افغانستان بیرون ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha