• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400060302450
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مشکلی در تامین واکسن کرونای خراسان جنوبی وجود ندارد / سنین پایین؛ طعمه جدید کرونا

مشکلی در تامین واکسن کرونای خراسان جنوبی وجود ندارد / سنین پایین؛ طعمه جدید کرونا

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: مشکلی در واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی وجود ندارد.

غلامرضا شریف زاده، امروز چهارشنبه 3 شهریورماه به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: روز گذشته دقایقی در برخی از مراکز واکسیناسیون با کمبود  واکسن مواجه شدیم که از مراکز دیگر تامین و مشکل رفع شد.

به گزارش ایسنا، وی از تحویل محموله جدید خبر داد و افزود: این محموله شامل ۱۵ هزار دز سینوفارم و ۲ هزار و ۵۰۰ دز کووبرکت است که تحویل گرفته شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: افرادی که دیروز علی رغم دریافت نوبت، موفق به تزریق واکسن نشدند نیازی به نوبت گیری مجدد ندارند و می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

شریف زاده با تاکید بر اینکه اکنون واکسن به اندازه کافی وجود دارد و مردم نباید به شایعات توجه کنند، تصریح کرد: درصد موارد فوت در سنین بالا به تناسب زمان کاهش پیدا کرده است و برعکس به موارد فوت در گروه سنی پایین ۶۰ سال اضافه شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۴۲ درصد از موارد مرگ ناشی از کرونا بالای ۸۰ سال، ۲۴ درصد بین ۷۰ تا ۷۹ سال، ۱۶ درصد بین ۶۰ تا ۶۹ سال و ۱۸ درصد موارد مرگ زیر ۶۰ سال است.

شریف زاده اظهار کرد: در ابتلا شروع بیماری کرونا درصد موارد مرگ در گروه سنی زیر ۶۰ سال ۱۰ درصد بوده در صورتی که حالا ۱۸ درصد است؛ واکسیناسیون باعث شده درصد موارد مرگ در گروه سنی پرخطر جامعه کمتر شود.

هاشم هیهات، مسئول جامعه بسیج پزشکی خراسان جنوبی نیز از افزایش ظرفیت مراکز تستهای سریع استان خبر داد.

وی گفت: این افزایش ظرفیت با برقراری شیفت عصر در سه مرکز نظامی بهداشتی شهرستان بیرجند شامل بیمارستان بوعلی، درمانگاه های شهدا و امام سجاد (ع)  ایجاد شد که از ۶ شهریور پذیرای همشهریان است.

وی افزود: با ایجاد این شیفت‌ها، روزانه ۱۵۰ نفر به ظرفیت تستهای تشخیص سریع کرونای این شهرستان اضافه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha