• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400060503329
  • خبرنگار : 71567

رییس پیشین مرکز بهداشت خبر داد

مراجعه سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به مرکز بهداشت دانشگاه تهران

مراجعه سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به مرکز بهداشت دانشگاه تهران

رییس پیشین مرکز بهداشت دانشگاه تهران از مراجعه سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به این مرکز خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز و بخش های بهداشت و درمان دانشگاه تهران به روز و مجهز شده اند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید حبیبا در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های این مرکز به‌ویژه در دوران بحران کرونا خاطرنشان کرد: تلاش‌های مرکز بهداشت و سلامت در دوران بحران کرونا این مسأله را اثبات کرد که رویکرد برون‌سپاری این مرکز، کاملاً اشتباه است. هر چند در این خصوص مصوبه هیأت امنا وجود دارد، اما تلاش داریم تا این مرکز به‌عنوان یک بخش خصوصی در درون دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربطی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند، اداره شود تا بتوانیم این ساختار را همچنان حفظ کنیم و کارکنان آن نیز با انگیزه بالا فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، به طور مثال همین مسأله واکسیناسیون کارکنان دانشگاه که هم‌اکنون در حال انجام است، فارغ از اینکه اقدامی در راستای سلامت دانشگاهیان و خانواده‌های آنان است، باید به‌عنوان یک فرصت نیز در راستای تقویت مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تلقی شود. خوشبختانه با انجام واکسیناسیون از سوی مرکز بهداشت دانشگاه، یک رضایت خوبی در اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان ایجاد شده است که قدر این‌گونه شرایط و فرصت‌ها را باید دانست.

در ادامه این مراسم دکتر یوسف مقدس، رئیس پیشین مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران به تبیین فعالیت‌ها و عملکردهای صورت گرفته مرکز در سال‌های ۹۴ تا ۹۹ پرداخت و گفت: امور جاری در مرکز همواره در جریان بوده است و بر اساس آمار سالیانه، مرکز حدود ۲۰۰ هزار مراجعه کننده داشته است که البته این تعداد برای قبل از بحران کرونا است.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی‌های بخش‌های مختلف مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تصریح کرد: خرید و راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال(مورد استفاده در غربالگری سرطان سینه)، بازسازی سالن انتظار و پذیرش، بازسازی اتاق سونوگرافی، شنوایی‌سنجی و سنجش تراکم استخوان از جمله اقدام‌هایی بوده که در بخش رادیولوژی مرکز صورت گرفته است. همچنین در بخش آزمایشگاه با ۳۵۰ مترمربع فضا، نوسازی و استانداردسازی پذیرش، نمونه‌گیری، بخش فنی و پاویون و اتاق مسئول فنی انجام شده است.

دکتر مقدس، ساماندهی کابل‌های تأسیسات و تلفن سانترال، توسعه(ورود ویلچر) و استانداردسازی آسانسور، بازسازی و نوسازی تجهیزات مرکز جراحی، نوسازی بخش اندوسکوپی گوارش و فیزیوتراپی، بازسازی فضای فیزیکی و تأسیسات بخش دندانپزشکی با فضای ۵۰۰ متر مربع، نوسازی یونیت‌های دندانپزشکی و بسترسازی رادیولوژی دیجیتال را از دیگر فعالیت‌های انجام شده، برشمرد.

رئیس پیشین مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آماده‌سازی درمانگاه فاطمیه و درمانگاه مرکزی کوی در حال ساخت با فضای ۱۶۰۰ متر مربع از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است. همچنین توسعه ساختار،
راه‌اندازی نرم‌افزار بازرسی و نظارت بهداشت، شورای راهبری HSE، برگزاری طرح‌های ارزیابی سلامت دانشگاهیان(خطرسنجی بیماری قلبی و بدخیمی‌ها؛ اندازه‌گیری فشار خون)، برگزاری ایستگاه‌های سلامت، انتشار هفته‌نامه سلامت و برگزاری کارگاه و وبینارهای آموزشی کارکنان و اعضای هیأت علمی از کارهای انجام شده در حوزه امور بهداشتی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود، انعقاد قرارداد نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت قرارداد خدماتی، اصلاح سختی کار کارکنان، نظم‌بخشی به بهره‌وری و کارانه، به‌روزرسانی قرارداد پزشکان متخصص با هماهنگی مدیریت حقوقی و به‌روزرسانی قرارداد دندان‌پزشکان با هماهنگی مدیریت حقوقی را از اقدام‌های حوزه منابع انسانی توصیف کرد.

دکتر مسعود شفیعی‌نیا، رئیس مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات دکتر مقدس گفت: از زحمات دکتر مقدس تشکر و قدردانی می‌کنم، در مدتی که تصدی این سمت را بر عهده داشتند تمامی تلاش خود را کردند تا این مرکز بتواند جایگاه کنونی را به دست آورد. اقدام‌های عمرانی و بازسازی‌های بسیار خوبی در این چند سال انجام شده است. در زمینه نرم‌افزاری نیز بسیاری از نرم‌افزارها ارتقا پیدا کردند، همچنین در بازسازی ساختار مرکز که البته برخی از آنها تحمیلی بوده و باید با دانشگاه همراه می‌شدیم، تغییراتی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی افزود: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه همانند جزیره‌ای است که در میان یک دانشگاه غیرپزشکی قرار گرفته است و تقریباً هیچ سنخیتی با دیگر بخش‌های دانشگاه ندارد و عملکرد آن بیشتر با وزارت بهداشت و درمان تناسب دارد و این کار را برای ما در این سیستم تا حدودی سخت کرده است، به همین دلیل بیشتر مواقع ما این مشکل را داریم که نمی‌توانیم درخواست و مقصود را به طرف مقابل خود در دانشگاه انتقال دهیم.

دکتر شفیعی‌نیا در ادامه تصریح کرد: وقتی صحبت از مسائلی همچون فعالیت‌های پزشکی، کادر بهداشت و درمان، کارانه، بیماری و شیفت‌های پزشکان به میان می‌ِآید به‌گونه‌ای کار سخت می‌شود. گفته شد که این مرکز حدود یکصد نفر پرسنل دارد، اما می‌خواهم اضافه کنم که افزون‌ بر این تعداد، یکصد پرسنل متخصص، دندانپزشک، فوق تخصص و جراح در مراکز بهداشت و درمان و بزرگمهر فعالیت می‌کنند که کار اصلی ما برقراری تعامل و همکاری سازنده با این گروه صاحب‌نظر و متخصص است، بقیه بخش‌های مرکز از یکسری پرسنل دانشگاه تشکیل شده که تابع تصمیم‌های مدیر مرکز هستند.

انتهای خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha