• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400060302432
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی سوم شهریور

پیگیری وضعیت زندان‌ها/دو انتصاب برای دولت سیزدهم/ادامه بررسی صلاحیت ها

پیگیری وضعیت زندان‌ها/دو انتصاب برای دولت سیزدهم/ادامه بررسی صلاحیت ها

پیگیری وضعیت زندانیان در زندان اوین/ بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی در مجلس از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار تصاویری حاشیه ساز از زندان اوین، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم دو راهکار را برای اداره و بهبود وضعیت زندانها پیشنهاد داد.

صادقی در نامه ای به محسنی اژه ای با بیان اینکه انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد، از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور استقبال و پیشنهاد تشکیل  هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها و همچنین انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه را مطرح کرد.

در همین رابطه ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: این موضوع مایه تاسف است، هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته است و هم بابت اینکه دست مایه ای شده برای حمله به دستگاه قضایی و کارکنان شریف آن.

در پاسخ به این تذکر، محمدباقر قالیباف رییس مجلس تاکید کرد که کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل این موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند،اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس که از صبح روز شنبه(سی ام مردادماه) جلسات خود را به منظور بررسی برنامه های پیشنهادی دولت سیزدهم و همچنین صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز کرده اند، پس از بررسی کلیات برنامه های دولت وارد بررسی صلاحیت وزرا بر اساس حروف الفبا شدند.

امروز هم بررسی صلاحیت ها در مجلس ادامه یافت و جواد اوجی ضمن تشریح برنامه های خود جهت تصدی وزارت نفت گفت: رویکرد فعالی برای دور زدن و بی اثر کردن تحریم ها در پیش گرفته و با استفاده از روش های موجود و سایر روش ها اقدامات مهمی را برای فروش نفت پیاده کرده و در این راه از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

وزیر پیشنهادی نفت در بخشی از صحبتهایش تاکید کرد: به یاری خداوند و کمک نمایندگان ریشه فساد را از وزارت نفت می کنیم و به همین دلیل است که باز هم می گویم هر گونه اموالی به غیر از متعلقاتم که پیش از این اعلام کرده ام، به نام بنده اعلام شود سندش را به نام مدعیان می زنم و متعلق به آن ها است.

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت و نظرات مخالفان و موافقان را می توانید اینجا بخوانید.

در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس نیز علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در دفاع از برنامه هایش با بیان اینکه در برنامه‌ام حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار و ارتقای حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت، قانون‌مداری مورد توجه خواهد بود، گفت: ما مکلف هستیم علاوه بر جبران عقب ماندگی‌ها طوری برنامه ریزی کنیم که در یک افق بلند مدت، مشکل آب و برق نداشته باشیم.

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو و نظرات مخالفان و موافقان را می توانید اینجا بخوانید.

پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس، رای گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می شود.

امروز همچنین سید ابراهیم رییسی با صدور دو حکم جداگانه محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت و همچنین ذبیح‌الله خداییان را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب کرد.

پیام تسلیت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پی درگذشت دکتر منصور غروی، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و همچنین مدیرکل اسبق کنسولی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

گزارش تاریخی ایسنا با عنوان "جنگ جهانی در شهریور"به مناسبت هشتادمین سالروز اشغال ایران توسط دو عضو  قوای متفقین در سال 1320 است نیز از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: شهریور، ماهِ آبستنِ جنگ جهانی با شگفتی های جالبی همراه بود. شروع و خاتمه جنگ و اشغال ایران در این ماه اتفاق افتاد و از آن جالبتر اشغال ایران توسط روسیه و انگلیس و پایان جنگ، در سوم این ماه بود. جالبتر اینکه، تاریخ هجوم سراسری ارتش رژیم بعث عراق با جنگ افزارهای کشورهای عضو جی 8 و دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران که به جنگ جهانی سوم معروف شد، در آخرین روز این ماه شروع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha