• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400060503272
  • خبرنگار : 71129

انفجارهای کابل سفر مرکل به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد

انفجارهای کابل سفر مرکل به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد

صدراعظم آلمان که قرار بود به اسرائیل سفر کند، این مسافرت را به دلیل اوضاع به وجود آمده در افغانستان لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: این سفر پس از رایزنی با نخست وزیر اسرائیل و در پی تحولات پیش آمده در افغانستان کنسل شده است.

وی همچنین گفت، دو طرف بر روی برنامه‌ریزی برای یک سفر دیگر توافق کردند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که مرکل با نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم تماس گرفته و به او اعلام کرد که سفرش به اراضی اشغالی را لغو کرده است.

طبق این گزارش، مرکل به بنت اعلام کرده است که به دلیل اوضاع فوق‌العاده افغانستان و نیاز به تکمیل روند خروج نیروهای آلمان از این کشور؛ در برهه کنونی نمی‌تواند به اراضی اشغالی سفر کند.

این شبکه در ادامه اعلام کرد که بنت این اقدام مرکل را درک کرده و ابراز امیدواری کرد که روند خروج آلمان از افغانستان با صلح و بدون هیچگونه تلفاتی به اتمام برسد.

اولریکه دیمر، سخنگوی دولت آلمان شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که بعد از ۱۶ سال قدرت را ترک خواهد کرد یکشنبه هفته بعد (۲۹ اوت) در قدس با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

برنامه‌های آلمان برای تخلیه شهروندانش، کارمندان محلی افغان و خانواده‌هایشان از داخل افغانستان در پی وخامت اوضاع امنیتی در کابل به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

ارتش آلمان در حال برنامه ریزی برای انجام آخرین پروازهای تخلیه خود در روز پنجشنبه بود در حالیکه "مارکوس پوتزل"، نماینده ویژه آلمان در حال مذاکره با طالبان در دوحه، قطر بود تا پس از مهلت مقرر در ۳۱ اوت، پروازهای غیرنظامی را مجاز کند.

طالبان بارها گفته است که مهلت خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان از جمله کسانی که در حال حاضر فرودگاه کابل را کنترل می‌کنند، تمدید نمی‌کند.

دولت ائتلافی مرکل بابت ناکامی در پیش‌بینی سقوط کابل توسط طالبان و همچنین بی اعتنایی به هشدارهای اولیه درباره تخلیه هزاران کارمند محلی افغان و خانواده‌هایشان و فعالان حقوق بشری و سیاستمدارانی که روابط نزدیکی با دولت برلین دارند، به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha