• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060302386
  • خبرنگار : 90057

کرملین: تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است

کرملین: تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است

سخنگوی کرملین گفت که روسیه همچنان تحولات افغانستان را زیر نظر دارد و نگران است زیرا اوضاع در آنجا بسیار پرتنش است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف ،سخنگوی کرملین گفت: ما از نزدیک تحولات را زیر نظر داریم.  گفته می‌شود طالبان  ۳۱ اوت را به عنوان آخرین مهلت خروج تعیین کرده است. می دانیم که این موضوع در اجلاس اضطراری جی ۷ مورد بحث قرار گرفت. زمان می گذرد. اوضاع به شدت متشنج است ، ما آن را از نزدیک زیر نظر داریم و نگران هستیم.

سخنگوی کرملین همچنین نگرانی مسکو را درباره تهدید تروریستی که افغانستان به دلیل حضور اعضای داعش در آنجا با آن مواجه است ، ابراز کرد و گفت: علاوه بر طالبان ، داعش در افغانستان حضور دارد که ساکنان بومی این کشور نیستند ، ما در مورد تروریست های واقعی صحبت می کنیم. بنابراین مطمئناً ، تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: امنیت روس‌ ها در افغانستان همچنان در اولویت مسکو قرار دارد و مقامات تمام تلاش خود را برای تامین امنیت شهروندان انجام می دهند.

سخنگوی کرملین اطمینان داد که کرملین در حال تجزیه و تحلیل همه درخواست های شهروندان افغان برای کمک به آنها در تخلیه ، از جمله درخواست فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نظامی است. پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما همه درخواست ها را می بینیم. ما این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کنیم ، من نمی توانم در این مرحله چیزی اضافه کنم.

وی همچنین روابط روسیه و ترکیه را "مشارکت" نامید، اما گفت که اختلافات در موضوع کریمه همچنان وجود دارد.

مولود چاووش اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در  کنفرانس «پلتفرم کریمه» در کی‌یف شرکت کرد.

پسکوف گفت: روابط روسیه و ترکیه ، به طور کلی ، ماهیت مشارکتی دارد و بر پایه همکاری تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری استوار است. اما این بدان معنا نیست که این رابطه اختلافات قابل توجهی ندارد. ما این موضع همکاران ترکیه‌ای خود را نمی پذیریم ، ما آن را کاملاً اشتباه می دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha