• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060402967
  • خبرنگار : 71145

انگلیس آماده خارج کردن ۲۰۰ سگ و گربه از افغانستان

انگلیس آماده خارج کردن ۲۰۰ سگ و گربه از افغانستان

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که به یک انگلیسی حامی حیوانات در افغانستان اجازه خواهد داد حدود ۲۰۰ سگ و گربه را در پروازی از کابل خارج کند؛ موضوعی که اخیرا بحث‌هایی به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، کمپینی که سرباز سابق تفنگداران دریایی به نام پل پِن فارتینگ برای انتقال حیواناتش کلید زده در حالی‌ است که هزاران تن در تلاش برای فرار از دست طالبان قبل از خروج نیروهای آمریکایی تا ۳۱ اوت هستند، بحث‌هایی را به راه انداخته است.

فارتینگ، بعد از خدمت در افغانستان جمعیت خیریه‌ای برای حیوانات با عنوان "ناوزاد" در کابل تاسیس کرد تا سگ‌ها و گربه‌ها را نجات دهد.

در این راستا بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در توییتر نوشت: به مسؤولان اجازه تسهیل تعاملات کارمندان افغان فارتینگ در کابل را داده است و به مجرد حضور فارتینگ به همراه حیواناتش در فرودگاه به دنبال پروازی برای انتقال او خواهیم بود.

بن والاس ادامه داد، فارتینگ و کارمندان افغانش که ویزای انگلیس را دارند در پرواز نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بدون حیوانات احتمالا کشور را ترک خواهند کرد.

فارتینگ همچنان در کابل است و توانسته کمک‌های مالی برای تامین هواپیمایی با هدف خارج کردن کارمندان و خانواده‌هایشان به همراه حدود ۲۰۰ سگ و گربه را جمع آوری کند.

این در حالی است که وزیر دفاع انگلیس قبلا گفته بود، اولویت دادن حیوانات اهلی نسبت به مردم اشتباه خواهد بود در حالی‌که هزاران تن از ترس انتقام طالبان که ۱۵ اوت در این کشور مسلط شده‌اند، منتظر خارج شدن هستند.

بعد از اظهارات والاس در روز سه‌شنبه فارتینگ کمپینی با حمایت افراد مشهور از جمله ریکی جرویز کمدین معروف که از موضع وزارت دفاع انتقاد کرده بود، کلید زد.

رسانه‌های انگلیسی نیز معمولا از کمپین‌های کمک به حیوانات در خارج حمایت می‌کنند و روزنامه سان روز چهارشنبه نوشت والاس ذره‌ای امید به "پرواز مهربانی" بخشید.

فارتینگ نیز گفت، می‌تواند در هواپیمایی با ۲۵۰ صندلی حیوانات و نیز افغان‌ها را در صندلی‌های خالی با خود ببرد.

انگلیس از ۱۳ اوت بیش از ۱۰ هزار تن را از افغانستان خارج کرده و قرار است پروازهای بیشتری هم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۶:۳۴

درود بر حامیان حیوانات

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۷:۴۶

سلام ای افغانی شجاع لااقل قدری غیرت خرج کن و اجازه خروج این حیوانات را نده چون این حیوانات بیچاره را برای ازمایشات شیمیایی میبرند چون خودشان حاضر نیستند حتی حیوانات خود را برای این ازمایشات ازار دهند امیدوارم یک افغانی با غیرت اول هواپیمای حامل سربازان را ساقط کنند وسپس اجازه بردن حیوانات افغانستان را ندهد برادر افغانی تا کی میخواهید نوکری غربیهارا بکنید قدری بخود بیایید و از ملک و ناموس و غیرت خود دفاع کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۴۰

برادر ایرانی با دست خالی که نمیشه کاری کرد وقتی اونم تو اقلیت هستی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۵

خیلی ادعا میکنید دوست عزیز .سیر به پیاز میگه بو میدی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۹:۴۵

چی زدی تو ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۶ ۱۲:۰۳

برو بینیم بابا

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۹

مهم اینه که از اونجا نجاتشون دادن و دمش گرم خودش و به آب و آتیش زد و بردشون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۸:۵۲

ای بر پدره انگلیس و آمریکا لعنت که تا وقتی افغانستان به اونها اجازه میداد منابعشو خالی کردند حالا که طالبان به قدرت رسیدن جون سگ و گربه براشون عزیز شده اینهمه انسان بیگناه کشته میشه بعد میگن ما مدافع حیواناتیم خدا عذابی علیم براتون نازل کنه هر چه زودتر انشاالله..

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۹:۰۲

مگر طالبان سگ و گربه میخوره؟ یا اونقد بیکار شده علیه سگ و گربه عملیات طراحی کنه ترورشون کنه ؟ ینی دیگه همه ادماشونو بُردن یا اون سگ و گربه ها به اتباعشون ارجحیت داره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۳۸

انگل ستان است دیگه همون سگ وگربه ها مبارکشون باشه😁😁😁😁😁😅😅

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۲۲:۲۸

لعنت خدا به آمریکا و انگلیس که خاک افغانستان را نابود کردند . و مردم را نیشخند می کنند .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۷:۰۷

احتمال استفاده از حیوانات به عنوان پوشش برای قاچاق مواد مخدر هم کم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۸:۴۷

واقعا دمشون گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۰۹:۰۰

طالبان به سگ و گربه های بدبخت چیکار داره آخه؟سگ گربه های بیچاره مگه به اونا چیکار دارن!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۴:۱۵

ای بابا...زیاد غصه نخورین بابا اینا همونایی هستن ک اب و روی سیستان بستن و برای ازاد کردنش شرط گذاشتن.همونایی ک تو مسابقاتشون ایران و مسخره میکردن...درسته ایران داره فقیر میشه اما خداروشکر میکنم ب عنوان یه زن ایرانی امنیت دارم و بعش افتخار میکنم.همین ک هیچکس جرات نداره ب کشورمون نزدیک شه بهترین بهانه اس برای اینکه بگیم افتخار میکنیم ایرانی هستیم

avatar

درود بر همه دوستان انصاف و عدالت و وجدان بیدار بما میگه که زندگی بقیه موجودات زنده کره زمین و پیرامون خودمون کمتر از زندگی ما آدمها نیست ، به نفع ماست که برای بهبود شرایط زندگی اونها کمک کنیم، اگه ما فقط خودمون رو ببینم الحق و الانصاف آدمهای خوبی نیستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۵:۲۰

سگ و گربه ها حداقل بمب گذاری نمیکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۲۲:۲۳

عزیز های دل اول اینکه هیچی امنیت نیست که ما اونو تو کشورمون داریم و مدیون شهیدهایی مثل حاج قاسم هستیم دوم اینکه دارن این حیوان هارو با خودشون میبرن تا با حیوان های خنگ خودشون بزنن تا یه پخی ازشون در بیاد و برای اصلاح نژاد میبرن بهترین نژادهای گربه و سگ در غرب آسیا یافت میشه یکم تحقیق کنید متوجه میشید#دزدی نژاد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۵:۲۷

سلام شما چرا گیچ می‌زنید بهترین نژاد سگ در افغانستان‌ است سگهای که اگر آموزش های لازم را یاد بدی بهشون بهترین سگهای روی کره زمین هستند این را یک افغان به خوبی میداند کسانی که نمی‌داند بدانند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۱۵:۳۴

قیمت یک سگ در افغانستان‌ اگه به پول ایران حساب کنی از 5میلون تومن تا 500میلون تومن هست واقعا بهضی ها این چیز ها را نمیدوند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۵ ۲۰:۱۱

این همه آدم داره میمیره اینا حواس هارو جمع چی میکنن البته که جان حیوان ها هم مهمه ولی در مقابل انسان چیز خواصی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۶

واقعاآبزیرکاه تروسیاست بازترازاین انگلیسی های خبیث مادرنزاییده چون دنیاروبه اسم حمایت حقوق حیوانات رنگ کردن کدوم پروازمهربانی پدرسوخته ها

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۲۰:۱۳

خاکبرسر اروپا و امریکا که برای سگ و گربه ارزش بیشتر از انسان قایل هستند اینها خودخواه هستند انسان دوست و حیوان دوست نیستند