• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400060503283

استاندار فارس عنوان کرد:

تفویض اختیار به استان‌ها مقابله با کرونا را تسهیل می‌کند

تفویض اختیار به استان‌ها مقابله با کرونا را تسهیل می‌کند

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار پرداخت فوری مطالبات کادر درمان و تفویض اختیارات به استان‌ها برای مقابله با بیماری کرونا شد.

عنایت‌الله رحیمی در جلسه ویدیو کنفرانس با وزیر جدید کشور بیان کرد: در هفته دولت امسال ۹۱۹ پروژه با هزینه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با بیان اینکه پیک پنجم کرونا در این استان رخ داده و تقریبا به قله رسیده است، افزود: چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۰ هزار ۳۹۸ تست تجمعی کرونا در استان فارس انجام شده و ۳۰ درصد آن‌ها مثبت بوده است، گفت: ۹۵ درصد بهبودی در مبتلایان کرونا رخ داده است و دو هزار و ۴۹۹ تخت به منظور بستری عادی مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۹۸ درصد آن اشغال شده است.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه ۴۷۸ تخت بستری ویژه‌ برای مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۸۷ درصد آن‌ها اشغال هستند، ادامه داد: کل بیماران کرونایی فارس چهار هزار و ۹۸۷ نفر است که دو هزار و ۸۷۳ بیمار دائم و دو هزار و ۱۱۴ نفر بستری موقت و ۶۰۰ نفر بستری دائم روزانه کرونا در این استان وجود دارد.

او  با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۱ دوز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده است، افزود: ۹۵۶ هزار نفر نوبت اول و ۴۷۷ هزار نفر نوبت دوم واکسن را در استان فارس دریافت کرده‌اند.

استاندار فارس با بیان اینکه راه‌اندازی ۳ بیمارستان پشتیبان کرونایی با ظرفیت ۱۵۵ تخت، ایجاد دو هزار تخت سرپایی بصورت موقت در بیمارستان‌های کرونایی و بازدید از بیمارستان‌های درگیر با کرونا از اقدامات مدیریت بیماری کرونا در استان در روزهای اخیر بوده‌ است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم سرعت واکسیناسیون افزایش یابد، اقلام ضروری بیمارستان‌ها تهیه شود.

رحیمی ادامه داد: اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به هزینه‌ای برای استفاده از اعتبارات عمرانی برای مدیریت بهتر بیماری کرونا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: توجه به موضوعات معیشتی و تامین اقلام ضروری اساسی مانند نان و اقلامی مانند سیمان که به دلیل ورود به بورس دچار مشکلاتی شده است پیشنهاد می‌شود در دستورکار قرار داشته باشد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: کارمندان وزارت کشور که در همه بحران‌ها حضور دارند و وظایف خود را انجام می‌دهند از کمترین حقوق و مزایا برخوردارند که این موضوع نیاز هست مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha