• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060604037
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛

کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» برگزار شد

کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» برگزار شد

ایسنا/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل کارگاه آموزشی «خلق و پرورش ایده» ششم شهریور به صورت مجازی برگزار شد.

 در این کارگاه که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، مدرس دوره های خلاقیت و دکترای استراتژیک گفت: عوامل فردی، اجتماعی و فرایندی متعددی برای نیل به نوآوری دخالت دارند که با در نظر گرفتن آنها و رعایت برخی ویژگی ها می تواند به عنوان یک مبتکر و مخترع عمل نماید.

هوشنگ شریفی نمین با بیان اینکه درک متفاوت، تخیل، پرورش و تلاش و الهام گیری از جمله عوامل فردی محسوب می شود، اظهار داشت: فرهنگ، تمدن سیستمی، جو و ارزش سازمانی یا خانواده نیز جزو عوامل اجتماعی خلاقیت می باشند.

وی با تاکید بر این نکته که بسیاری از مشکلات بشریت از طرز سئوالات آن ها آغاز می شود، ادامه داد: باید بدانیم خلاقیت خود به عنوان یک مهارت مطرح است اما مسیر تبدیل آن به مهارت با دخالت پدر و مادر، معلمان و روسایی که قواعد و قوانینی را درباره رفتارهای قابل قبول تجویز می کنند خنثی و بی نتیجه می شود و از آنجا که تعداد کمی از رفتارها مجاز شمرده می شود، خلاقیت سرکوب می شود.

شریفی تصریح کرد: خاقیت هنری، کودکان، علمی، تکنولوژیکی، مدیریتی، صنعتی و روزانه انواع خلاقیت هستند که می توانند تحت تاثیر محصول، امکانات، خلاقیت فردی و گروهی و فرآیندها می توانند به شکل ویژه ای خود را بروز دهند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت ایده پردازی گفت: برای اینکه بتوان بهترین مجموعه ارزش ها را در یک ایده یا کسب و کار کشف کرد باید پا را از تمرکز در حوزه فعالیت آن کسب و کار فراتر گذاشت و اگر در صدد آموزش تفکر جدید به افراد جدید هستید، به آن ها ابزاری بدهید که با آن به تفکر نو دست یابند.

شریفی در ادامه این کارگاه به بیان مبسوط فرآیند، روش ها و ابزارهای حل خلاق مسئله، چرخه بهبود مستمر به عنوان روح تفکر خلاق، روش نمودار صفحه شطرنجی، روش ارتباط اجباری، روش نگاه تازه، روش اقتباس ایده ها، روش شبکه ایده ها و روش جریان ذهنی پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha