• جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060503510
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی

بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی

ایسنا/اردبیل همزمان با گرامیداشت هفته دولت با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان اعتبار طرح‌های زیربنایی و تولیدی بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی که 5 شهریورماه در شهرستان اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت 33 طرح تولیدی و اقتصادی در بخش کشاورزی استان اردبیل با مشارکت بخش خصوصی و حمایت مسئولان دولتی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

خلیل نیکشاد این پروژه‌ها را در بخش‌های دام، طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنبورداری، توسعه سردخانه‌ها و... اعلام کرد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌های زیربنایی و اقتصادی زمینه اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به شکل غیرمستقیم فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر و به شکل ویدئوکنفرانس به ارزش 600 میلیارد تومان در مناطق مختلف استان پروژه‌های عمرانی و تولیدی به همت جهاد کشاورزی استان افتتاح شده است، تصریح کرد: مهمترین این پروژه‌ها احداث 600 هکتار باغات بوده که 85 هکتار توسعه نهال زیتون با استفاده از سامانه‌های آبیاری مدرن و نوین بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت 140 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: عمده این ماشین‌آلات با رویکرد توسعه کشاورزی حفاظتی توسط زارعین خریداری شده و همچنان نیز استان اردبیل با همت بانک کشاورزی در پرداخت این تسهیلات جز استان‌های پیشروست.

نیکشاد به اجرای طرح‌های تحقیقاتی مختلف در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: 180 طرح تحقیقاتی تقاضامحور به همراه تولید 15 رقم محصول و تجاری‌سازی آن جز هدف‌گذاری‌های اصلی بوده و همچنان سعی بر این است تا این طرح‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی مورد حمایت قرار گیرد.

وی جایگاه ممتاز استان اردبیل را در تولید سویا، توسعه کشت پنبه و همچنین عرضه بذر ذرت تا 95 درصد و سرگم تا صد درصد نیاز کشور خاطر نشان کرد: همه این موفقیت‌ها با همت و تلاش زارعین و محققان به دست آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در بخش توسعه پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی در بخش زراعت از 50 هزار هکتار پوشش بیمه‌ای به 300 هزار هکتار ارتقا وضعیت را شاهد بودیم و همچنان تلاش ما بر این است تا با همکاری کشاورزان در این زمینه طرح‌های توسعه‌ای را اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha