• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400060604223
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۶ شهریور

ادعای بنت و پاسخ شمخانی/توصیه‌های رهبری به دولت/تایید طرح جهش تولید مسکن

ادعای بنت و پاسخ شمخانی/توصیه‌های رهبری به دولت/تایید طرح جهش تولید مسکن

توصیه رهبری به دولت سیزدهم/ سفر امیرعبداللهیان به بغداد/ کرونا ویروس از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور و اعضای دولت صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و مقام معظم رهبری در این دیدار توصیه های را خطاب به مسئولان دولت مطرح کردند.

رهبر معظم انقلاب ضمن یاداوری اینکه  فرصت چهار سال خدمت به سرعت تمام می‌شود و نباید گذاشت حتی یک ساعت از این فرصت که متعلق به مردم و اسلام است، هدر برود، تاکید فرمودند:  یکی از مشکلات کشور، نبود پیگیری جدی است، توصیه می شود که برای وعده‌ها، روز شمار تعیین شود تا پیگیری و در موعد محقق شوند.

ایشان همچنین در توصیه ای به دولت سیزدهم یاد آور شدند: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.

نخستین دیدار نفتالی بنت و جو بایدن و تهدیدات مطرح شده علیه ایران در این دیدار با واکنش علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت کشورمان روبرو شد که در توییتی در این باره نوشت:‌ تاکید بنت و بایدن بر استفاده از گزینه‌های دیگر علیه ایران، ضمن آنکه تهدید غیر قانونی یک کشور دیگر است، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی متقابل علیه ''گزینه‌های در دسترس'' را تثبیت می‌کند.

در گزارشی از پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس هم با اشاره به این دیدار آمده است که نفتالی بنت در ملاقات با جو بایدن راهبرد ادعایی خود علیه ایران را که مقامات صهیونیستی آن را "مرگ با هزاران جراحت" می نامند، ارائه داده که به دنبال ضربه به ایران از طریق اقدامات کوچک متعدد است.

اظهارات حسین امیرعبداللهیان پیش از سفر به بغداد به منظور حضور در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد استقبال می کنیم، افزود: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز بعنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت بعمل می آمد. البته در خصوص امنیت و توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مسقیم خواهیم داشت.

خبرهای دیگر از سفر وزیر خارجه به عراق را در لینک های زی بخوانید.

ورود امیرعبداللهیان به بغداد

دولت آمریکا نمی‌تواند از پاسخگویی به اقدام تروریستی علیه شهید سلیمانی فرار کند

حضور وزیر خارجه در یادمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

***

پیش از ظهر امروز،‌ جلسه ستاد ملی کرونا با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه واردات واکسن کرونا ازسوی هر نهاد یا شخصی باید تحت اشراف و نظارت وزارت بهداشت باشد تاکید کرد که با سوءاستفاده کنندگان از موضوع واکسن، قاطعانه برخورد شود.

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت با تاکید بر اینکه هرچه زودتر آزمایشگاه هایی که ویروس دستکاری شده ⁧‫کرونا‬⁩ از آنها نشت پیدا کرده مشخص شوند، نوشت: با استفاده از اطلاعات علمی آنها، زودتر می توان بشریت را از شر این سلاح نوین کشتار جهانی نجات داد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

جلسات مشترک وزرای خارجه و بهداشت برای واردات واکسن برگزار می‌شود

واکسیناسیون عمومی باید با جدیت دنبال شود

***

آخرین وضعیت طرح جهش تولید مسکن از موضوعات مورد اشاره سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط زنده با شبکه خبر بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

هادی طحان نظیف از تایید این طرح در شورای نگهبان خبرداد و گفت:  طرح جهش تولید مسکن چند باری در تردد بین شورای نگهبان و مجلس بود، اولین بار فروردین امسال به شورای نگهبان ارسال شد و با اصلاحاتی که مجلس درمورد این طرح داشتند این طرح در جلسه چهارشنبه شورای نگهبان مجددا بررسی و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدوارم این به جهش و رونق تولید مسکن بیندازد.

تحولات افغانستان و ضرورت تشکیل "دولت فراگیر" هم در گفت و گوی ایسنا با صباح زنگنه مورد بررسی قرار گرفت.

این کارشناس مسایل بین الملل با بیان اینکه چه طالبان سر کار باشد چه نباشد مرز ایران و افغانستان باید مرز همکاری باشد، معتقد است که ایران بر اساس گرایش های قومی و مذهبی و سیاسی نباید خودش را به تعامل با بخشی از این کشور محدود کند. ایران می تواند با همه گرایش ها و احزاب کار کند و این هم به نفع آنها و هم ایران است.

خبرهای دیگر با محوریت  افغانستان را در لینک های زیر دنبال کنید.

فرصت‌ها و چالش‌های حضور طالبان در صحنه قدرت برای ایران

دولتی در افغانستان موفق خواهد بود که همه گروه‌ها و اقوام در آن حاضر باشند

***

گفت وگوی تفصیلی ایسنا با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون موضوعات سیاسی مطرح کشور از جمله برجام دو، علی لاریجانی، چین، آمریکا، پالرمو و CFT نیز از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha