• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400060503443
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۴ و۵ شهریور

آغاز فعالیت دولت سیزدهم/سفر رئیس‌جمهور به اهواز/ادامه رایزنی‌ها برای افغانستان

آغاز فعالیت دولت سیزدهم/سفر رئیس‌جمهور به اهواز/ادامه رایزنی‌ها برای افغانستان

سفر رئیس جمهور به اهواز/ آغاز فعالیت دولت سیزدهم/ تحولات افغانستان/ از موضوعات و اخبار پربازدید (پنج شنبه و جمعه) چهارم و پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز به همراه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه رییس جمهور به عنوان نخستین سفر استانی وارد اهواز شدند.

هدف از این سفر رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسایل اعلام شده است.

رئیس جمهور در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز، تاکید کرد: همه دغدغه من و دولت مردمی این است که مشکلات همه مردم کشور و بویژه استان خوزستان مقاوم را با مشارکت خود مردم حل کنیم و تردید ندارم که به لطف خدا بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

وی همچنین در بازدید از بیمارستان کرونایی اهواز، نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندیهای بخش مراقبتهای ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.

رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح دیروز (پنج شنبه) نیز همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.

سید ابراهیم رئیسی در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با بیان اینکه محور این دولت امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. 

رئیس جمهور پس از تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل و ادای احترام به شهدای دولت و انقلاب اسلامی، همزمان با روز کارمند در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار کرد.

همچنین اعضای هیات وزیران در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم با امضای عهدنامه ای، خود را به اصول و ارزش های دهگانه که برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است، متعهد و موظف کردند.

در اولین جلسه هیات دولت سیزدهم، رئیسی با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.

در ادامه طی حکمی از سوی رییس جمهور، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است و پیش از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.

حجت الاسلام و المسلین سید اسماعیل خطیب هم  پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر اطلاعات به همراه سایر اعضای هیأت دولت سیزدهم، وارد وزارت اطلاعات شد و کار خود را آغاز کرد.

همچنین حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران در نشستی خصوصی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در نشست «بغداد» شرکت کند و در این رابطه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست «حمایت از عراق » خبر داد.

خبرهای دیگر از فعالیت های امیرعبداللهیان را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در تهران 

گزارش امیرعبداللهیان از محورهای رایزنی‌اش با وزیر خارجه پاکستان

گفت و گوی تلفنی چاووش اوغلو با امیر عبداللهیان

امیرعبداللهیان و انتظارات مردم

درخواست لاوروف برای ازسرگیری گفت‌وگوهای وین در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان

اعلام آمادگی وزیر خارجه قزاقستان برای تلاش مشترک با امیرعبداللهیان در جهت توسعه همکاری‌ها

***

واکنش ایران در پی حوادث تروریستی اخیر در فرودگاه کابل از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود که در همین راستا سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،  ضمن محکوم کردن هدف قرار دادن مردم بی‌دفاع افغانستان و هر نوع عملیات تروریستی که در آن زنان و مردان و جوانان و خردسالان مورد حمله قرار می گیرند، اظهار امیدواری کرد: با تشکیل هرچه سریعتر دولتی فراگیر در کابل، ارگانها و نهادهای مسئول وظایف خود را در صیانت از جان و مال مردم عهده دار شوند.

محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان هم در ادامه رایزنی و گفتگوهای خود با رهبران و شخصیت‌های افغانستان با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و «احمد مسعود» به صورت تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

ایران همچنین برای برگزاری نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران اعلام آمادگی کرد.

به دنبال پخش کلیپی غیر واقعی و موهن درباره مردم ایران از شبکه atv آذربایجان و پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران، شبکه مذکور ضمن حذف آن از کلیه پرتال ها و صفحات مربوط به خود، رسما عذرخواهی کرد.

آنار شُکورُف معاون رئیس این شبکه و مدیر پخش اخبار و برنامه های سیاسی و اجتماعی، ضمن حضور در سفارت و دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب عذرخواهی شفاهی و مکتوب آن شبکه را تقدیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۶ ۰۱:۵۲

آدم رو یاد سفرهای احمدی نژاد ميندازه