• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060403059
  • خبرنگار : 50355

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات:

بیمارستان کلات به کپسول‌های ۴۰ لیتری بیشتری نیاز دارد

بیمارستان کلات به کپسول‌های ۴۰ لیتری بیشتری نیاز دارد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات گفت: بیمارستان کلات فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز است و اکسیژن مورد نیاز بیماران از طریق کپسول تأمین می‌شود به همین دلیل در شرایط کنونی و با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، نیازمند افزایش تعداد کپسول‌های ۴۰ لیتری هستیم.

زین‌العابدین آزاد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان کلات به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت قرمز قرار دارد و روزانه به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونا مثبت در مراکز کووید، بیمارستان و یا از طریق رهگیری در قالب طرح شهید سلیمانی شناسایی می‌شوند.

آزاد اظهار کرد: به دلیل نبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان از طریق کپسول و ضمن مراجعه به واحدهای تولیدی اکسیژن در سطح شهر مشهد تأمین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اکسیژن سانترال بیمارستان توسط ۵۵ کپسول ۴۰ لیتری پشتیبانی می‌شود. اما با توجه به افزایش تعداد بیماران نیاز به اکسیژن بیش از پیش است و به همین منظور برای پوشش کامل‌تر و بدون دغدغه اکسیژن سانترال بیمارستان، نیاز است  تعداد کپسول‌های ۴۰ لیتری  افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱۰ بیمار به صورت بستری موقت به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و با توجه به فعال بودن مرکز کووید در محل مرکز بهداشت شهر کلات و به منظور جلوگیری از شلوغی بیمارستان، بیشتر بیماران در این مرکز خدمات‌ رسانی شده و در صورت نیاز سرم‌تراپی و تزریقات برای بیماران در این مرکز انجام می‌شود.

آزاد با بیان اینکه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)  فاقد بخش مراقبت‌های ویژه است، گفت: بیماران نیازمند به تخت و مراقبت ویژه (ICU) ضمن هماهنگی با ستاد هدایت دانشگاه، به مرکز استان اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش کرونای بیمارستان بستری هستند و خوشبختانه به لحاظ سرم و دارو کمبودی نداریم.

آزاد در رابطه با میزان پیشرفت واکسیناسیون در شهرستان کلات بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر کلات و شهر لاین و تمامی مراکز بهداشتی تابعه و همچنین حضور تیم سیار جهت پوشش مناطق عشایری و صعب‌العبور، تاکنون قریب به ۵۰ درصد جمعیت بالای ۴۵ سال شهرستان واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات در پایان یادآور شد: به دلیل طولانی شدن مدت بیماری متأسفانه مثل اغلب نقاط استان در شهرستان کلات نیز میزان رعایت پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کاهش و تقریبا به کمتر از ۶۰ درصد رسیده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha