• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400060302154
  • خبرنگار : 71290

در وبینار دانشگاه فدرال باهیا

سفیر کشورمان در برزیل: مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه از مهمترین اولویت‌های ایران است

سفیر کشورمان در برزیل: مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه از مهمترین اولویت‌های ایران است

به ابتکار دانشگاه فدرال ایالت باهیا واقع در شهر سالوادور برزیل، سمینار مجازی با موضوع امنیت در خلیج فارس با سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و تبادل نظر با اساتید این دانشگاه روز سه شنبه دوم شهریورماه برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، در این وبینار  حسین قریبی ضمن بیان تاریخچه ای از مناقشات منطقه ای و تهدیدات امنیتی حوزه خلیج فارس ظرف چهل سال گذشته، دیدگاه ایران برای ارتقاء و بسط ترتیبات اعتماد ساز و امنیت بخش در منطقه را به تفصیل بیان داشت: اقدامات اعتمادساز بر مبنای همکاری ها در حوزه های فنی و زیست محیطی و تبادل دیدگاه ها و اطلاعات در موضوعات مرتبط با امنیت منطقه با رعایت اصول منشور ملل متحد، باعث نزدیکی هشت دولت ساحلی خلیج فارس از جمله تشکل های مردمی و بخش های خصوصی آنها شده و شرایطی ایجاد می کند که کشورهای منطقه بدون اتکا به نیروهای بیگانه، به توسعه اقتصادی و بسط امنیت بومی بر اساس مختصات ملت های منطقه بپردازند.   

در این وبینار که بصورت زنده از کانال های شبکه های اجتماعی دانشگاه پخش می شد، چند تن از مدیران و اساتید دانشگاه فدرال باهیا به نقش و جایگاه ایران در منطقه و اهمیت ثبات و امنیت منطقه برای صلح و امنیت بین المللی سخن گفتند. اکثر سخنرانان بر لزوم شنیدن دیدگاه‌های ایران به عنوان یک کشور ریشه دار و دارای مواضع باثبات و کنار زدن کلیشه های ساختگی رسانه های غالب در ارائه تصویر مخدوش از ایران تاکید کردند.
سفیر کشورمان در برزیل با اشاره به تبعات ظهور گروه تروریستی داعش در نتیجه مداخلات خارجی در منطقه، برای صلح و ثبات منطقه و اینکه به زعم قطعنامه سال ۲۰۱۵ شورای امنیت تهدید داعش "تهدید جهانی و بی سابقه صلح و امنیت بین المللی" نامیده شد، مقابله با تهدیدات تروریستی در حوزه منطقه ای را از مهمترین اولویت های کشورمان ذکر کرد.

سفیر کشورمان در ادامه و در بخش پاسخ به سوالات و تبادل نظر، حصول پیشرفت در زمینه امنیت منطقه ای با توجه به رویکرد سیاست خارجی دولت جناب آقای رئیسی مبنی بر اولویت ارتقاء روابط با همسایگان را محتمل تر دانست و همچنین در خصوص وضعیت افغانستان، تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در نقض حقوق بین الملل و مقاومت ملت ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا، همزیستی اقوام و مذاهب در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، روابط با چین، چندجانبه گرایی و پیشرفت های کشور در زمینه حقوق بشر مطالبی بیان داشت.

قریبی ضمن اعلام آمادگی خود برای ادامه تبادل نظر و تعامل با دانشگاهیان برزیلی، اعلام نمود که بدون هیچ محدودیتی آماده شنیدن نظرات شما و طرح متقابل نظرات خود بر یک مبنای اصولی هستیم و معتقدیم که چنین رویکردی در نهایت منجر به ارتقاء فرهنگ صلح و امنیت بین المللی می گردد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha