• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400060603841
  • خبرنگار : 50024

نرخ بیکاری در این شهرستان منفی است

نرخ بیکاری در این شهرستان منفی است

ایسنا/البرز فرماندار اشتهارد گفت: در شرایطی در گوشه و کنار کشور با مشکل بیکاری مواجه هستیم، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در اشتهارد با کمبود نیروی کار مواجه هستند و نرخ بیکاری در این شهرستان منفی است.

فرهاد شیبک روز شنبه ششم شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سه شهرک صنعتی اشتهارد دو شهرک فعال است، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی اشتهارد و کوثر ظرفتی‌های زیادی را در خود جاد داده‌ و هر سال به واحدهای فعال در آنها اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص اشتهارد و تمرکز واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان، امکان اشتغالزایی برای ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر طی دو سه سال آینده وجود دارد.

وی توضیح داد: در شرایطی در گوشه و کنار کشور با مشکل بیکاری مواجه هستیم، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در اشتهارد با کمبود نیروی کار مواجه هستند و نرخ بیکاری در این شهرستان منفی است.

وی اظهار کرد: هرچند اشتهارد به عنوان شهرستانی صنعتی شناخته شده ولی در بحث سایر امکانات و زیرساخت‌ها با کمبودهای جدی مواجه است که مهمترین آنها مشکل برق، آب و راه است.

فرماندار اشتهارد توضیح داد: متاسفانه کمبود برق و قطعی گاه و بیگاه برق واحدهای تولیدی و صنعتی به این بخش آسیب جدی ای وارد کرده است.

وی افزود: علاوه براین، شرایط اقلیمی و بهره برداری بی رویه از آبخوان‌های این شهرستان طی دهه‌های قبل باعث شده هم کیفیت و هم کمیت آب شرب کاهش پیدا کند.

این مسئول با اشاره به مشکلات حوزه راه این شهرستان هم گفت: با توجه به اینکه تردد در محورهای اشتهارد به واسطه تردد نیروی کار زیاد است، استهلاک راه‌ها در این شهرستان بالا است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اشتهارد ورودی البرز از سمت قزوین است که همین امر هم باعث تردد روزانه تعداد زیادی خودرو از این مسیر شده است.

فرماندار اشتهارد تاکید کرد: طی چند سال گذشته جاده ماهدشت به اشتهارد که تک بانده بود، دو بانده شده ولی عرض و شرایط فنی آن چندان مناسب نیست.

شیبک توضیح داد: طی یکسال گذشته ۱۰ کیلومتر از این مسیر بازسازی و ایمن شده و امسال هم اعتبارات مناسبی در حوزه راه اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۵ درصد از جمعیت این شهرستان یعنی بیش از ۷۰۰۰ نفر دز اول واکسن را دریافت و حدود ۳۰۰۰ نفر هم دز دوم را تزریق کرده‌اند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha