• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060603910
  • خبرنگار : 71588

استقبال رهبران عراق از بازگشت جریان صدر به انتخابات

استقبال رهبران عراق از بازگشت جریان صدر به انتخابات

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق از تصمیم مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای مشارکت در انتخابات سراسری و منصرف شدن از تحریم انتخابات استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما از تصمیم مقتدی صدر برای مشارکت در انتخابات استقبال می‌کنیم. جریان صدر و پایگاه مردمی آن بخش اساسی جامعه عراق هستند.

وی در ادامه افزود: ما از گروه‌های تحریم کننده انتخابات می‌خواهیم که در این انتخابات سرنوشت ساز مشارکت داشته باشند.

برهم صالح همچنین تصریح کرد: در برابر ما مسئولیت ملی بزرگی قرار دارد و آن تضمین برگزاری انتخابات آزاد و شفاف و تامین مشارکت مردمی گسترده در آن است تا نقطه آغاز اصلاحات باشد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز خاطرنشان کرد: ما از بازگشت جریان صدر برای مشارکت در انتخابات آتی، استقبال کرده و از تمامی گروه‌ها و رهبران سیاسی و مردمی که برای بازگشت صدر تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

وی همچنین گفت: ما از تمامی تحریم کنندگان انتخابات می‌خواهیم مواضع مشابه‌ای اتخاذ کنند و نسبت به مشارکت گسترده ملت عراق در انتخابات برای ایجاد تغییر امیدوار هستیم.

از سوی دیگر، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی از بازگشت جریان صدر برای مشارکت در انتخابات آتی، استقبال کرد.

ائتلاف النصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بازگشت جریان صدر به انتخابات، انگیزه ملی برای مشارکت مردمی گسترده در انتخابات ایجاد کرده است.

این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات برای ایجاد اصلاحات و تغییر شد و بر لزوم پایبندی کمیساریای عالی انتخابات و گروه‌های سیاسی به برگزاری انتخابات شفاف براساس استانداردهای عادلانه تاکید کرد.

رهبر جریان صدر عراق روز (جمعه) در سخنانی اعلام کرد که جریان متبوعش در انتخابات پارلمانی زودهنگام آتی این کشور مشارکت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: یک سند اصلاحی را از سوی احزاب سیاسی دریافت کردم که مطابق با آرمان‌های ماست. مقتدی صدر افزود: اکنون بازگشت به عرصه انتخابات به موضوعی قابل قبول تبدیل شده است و ما با قاطعیت در انتخابات شرکت می‌کنیم تا عراق را از فساد، اشغالگری، وابستگی و عادی سازی نجات دهیم.

صدر همچنین اظهار داشت: منافع ایجاب می‌کرد که در انتخابات میلیونی شرکت کنیم.

رهبر جریان صدر اواخر تیر ماه اعلام کرد، هرگز در انتخابات آتی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha