• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400060302160
  • خبرنگار : 71021

کار ایران سخت شد

کار ایران سخت شد

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: مرگ ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روز به خاطر کرونا بلندترین سیگنال و صدایی است که این روزها از ایران شنیده می‌شود؛ با این شرایط چگونه می‌توان تصویر ایمنی از ایران نشان داد و گردشگران را آماده سفر به کشورمان کرد؟ قطعا کار ایران دشوارتر شده است.

لیلا اژدری در تحلیل تغییر شاخص‌های سفر گردشگران بین‌المللی با ادامه کرونا و اقداماتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حذف نشدن نام ایران از فهرست مقاصد سفر گردشگران انجام داده و یا می‌تواند انجام دهد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما تلاش خودمان را می‌کنیم، کلیپ‌هایی درباره ایمنی سفر به لحاظ بهداشتی ساخته‌ایم، اما صدای بلندی که از کشور ما به بیرون مخابره می‌شود آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا و همچنین روند واکسیناسیون است. تلاش‌های صنعت گردشگری با وجود این صدای بلند راه به جایی نمی‌برد. باید این سیگنال تغییر کند، در آن صورت وظیفه ما به عنوان متولی پررنگ می‌شود و می‌توانیم دنبال اعتمادسازی در بین گردشگران و بازارهای سفر باشیم و نشان دهیم ایران برای سفر کشور ایمنی است.

او با اشاره به فعالیت بسیاری از کشورها و رقیبان در بازارهای بین‌المللی برای جذب گردشگر که احتمال عقب راندن ایران را پیش آورده است، گفت: به طور کل دو نوع بازاریابی داریم؛ بازاریابی کلی‌ای که معمولا در جریان آن چهره یک کشور به نمایش گذاشته می‌شود، مثلا نشان می‌دهیم ایران کشوری باستانی با مردمی مهربان و طبیعتی زیبا است. این اولین سیگنالی است که می‌توانیم برای جلب توجه گردشگران جهان مخابره کنیم و شاید حتی لازم نباشد این پیام را به برخی کشورها برسانیم؛ چرا که در کتاب‌های درسی مدرسه‌های بعضی از این کشورها بسیار درباره تاریخ ایران صحبت شده و برای خیلی‌ها از همان کودکی درباره ایران کنجکاوی وجود دارد.

او افزود: روش دیگر بازاریابی کاری است که فعالان گردشگری انجام می‌دهند، مثلا با شرکای تجاری خود در کشورهای دیگر ارتباط برقرار می‌کنند و یا در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند، در این شرایط اگر جای نام ایران در فهرست مقاصد آژانس‌های خارجی و یا نمایشگاه‌ها خالی باشد و یا مقابل نام ایران علامت ضربدر زده شود، مسلم است که وقتی شرکت‌های بزرگ انگلیسی، روسی، چینی و یا هر کشور دیگری و گردشگران آن‌ها ببینند از ایران هیچ بسته سفری عرضه نمی‌شود، ویزا صادر نمی‌شود و مرزها به روی گردشگران بسته است، منتظر نمانند و دنبال کشورهایی مثل عربستان بروند که مقصد نوظهور گردشگری است و ویزا هم صادر می‌کند.

او یادآور شد: البته حذف نام ایران از فهرست مقاصد سفر، همان‌طور که این روزها توسط برخی شرکت‌های گردشگری خارجی اتفاق افتاده است، باعث نمی‌شود نام ایران از اذهان پاک شود.

اژدری در عین حال گفت: ایران مقصد یونیک و منحصر به فردی است، اما مهم است که شرکت‌های گردشگری بتوانند در بازار رقابتی، هوشمندانه سبد خود را قرار دهند تا سهمی داشته باشند؛ حتی اگر سفر گردشگران به ایران در وضعیت بحرانی کرونا محل چالش و سوال باشد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: مطالعات جدیدی در ارتباط با بیماری کووید و تصمیم به سفر انجام شده است که بر اساس آن، به نظر می‌رسد فعلا دوران پس از کرونا مطرح نیست، ضمن آن‌که سیگنالی از پرسش‌شوندگان در این مطالعات دریافت شده که مدیریت بیماری کووید را در کشورها برای گردشگران حائز اهمیت کرده است، یعنی بسیاری از گردشگران برای انتخاب مقصد سفر، شاخص‌های مدیریت و کنترل کرونا، رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون را در اولویت قرار داده‌اند. همچنین تسهیلاتی که کشورها و شرکت‌های گردشگری برای لغو سفر در دوران کرونا قائل می‌شوند شاخص اثرگذار دیگری در انتخاب مقصد شده است. بسیاری از گردشگران در این پژوهش گفته‌اند کشور یا مقصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند که بهترین شرایط کنسلی را داشته باشد.

او افزود: با تغییر شاخص‌های انتخاب سفر باید این سوال را از خود بپرسیم ایران کجای ماجرا قرار دارد؟ هنوز دستوری برای صدور ویزای توریستی صادر نشده است، چه برسد به آن‌که این شاخص‌های اثرگذار در انتخاب مقصد را داشته باشیم. می‌دانستیم که صنعت گردشگری بسیار شکننده است، اما هرگز تصور نمی‌کردیم "بهداشت" مهم‌ترین نقش را در انتخاب مقصد داشته و در تصویرسازی از یک کشور تا این حد اثرگذار باشد.

اژدری گفت: با وجود این صدا و سیگنال‌ها، کار بخش گردشگری سخت شده است. یک زمان مهم‌ترین مساله گردشگری ایران پروپاگانداهای سیاسی بود، بهانه این بود که چون علیه ایران تبلیغ و سیاه‌نمایی می‌شود نمی‌توان آن‌چنان که باید گردشگر جذب کرد. عامل این ضعف را بیرونی می‌دانستند، اما حالا که بیماری، بهداشت، مدیریت و کنترل کرونا در کشور مساله شده است دیگر نمی‌توان پروپاگانداهای سیاسی و عامل برونی را مقصر دانست. مرگِ روزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر انسان را که دیگر نمی‌توان تقصر رسانه‌های غربی انداخت. صددرصد خودمان عامل مساله هستیم و این کارِ فعالان و متولیان گردشگری را بسیار سخت خواهد کرد و قطعا ما به تنهایی نمی‌توانیم این چهره ایران را تغییر دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۱

مهم نیست نام ایران از اذهان پاک شود یا نه. مهم این است که در عمل شرایط در کشور به قدری اسف بار است که از هیچ کشور دیگری توریست ها نمی آیند ایران.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۲:۳۹

ما فایزر میخوهیم نه توریست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۳

برو ببین کجا فایزر میزنن توهم بزن چون فایزر برابر هست با تروریست مثل واکسنهای مخصوص ایرانیها در ارمنستان که چند وقت دیگه معلوم میشه چکار کردن. فایزر مساوی با مایکل جکسون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۶

فایزر 20ملیون تو راه هست ولی زدنش تأثیرش کم هست 75 درصد. حالا چی شده فایزری شدی.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۶

آره برکت خوبه :)))))

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۸:۵۷

مگر مردم دنیا از جانشان سیر شدن که بیان ایران؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۴

مگه توریست ها ازجونشون سیر شدن بیایند ایران !!!!؟؟ اول واکسیناسیون مردم ایران را انجام بدین بعد بفکر گردش وتفریح بیافتین !! جان ملت اولویت همه کارهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۵

عزیز گردشگران برا خودشون واکسن زدن اتفاقا با خیال راحت میان و لذت میبرن به ریش منو شما هم میخندن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۶

برکت چی شد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۰۷:۳۸

عزیزم خوب درآمد داره جیبشون خالی شده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۴

مردم دارن تو این اوضاع خراب یکی یکی جونشون از دست میدن خانم تو فکر گردشگر وتوریست هست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۶:۵۱

افرین

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۷

خواهشا اینقدر حقایق را کتمان نکنید نگدارید گردشگر هم بدبخت بشه و امارفوتی بالا برود . ملت دارن جونشون ازدست میدن درامد گردشگری برای چیه که شما بخواهید امار کشته ها را کتمان کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۱

ایران روز هفصد نفر داره کشته میده دنبال گردشگری ....

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۰۷:۰۰

هفتصد امار غیر رسمیه🤪

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۵

مگه ازجونشون سیرشدن بیان ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۸

جلو نفراتی که ماسک نمی زنند و بگیرید و با فرهنگی این نفرات مقابله کنید گردشگر هم میاد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۵

هرکسی ماسک نزنه بی فرهنگ هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۳۶

بزن کانال سه فوتبال ببین و به صورت تماشاگران دقت کن!!!!!! ماسک چیه!؟همه دنیا واکسینه شدن شوما دنبال ماسک زدنی!؟ با آدمایی با طرض فکر شما اینا هیچوقت واکسن وارد نمیکنن!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۶ ۱۲:۰۶

حالا نه انگار بعد مسابقات یورو آمار کرونا بالا تو انگلیس بالا نرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۵

حالا میخان بیان ایران چی ببینن.؟؟ خزری که نمیزارن آب تنی کنی؟؟؟ و.....‌

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۳:۱۶

بی فرهنگ، گردشگر فقط برای خزر که عقده لخت شدن در ان داره از بین میبره شما را به ایران نمیاید ،اتفاقا برای فرهنگ و هنر و کویر و ساختارهای اجتمایی ایران میاید ،لخت شدن لب ساحل مشکل گردشگر نیست ،امنیت رفاهی و جایگاههای بوم گردی هدف گردشگران است ،شما خود کم بینی داری ،اصالتهایی که ارزوی غربی ها است هدف گردشگران اروپایی است ،برای رفتن به یک موزه ساعتها انتظار میکشند،من راننده تورهای گردشگری هستم و تا به حال ندیدم ارزوی لخت شدن لب ساحل و یا حتی شمال ایران را داشته باشند ،مقصد اکثر گردشگران اروپا اصفهان ،شیراز،کرمان،یزد و جاهایی است که اصلا دریا ندارند. کوته فکر نباش

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۴۹

خزر جای آب تنیه؟استخر داریم برادر،دوقدمی خزر شهرتوریستی سرعینه برو و تو استخرش آب تنی کن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۲۰:۲۷

با عرهنگ . مفصد اروپاییان به بیابان برهوت کرمان یزد و اثفهان نیست. بلکه هدایت گردشگران اروپایی از سوی شوونیزم فارس در ایران به مقصد کویر است همانگونه که آب و سرمایه گذری اقتصادی به سمت کویر ایران است.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۴

آقا ما گردشگر نخواستیم. لطفا واکسن های معتبر وارد کنید و بفروشید سود ببرید تا بلکه از این طاعون زمان عبور کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۳۸

بفروشید!!!!! شما فک میکنین مردم پول دارن? اون ده میلیون نفری که پولدارن میتونن ولی بقیه نه.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۰

اینا ایستودیم ازادی باز کردن تو این شرایط ببین ما چقدر بدبختیم مردم د ارن میمرند اینا به فکر فوتبالند🤔🤔😢😢😢

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۷:۵۸

اخه بچه جون تویی که به استادیوم میگی ایستودیم برو گوشیتو بده به بابات فعلا شاد تعطیله😂

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۸

تو اتوبوس ها مسافران رعایت نمیکنن راننده ها وشرکتهای مسافربری باید موظف باشن مسافری که از ماسک استفاده نمیکنه اصلا تو اتوبوس راه ندن مردم رعایت نمیکنن مسولین دردمند نیستن مسولیت پذیر نیستن قوانین سخت گیرانه ندارا بابا من رفتم با اتوبوس مسافرت اجباری رفتم از ماسک و الکل و کلی مسائل بهداشتی رو رعایت میکنم بعد همسفر من اصلا اهل رعایت نیست خوب باید برای مسافران رعایت حداقلی رواجبار کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۰:۲۶

گردشگرى ايران مرده ........چقدر پنهان كارى ميكنيد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۰:۵۳

شرم بر شما مردم دارن میمیرن بعد نگران گردشگرین!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۲

نمیدونم دقیقا فردا چه جوری میخواد بشه، با این وضعیت و روندی که هست باید خودمون رو برای همه احتمالات ممکن آماده کنیم، شاید همه به نوعی منتظره معجزه ای هستند که مثلا یه. دفه وضعیت سر و سامان پیدا کنه، یعنی میشه یا نه قراره داستان چیز دیگری باشه، من که علم به غیب ندارم، ولی عقلم چیز دیگری میگه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۴:۲۸

بزرگوار الان ایران با دسته گل های آقای روحانی مثل خرابه میمونه بلاخره زمان میبره تا آقای رئیسی ایران رو از نو بسازن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۲:۱۰

آخی ی ی ی بگردم تو منتظری رئیسی همه چیزو درست کنه!!!پس وایستا تا زیر پات علف سبز بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۱۴

هی گفتند رییسی بیا درست میشه پس کو دلار شد ۳۰ هزار تومان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۲۲

با این وضع کشوری که آقای روحانی تحویل ریسی داده فکر کنم ۱ سال طول بکشه تا اوضاع خوب بشه. انتظار داری همین اول کار که هنوز وزرا هم شروع به کار نکردن دلار بشه ۳ تومن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۴۹

آره والله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۰۴

تخم مرغ هم بیست و یک روز طول میکشه تا بشه جوجه این گرانی و بدبختی محصول دولت روحانی بوده اثراتش تا سالها دامنگیر مردم میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۲۶

باید بااونای،که،تو این موقع کرونا ی میرن،مسافرت برخورد جدی بکنی تمام مردم به کشتن میدن جریمه وبرگردندن فایده نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۱

اگربگیم چراتماشاگران توفوتبال اروپاچراماسک نمیزنن؟میگن چون اوناواکسن زدن.بنظرتون مردم افغانستان وعراق هم واکسن حداکثری زدن؟پس علت جای دیگس

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۸

مردم تو فقر دست و پا میزنن. جیبتون از چاه نفت و گاز و معادن طلا و...پر نشده که حالا چشم دوختید به ۴ تا خارجی که بیان ایران؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۳:۱۱

مگه قبل از کرونا کسی جرات میکرد بیاد ایران؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۷

یکی میمورد از در د بی نوایی یکی اومد گفت خانم زردک میخایی .زکی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۵:۱۸

یکمیلیون یا یەک میلیارد کدام؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۲۳:۵۴

آیا میدانستید برای ساخت واکسن برکت که با ناکامی در تولید انبوه روبرو شد وخط تولیدش متوقف شد برای همیشه، مبلغ یک میلیون دلار هزینه بیهوده صرف شده است؟؟ آیا میدانستید با مبلغ یک میلیون دلار امکان خرید 300 میلیون دز واکسن معتبر ودرچه یک وجود دارد؟ آیا میدانستید هزینه ای که بابت ساخت وتولید واکسن برکت شده است در حقیقت به سطل زباله ریخته شده است واینمبلغ هنگفت از جیب بی پول خوده مردم واز بیت المال هزینه شده است؟ آیا میدانستید که مردم ایران از این موضوع وبسیاری از موارد دیگر بی اطلاع هستند وخودشان هم تمایل دارند که از همه چیز بی اطلاع باشند؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۷:۱۱

نه نمیدانستیم تو از کجا می‌دانستی که ما نمیدانستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۱

شایعه پراکنی نکن... هدفت چیه؟...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۶

جالبه ما به گفته این بزرگوار یکی از موفق ترین کشورها در مهار کرونا بودیم والان داریم روزی ۷۰۰تا ۸۰۰جوان و افراد دیگه از هم وطنان از دست میدیم اگه موفق نبودیم پس روزی ده هزار کشته میدادیم دوست عزیز اندکی تفکر چشم های خودت باز کن ببین کشورهای دیگه چکار کردن در مهار کرونا که مثل روال قبل همه ملت حتی بدون استفاده از ماسک در ورزشگاه ها حضور دارند و تلفات انسانی چندانی ندارند حالا ببین کدوم کشور ها موفق بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۴۴

ایا می داتستید به کوری شما منافقین اون ور ابی واکسن برکت به مو فقیت دارد تولید و تزریق میشود و بهترین واکسن شناخته شوده.به کوری چشم هر کس که نتواند بیند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۰۹

نه نمی دونستیم حرف های شما رو . ولی اینو میدونم که این حرف ها از روی کج فهمی جنابعالی هستش و به نوعی خیانت به ملت و نظام هستش.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۱۵

به نظر من هم رادیو های بیگانه خیلی روشنا اثر گذاشته و دارید خیلی از حقایق و منکر میشی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۲:۲۵

سلام آقامحسن اوول ریاضیاتت راترمیم کن بعداورد بده باکلاس اگر بایک ملیون دلارمیشد۳۰۰ملیون دوز واکسن خرید برای رضای خدا این کاررا خودم دیگر همکاران بتنایی انجام میدادیم برادر عزیزپنج ملیارد دلار لازم است تاسیصدملیون دوز واکسن وارد کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۴

ایران یکی از موفق ترین کشورها در مهار کرونا بوده چرا بعضی ها میخان ایران رو ضعیف نشان بدن کرونا یاب مستعان و واکسن برکت دوتا از بزرگترین فناوری های جهانی در مهار کرونا ست و ولی بعضی ها چشم دیدن این موفقیت ها را ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۳

😂😂😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۹

بابا بشین سر جات نون به نرخ روز میخوری چشمت بستی فقط خودت می بینی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۷:۵۹

اوه اوه😂😂😂😂😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۳۴

چرا موقع نوشتن یک مطلب کمی فکر نمی کنی، آقا مهدی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۳۱

چین موفق بوده که کرونا نداره با اماربالای فوتی ها درایران واقعا خجالت اوره که ما بخایم بگیم ایران درمهار موفق بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۳:۱۲

الان چرا پس چرا الان ایران صدر نشین جدول شده 😐

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۲۹

تو فکر کنم خود کرونایی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۴

ما داریم از اینجا فرار میکنیم .اونا مگه از جونشون سیر شدن بیان ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۰:۵۵

شما جاده هارو بستید میگید از خونتون بیرون نرید رستوران ها و تالار هارو تعطیل کردین میگید غذا فقط بیرون بر حتما میخوایید گردشگر بیارید جلو رستوران غذا بدید دستش بگید کنار خیابون بخوره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۹

هرچه می کشیم از بیماری و غیره دست آورد توریست و پولدارهای ایرانی به کشورهای خارجی و با ورودشان انتقال بیماریهای مختلف همین کرونا بوده چه عمد و یا غیر عمد از کشورهای که خواهان نابودی ایران هستند یک مدت سفر به خارج را حداقل محدود و با وردود در قرنطینه ۱۵ روز نگه دارین

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۹

حالا با قارچ سیاه جیکار کنیم ظلم وفساد بعضی از مسئولین دامن گیر خاک ایران شده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۲:۲۵

چه خوش خیال

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۲:۵۷

باسلام صنعت گردشگری منبع درامدارزی خوبی هست خوب این گردشگری که خیلی حرفش را میزنیدمگرپول ملت شمارش کمه یا بی اززش اینقدر قیمتها را بالا میبرید بالا ملت ایران نتوانندازجاهای دیدنی کشورش ببیند اگربا تخفیف که دولت اگرمغرشان کارکنه منبع درامدخوبی هست استانهای شمالی برای غیربومی وجاهای دیگرایران برای استانهای شمالی چرا ازسرمایه های داخلی وضع موجودداریم مردم استفاده کننددولت بتواندبصورت یارانه بحساب واریزکنه فقط جهت گردشگری بمدت یک هفته ۵۰درصد دولت ومابقی مردم بدهند فعلا که بخاطرکرونا ملت توی خونه خودشان پرپرمیشن کسی هم جوابگو نیستند پس کجاست واکسن برکت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۹:۵۱

دلاره ۳۰ هزارتومان توریست گوه میخوره بیاد اگر کورنا بگیره که دارونیست بعد باید خانه اش رابفروشه پول طاوت قبر جا بده ..‌‌‌خسسُُسسُ

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۴:۱۶

اگه.....‌‌‌‌‌... اینطوری نمیشد،کشورهای دیگه دارن به روزهای عادی نزدیک میشن،کشور ما.......

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۴:۵۳

واقعا متاسفم مردم دارن میمیرن مودم سرعتش ۱۲۰ کیلوبایت شده تنها دل خوشیمون اینترنت بود که آزمون گرفتین تف تو شرفتون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۸

نگران نباشید تا اول شهریور 51 میلیون دوز واکسن بررره کت می سازند و میزنند و می‌رقصند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۰

این آمارحقیقی نیست چون الان تست نمی گیرن می خوان آماراشون بالاترنره از دکتر داخلی هم که درمراکزبهداشتی خبری نیست باید اینقدربگردی تایک دکتر راویزیتش راگیر بیاوریبعد دربه در دنبال دارو کع که گیر نمی یاد اگه هم گیر بیادآزادحساب میشه اینه وضع مملکت که هیچ چیزش سر جای خودش نیست☹☹☹☹😭😭😭😭

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۹

من کاری به واکسن و این چیزا ندارم قبول کنین یک عده هم نمیدونم چرا مقابله میکنن با ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری و نرفتن به شمال و تفریح و خیلی چیزای دیگه بنظرم همه مردم ی حقوق فردی دارن ی حقوق خانوادگی و یک حقوق اجتماعی کسانی که ماسک نمیزنن بنظرم مسئول جان کسانی هستند که فوت میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۹

کار از این سخت تر یعنی میشه. واقعأ دیگه دست مردم هست که چقدر پیشگیری بکنند. دولت که فعلأ طبق سال تولد داره واکسنش رو تزریق میکنه. مردم هم باید یاری بکنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۱

چه موقع ما تونستیم از ایران یک کشور نرمال نشون بدیم که الان نگران اون شدند حضرات ..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۰

مردن بی گناه دارن قتل عام میشن شما به فکر گردشگرین چرا به فکر واکسن معتبر نیستین

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۲

والا ایران از۲۰میلیون نفر بیشتر واکسن زدن ولی از وقتی واکسن می زنن کرونا کمتر نشده هیچ بدتر هم شده بیشتر کشورها از کرونا خلاص شدن جز ما

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۴

ازندامتگاه اوین چ خبر؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۵

دولت که هیچ..هفتاد در صد مردم هم پروتوکل بهداشتی را رعایت نمی کنند..تازه با کسی که ماسک زده و دستکش پلاستیکی یه بار دست کرده متلک هم میگن..من بچه های کلانتری را دوست دارم ولی خیلی در تعجبم اینکه متاسفانه اکثر مامورین ماسک ندارند..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۳

اگر از همان اول با واردکردن واکسن آمریکایی وانگلیسی مخالفت نمیشد قطعا تعداد مرگ ومیرها خیلی کمتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۴

اصلا هیچ توریست نیاد .همین توریست ک بدون Psr میاد و منتقل میکنن ب کشور ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۷

کی کار ما آسون بود که حالا سخت بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۲

واقعن کشورجهان هشتم یانهم هستیم. جای تاسف وبدبختی هس. کشورهای دیگه روز به روز پیشرف متاسفانه ایران پس رفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۰

بیان ایران که چی بشه،افسردگی بگیرندبعدبرگردن به کشورشون،یامردم روتاکمرتوسطل زباله ببینند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۳:۵۶

اصلا کسی از خارج نباید وارد ایران بشه چون بیماری جدید با خودشون میارن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۸

شرم عالم ب شما همه عزیزانمون دارن میمیرن ن کاری ن اوضاعی بانک ها فشارمیارن واسه وام هاشون شماهم توفکر جیب وگردشگر خودتونی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۱

من که نخوندم کارایران ۴۰ساله که سخت شده الانم اگه میخوایدراحت بشه لطفا فایزررو واردکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۳

مسولین کجایید به داد مردم برسید...گردشگری کیلوی چنده مردم ما داغدارن ...مردم ما دیگه هیچ انگیزه ایی ندارن ...فاجعه ست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۴:۴۸

به قران این تعداد که میگن نیست لااقل ما روزی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تا کشته داریم میدیم تورو قران انقدر سیاه نمایی نکنید راست وحسینی بگید بزارید مردم بفهمن اوضا ع چطوریه متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۵:۰۴

واقعا بی انصافیه ما از وقتی کرونا اومده همش تو قرنطینه ایم حتی خونه خواهرم نرفتیم اونوقت یه عده زیاد ی همش اینورو اونور میگردن رعایتم نمیکنن دودشم تو چشم بدبخت بیچاره میره چرا دولت یه قانون درست نمیذاره جلو اینا رو بگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۶

خودشون میگن ۲۰۰هزار دوز تولید روزانه تولید میکنن نفری دوبار باید تزریق کنه ۲سال دیگه با کرونا هستیم عزیزان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۴

لیر هستم مردم از سفر کردن میترسند حق دارند چون اصلا در ایران هیچ قانونی برای سفر در دوران کرونا اجرا نمیشه ...اصلا نداریم که اجرا بشه بخصوص در سفرهای داخلی...انوبوسها پر،قطارها و هواپیما که نگو ...مسافربرهای شخصی هم که دیگه بحثی درش نیست...دروازه ها هم که باز هر کی از هرجا بدون هیچ ضابطه ای روانه ایرانه ...گردشگری د خود ایران و از بیرون ایران سالهاست که در رکود بسر میبره..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۷:۰۷

تا هر وقت اداره ها و اصناف و خیلی جاهای دیگر رو تعطیل کنید باز هم آمار مرگ و میر بالا میاره چون مردم ایران خیلی نفهم هستند هر وقت تعطیلی هست زودتر ساک و کیفشون رو آماده میکنند و میروند سفر و معلوم هست که در سفر آمار مرگ و میر و مریضی بیشتر میشه ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۸:۲۷

ایرانیافقط به فکرگردشن به فکرمردمشون نیستن روزی۷۰۰نفرفوت میکنن باباازدوبی یادبگیریدازسوئدیادبگیراوناکشورشوناواکسینه کردن سفیدشده حالاشماهابه فکرگردشیدمتاسفم براتون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۸:۴۶

بنظرم هرکس ازجانش سیر شده وقصدخودکشی آرام و دلنشینی دارد بیاید به ایران خیلی کمدی سرحالی خواهدبود به ظاهرولی تراژدی غمگینی است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۹:۰۳

چه نگرانی احمقانه ای ، روزانه ۷۰۰ نفر بنا به گزارشات رسمی و ۲۰۰۰ نفر در واقعیت در کشور میمیرند بعد ما نگران عدم ورود چند گردشگر و از دست دادن درامد ناچیز چند صد هزاردلاری گردشگری کشور هستیم ، واقعا نمیدانم این درد را به چه کسی باید بگوییم که مرگ ۲۰۰۰ نفر روزانه کم اهمیت تر از ،ازدست دادن درامد ناچیز سالیانه از صنعت مرده گردشگری در کشور است.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۹:۴۶

بخاطرکرونا بیشتر کشورها ضرر کردن از توریست. بالاخره یاقانون کشور مبداء ویا مقصد سفت وسخت شده بخاطر امدورفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۱۰

جااان😳گردشگر؟ لامصب هممون داریم به دنیای دیگر می پروازیم آن وقت در فکر گردشگر هستید عایا؟!! بگید با F35 بی‌خطر تره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۲۲

صندوق پول ش تمام شده است میگه بیاد که یک کمی بلکه پول در صندوق باشه در فکری مردم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۲۴

البته منظور شما ۷۰۰تا ۸۰۰ نفره!!وهر یه نفر هم یه زندگی!!و حالا شما دنبال گردشکری(که قبل از کرونا هم بدلیل خیلی مسائل نداشتیم) و نمایشگاه هستید!!!قبل از هر چیز بهتره مثل تمام کشورهای دنیا دنبال تهیه واکسن کرونا باشیم که بدبختانه واقعا ضعیف عمل کرده ایم!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۰:۳۱

خبرنگارهای دولتی!!!!چرا در مورد کرونا و آمار واقعیش مطلب نمینویسید!؟؟شرافتتونو نفروشید !!فرافکنی نکنید و با مطالبتان دولتِ با شرف!!!رو مجبور کنید که واکسن رو هر جور شده برای مردم تهیه کنند که هر روز شاهد فوت عزیزانمان نباشیم.گردشکری و نمایشگاه چه کوفتیه!!!!؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۲۱

اینجا هم مملکته تواین اوضاع وخیم کرونا همه چی روز به روز گرون میشه کله گنده ها عرضه نداشته باشند اینطوری میشه تواین مملکت همه به فکر خودشون وجیب خودشون هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۵۰

جریمه چه تاثیری داشت.به غیر ازاینکه دولت میخواست جیب مردم را غارت کنه.هر روز مرگ و میر داره بیشتر میشه پس خواهشاً این طرح جریمه خودروها را بردارید.مردم گناه دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۵۷

کلیپ میسازید با ریا ودروغگویی میخواید توریست بیارید عجب دولت اسلامی پس چرا دم از اسلام میزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۲:۳۷

درامد کمههه؟؟؟ جیبتون پر نشددد؟؟؟ بسه خون مردم و تو شیشه کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۳:۱۰

سیاه نمایی نکنید اگرکرونایاب و پهپاد واکسن زن نبود وضع از این بدتر میشد مردم ناشکر نباشند همه جیز فراوان هست منتها برای بالایی ها

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۶

گردشگری خیلی مهمه بخصوص تو شرایط سخت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۰:۲۰

به لطف خدا وکوری چشم دشمنان اسلام واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون درحال تزریق می باشد.خدا قوت بدهد دانشمندان ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۲:۲۲

بنده به کلی این کروناروفراموش کردم چون از کرونا بدتراین ویروس گرانیه بدبختمون کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۳:۲۷

به هر حال تمام کشورها واکسن زدند و تموم شد حالا جمعیت مابه نصف هم کاهش پیدا کرد مسئله نیست چون به هر حال اگه جمعیت کم بشه تورم هم کم کم میاد پایین به هر حال این هم یک راه حل اقتصادی هست مرگ ومیر✅✅

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۴:۱۹

این خانم اژدری انگار نفسش از جای دیگه بیرون میاد #$

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۴:۵۲

اینکه الکی شماهاایران رابه منافع خودتان ایمن نشان دهیداصلاکاردرستی نبوده وعلناواشکارا همه چیزرابرملامیکنید.این عملتان واقعازشت است..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۰۰

اصل مشکلی نیست....شما توریست بیارین...شما اشتباه کنید...ماجریمه ترددکرونا می دیم..جواب اشتباه شمارا ملت ایران قشنگ تاوانشومیدن...ملت ایران همیشه در صحنه است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۰۹

والا مسولین همه واکسینه شدن مردم هم که مهم نیستن تنها چیزی که در ایران ارزش نداره جون آدماست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۱۱

این همه مرگ و میر بس نیست چغد بفکر منافع خودتونین.گردشگر میخواهیم چکار آمپول فایزر ومدرنا وارد کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۴۶

تازه فهمیدن کار ایران سخت شده.خسته نباشید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۶:۵۰

باسلام گردشگر بیارید بدبختی ملت وسومدیریت مملکت وچپاول ورانت باری آقازاده ها رانشان دنیا بدیدودل مردم بیشترازاین خون کنیدچرادست ازسر مردم برنمدارید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۴۴

ای کاش به تمام امور کشور حساس میشدید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۳

از چی باید دیدن کنن؟از دریای کثیف شمال که با لباس باید توش بری؟از سفیدرود که تا نصف بیشترش خشک شده؟از جنگلهای سراوان که سالهاست به گورستان زباله تبدیل شده و برای هیچکسی مهم نیست؟یا شایدم جاذبه‌ی الانی بیمارستانهای کرونایی؟مشکل ما کم طلبیمونه پراید ۱۴۰ میشه میگن ۱۱۰ درست بشه خوبه.این خانم برخلاف یه عده مسولین تو حیطه تخصصی خودش حرف میزنه، بعد میان میگن واکسنمون بزنین تا گله ای نمیریم،یعنی سطح توقع مردم اینقدر پایین اومده که به صرفا زنده موندن هم راضین.یه مشکل بزرگ که پیش میاد اگه یه عده بخاطر مشکل کوچکتری اعتراض کنن به اون دسته هزار جور انگ و تهمت میچسبونن.ای کاش یکی یادمون میداد مسائل رو قاطی نکنیم.متاسفم برای خودم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۰:۲۲

چقدگردسگرازهمون هندباجاهای دیگه این مدت اومدن توکشور وباعث بدترشدن اوضاع کرونا شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۰:۲۸

جوونی عمرمون همه چی رفت هی زندگی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۳

همه چی حل شد مونده فقط مشکل گردشگر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۲

سلام برمتولیان امورگردشگری،واقعا ازوضع پیش امده همه شایدناراحت باشند،اماآیاشماهم نگران معیشت اقشارضعیف هستید؟ایاباتورم وگرانیهای هرروزوکوچکترشدن سفره های مردم دلتون بدرداومده؟ازقیمت کالاهای پرمصرف خبردارید؟ایاخبرداریدیکی ازمسولان چندروزپیش گفت بجای دلارواردکردن ازفروش نفت تهاتری معامله میکنیم؟معنی حرف این اقاجزحمایت ازسرمایه داران ودلالان ودارندگان دلارچیزدیگری هست؟وای برمامردم بیچاره،بایدبه کدام مشکل گریست وراه چاره جست.......

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۳

با سلام ایشون درست میگن واقعا همه مسائل به هم مربوطه ما نیاز به توسعه متوازن داریم هم بهداشتی هم اقتصادی هم فرهنگی هم نظامی و سیاسی باید همه باهم اتفاق بیفته تا رشد سرطانی در یک بخش نکنیم و از بقیه غافل نشیم. ضمنا ایشون تو حوزه کاری خودشون صحبت کردن و بی تفاوتی به این حوزه درآمد کشور رو کم میکنه. به امید روزهای خوب

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۲:۱۶

گردشگری؟؟حالت خوبه؟ مردم به خاک سیاه نشستن هزاران نفر مردن تو فکر گردشگری؟ کی گفته باید مدیران زن بیاریم همونو فقط،بمن نشون بده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۲:۳۳

اون زمانی هم کرونا نبود کمتر توریستی به ایران سفر می کرد به چند دلیل اولا زیر ساخت های گردشگری در ایران بسیار ضعیف است دوما همیشه در جهان وجهه بدی از ایران ترسیم شده است و هیچ وقت هم نخواستیم ترمیمش کنیم و سوماتوریست های کشور های غربی میترسن بیان ایران چون ممکنه به عنوان جاسوس دستگیر شوند و چهارما توسعه در همه ابعاد در اولویت حکومت نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۷

سلام. چرا باید به دنیا دروغ بگوییم وقتی ایمان داریم که فعلا کشورمان شرایط لازم برای پذیرش توریست ندارد. چرا باید مهمان ورژن جدید بیماران کروواسی باشیم. همه ایرانیان دوست دارند سریعتر از شر کرونا رها شوند و پذیرای توریست ها و ایرانیان مقیم خارج از ایران.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۳:۰۷

فعلن ازهمه واجبترواکسن هست من ۶۰ سالمه هنوز واکسن نزدم اگه واکسن خوب وموثروارد کردین خبر بدین بدم بزنم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۳:۱۸

چرا اخه یکی باید بیاد ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۲۹

بزرگوار شما لطف کن اول شرایط را برای گردشگران داخلی فراهم کن بعد به فکر گردشگر خارجی باش، ما ها آدم نیستم فقط دلار ارزش داره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۰

قوانین سخت صدور ویزا وتمدید آن هم یکی از عواملی است که باعث کمرنگ شدن ورود گردش گران به ایران میشه اگر تسهیلات بیشتر در مورد صدور ویزا ومدت اقامت وتمدید آن در نظر گرفته شود بهتر خواهد ‌شد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۸:۰۷

ما 4 دوست از آلمان هستیم. همه ما کاملاً در برابر ویروس کرونا واکسینه شده ایم و از دیدار از کشور زیبای شما نمی ترسیم. ما بسیار امیدواریم که ایران به زودی دوباره ویزای توریستی صادر کند. بهترین آرزوها برای همه ایرانیان است و صنعت گردشگری به زودی به زندگی باز می گردد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۳۴

من خارج از کشور رفتم همه اروپایی و روسی بودند هیچکس ماسک نمی زد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۱:۴۰

بعد۱سال ازخونه بیرون رفتم توی روزانگاریه گرده ای توهوای پخش شده نفس میکشی انگار خفگی بهت دست میده خیلی بداصلادلم نمیخادبرم بیرون اماشب که میشه خیلی بهترمیشه نفس کشیدن پنجره روبازمیکنم یابیرون میرم خدابه دادهممون برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۳

اینارو باش مردم دارن میمیرن اینا ب فکر گردشگر و توریستن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۳۴

برکت چیه؟وجداناا آب مقطر..مثلاً خارجیان مابی تفاوت نیستیم..به شعور مردم توهین نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۳:۲۷

به گردش گرا دروغ بگین همه چیز خوبه ،مثل تو رادیو تلویزیون ایران که مسئولین میگن همه چیز عالیه بعد یه قرص ایرانی توش گیر نمیاد، فکر کنم اون طرفی ها می فهمن وقتی دروغ می گین ولی بعضی از مردم ایران هنوز منتظرند مسئولین جدید همه چیزو درست کنن دوباره ۸ سال دیگه عمرشان باید بره ولی بازم...